38 Reacties

7 maanden geleden

Mag je helemaal niks slikken? Ik slik antidepressiva (anders natuurlijk) maar ik mag het gewoon blijven slikken..

7 maanden geleden

En als je de ‘oude’ niet mag, hebben ze dan geen alternatief ?

7 maanden geleden

Geen adhd maar wel autisme, ik loop expres bij de pop-poli, die zijn daar speciaal voor en kunnen je hierin begeleiden, kijk maar eens online 😊

7 maanden geleden

Reactie op Baby_2324

En als je de ‘oude’ niet mag, hebben ze dan geen alternatief ?
Ja bupropion, maar die werkt niet echt. Ik wordt er hoogstens wat vrolijker van.

7 maanden geleden

Reactie op Abietje

Geen adhd maar wel autisme, ik loop expres bij de pop-poli, die zijn daar s ...
Oh, dat is ook vervelend. Dankjewel, ik zal eens vragen aan de huisarts. Hopelijk staat daar geen wachtrij voor 😄

7 maanden geleden

Ja, gecombineerd type hier! Mijn dexamfetamine werkt gewoon niet door de hormonale veranderingen 😅 ik slaap soms dagen aan een ondanks de meds en ook lijken de adhd symptomen erg aanwezig. Ik had in het eerste trimester door mogen slikken, maar ben zelf maar gestopt. Als het niets brengt wil ik ook het risico niet nemen. Mijn vriend bereidt zich al voor en wil mij het liefste in bubbeltjesplastic wrappen want zonder medicatie pak ik elke deurpost mee en mis ik nog weleens een traptrede.

7 maanden geleden

Yes, combi hier. Ik slik al meer dan jaar geen medicatie meer ivm ivf traject ook. En ik lig sinds januari uit de running. Werk, IVF en dan zonder medicatie ging niet echt. Ik heb over 2 weken intake bij pop poli.

7 maanden geleden

Hier nog een adhd'er! Was eindelijk begonnen met medicatie, na jarenlang traject en nu kan ik weer stoppen. Heb in het adhd-proces wel echt het gevoel dat ik een stapje terug zet en dan zit de zwangerschap ook nog 24/7 in mijn hoofd, waardoor ik focus nóg moeilijker vind. En dan heb ik het nog niet over de vergeetachtigheid en onhandigheid. Soms ben ik gewoon bang dat mijn eigen lompigheid nog een miskraam gaat veroorzaken! Oh dames, thanks hiervoor! Dit is zo herkenbaar 🤍

7 maanden geleden

Jaaa ik! Gecombineerd type. Stond vandaag alweer voor de verkeerde locatie met een afspraak 😵‍💫 Huishouden doe ik met muziek of een podcasts. Anders lukt het niet. Ik probeer, met nadruk op probeer, dagelijks ademhalingsoefeningen te doen of te mediteren. En als laatste schrijf ik heel veel op. En vraag ik aan m’n vriend of hij me kan helpen herinneren aan dingen.

7 maanden geleden

Ik heb gesprekken bij de pop-poli in het zkh gehad voordat we begonnen met zwanger proberen te raken. In overleg met daar heb ik mijn medicatie wel een stuk afgebouwd, maar dat hoefde zeker niet tot 100%. Inmiddels ben ik zwanger en is het fijn dat ik toch nog wel een beetje kan functioneren op een dag... Dus ik raad je zeker de pop-poli aan. Niet per se om je medicatie te mogen houden ofzo, maar het is wel fijn om daar gesprekken over te kunnen hebben en daarin ondersteund te worden door mensen die weten waarover ze het hebben.

7 maanden geleden

Oh! Ik ben zo blij om te zien dat ik niet de enige ben. Wat fijn om te zien dat er meer vrouwen zich herkennen en bedankt voor alle ervaringen / tips. Omdat ik gestopt was met medicatie (omdat zwanger worden niet lukte) voor ik zwanger werd, mag ik niet opnieuw beginnen. Vandaar dus geen medicatie.

7 maanden geleden

Reactie op Baby_2324

Mag je helemaal niks slikken? Ik slik antidepressiva (anders natuurlijk) ma ...
Ik moest hier per direct mee stoppen.. onwijs veel last van gehad. Van die elektrische schokken kreeg ik van het niet nemen. Beetje ontwenningsverschijnselen. Begint nu eindelijk een beetje minder te worden. Daarnaast ook adhd maar daar slikte ik geen medicatie voor.

7 maanden geleden

Reactie op Evelijn1206

Ik moest hier per direct mee stoppen.. onwijs veel last van gehad. Van die ...
Wat slikte je? Ik loop bij de POP en de antidepressiva die ik slik is gewoon veilig.. dus mag ik gewoon de hele zwangerschap door slikken

7 maanden geleden

Reactie op Baby_2324

Wat slikte je? Ik loop bij de POP en de antidepressiva die ik slik is gewoo ...
Escitalopram. Ik heb nooit eerder van pop gehoord tot ik het hier las. Uiteindelijk ben ik wel blij dat ik het niet meer slik

7 maanden geleden

Reactie op Evelijn1206

Escitalopram. Ik heb nooit eerder van pop gehoord tot ik het hier las. Uite ...
Oh is heel fijn hoor de POP! En als je zonder kan is dat alleen maar heel fijn natuurlijk. Ik slik sertraline. En ben juist erg blij dat ik het wel slik hwha

7 maanden geleden

Ik heb zelf ook Adhd en slik in overleg met arts de medicatie door.

7 maanden geleden

Pff dames, ik heb echt het gevoel dat al mn adhd-trekjes (chaotisch, mezelf flink overschatten, tijd compleet verkeerd inschatten, lompigheid, uitstelgedrag, etc etc) nog veel erger is dan pre-zwangerschap. Word helemaal gek van mezelf! Hoe is dit voor jullie?

7 maanden geleden

Ik ook gecombineerd! Ik vind het allemaal zo spannend 🫨 ik heb wel verhalen gehoord dat de toenemende oestrogeen tijdens de zwangerschap ADHD symptomen minder erg maakt, maar ik moet het nog zien… Ik mag tot nu toe medicatie nog doorslikken (24e afspraak bij pop poli) en daar ben ik heel blij mee, anders zou ik mezelf echt nog gekker maken.

7 maanden geleden

Ikkk! Heb ADD en merk de verschijnselen wel hoor.. moest zodra ik het wist stoppen met methylfenidaat.. in combi met de zwangerschapskwaaltjes vind ik het soms echt pittig.. verslons idd ook het huishouden (én mezelf🙈), mega snel overprikkeld en geïrriteerd.. kan dingen niet uit mn hoofd zetten… mn tijdsbesef is ook 3x niks🤣 ik neem het maar voor lief, probeer soms heel bewust bepaalde taken te doen in huis .. mn man weet dat ik het niet express doe dus dat scheelt… maar ik snap je helemaal.. je wordt idd gek van jezelf🤣

5 maanden geleden

Hoe is het met jullie allemaal dames? Alive & kicking? Ik merk echt dat ik zooo veel last heb van mijn eigen chaos en focus op werk echt niet te doen vind. Hoe is dat voor jullie?