8 Reacties
7 maanden geleden
Hoi! Ik ben ook een beetje bang voor de reacties omdat ik herstellende ben van een burnout. Maar probeer het positief te bekijken; veel collega’s zullen wel blij voor je zijn! En als het goed is (en dan ga ik daar maar vanuit 😉) gunnen ze je allemaal geluk en liefde. Desnoods vinden ze het op het begin een beetje stom of lastig met opvangen van verlof, maar het is voor het goede doel! Als ze daar geen oog voor hebben, dan is dat hun probleem en niet die van jou. Ff door dat ongemakkelijke heen met vertellen, maar focussen op de positieve reacties! Jij hebt leuk nieuws, hoe ze reageren heb je geen invloed op en als ze ervoor kiezen om niet leuk te reageren is dat aan hen. Dat is vervelend maar laat je dag er niet door verpesten! Succes!
7 maanden geleden
Het zijn ook ‘maar’ collega’s, he! Die kies je niet uit. Zelf vind ik het veel belangrijker wat mn vrienden/familie zeggen. Als ik van baan wissel zie ik de collega’s die ik niet zo leuk vind toch nooit meer! Dus hun mening hoef ik ook niet serieus te nemen over persoonlijke zaken, denk ik dan. Tenminste, dit zijn wel lessen die ik uit mijn burnout geleerd heb.
7 maanden geleden
Ik zit nog deels in de ziekte wet na dat ik een zenuwinzinking heb gehad najaar 2023. Deze zwangerschap was een verassing zo snel maar super welkom! Ik heb gelukkig een hele fijne werkgever die ook zei ach life happens when you're busy making other plans. Er zijn een paar collega's die er iets van vinden. Maar die kunnen lekker de boom in, niets van aantrekken en genieten van het leven dat in je buik groeit!
7 maanden geleden
Reactie op eucalyptus
Hoi! Ik ben ook een beetje bang voor de reacties omdat ik herstellende ben ...
Oh vervelend dat je in een Burn out zit, kun je nu je zwanger bent daar dan wel weer een nieuw doel in zien?
Ja t is meer dat ik me zorgen maak om die paar collega's, maar t zijn idd maar collega's, ik hoef er niet mee samen te wonen gelukkig.
Bedankt voor je reactie!
7 maanden geleden
Reactie op eucalyptus
Het zijn ook ‘maar’ collega’s, he! Die kies je niet uit. Zelf vind ik het v ...
Mooie reacties dit! 💕
7 maanden geleden
Reactie op Babs1803
Oh vervelend dat je in een Burn out zit, kun je nu je zwanger bent daar dan ...
Ja, niet erg leuk idd! Maar ik ben er weer bijna uit naar mijn idee. Ik merk dat ik het pittig vind dat ik van vermoeide periode in een nieuwe beland, maar kzie het positief in! Ik heb veel geleerd over mijn grenzen aangeven en mn gevoel een plekje geven. En ook wel lekker; ik doe geen 10 dingen meer tegelijk op 100% 😉. Duurt ook nog wel even voordat het kindje er als het goed is, is. Dus vind ik mn basis veel beter dan een jaar geleden 😉. Ik hoop dat het met jou ook goed gaat! Laat je even weten hoe het gegaan is met vertellen? Succes!
6 maanden geleden
Reactie op eucalyptus
Ja, niet erg leuk idd! Maar ik ben er weer bijna uit naar mijn idee. Ik mer ...
Nou afgelopen week dus verteld dat ik zwanger ben, eigenlijk was iedereen wel enthousiast, er waren zelfs collega's die me wilde echoen haha.
De paar collega's waar ik de nare ervaring mee had reageerde wel wat koeler, maar had ik ook wel verwacht.
Al met al viel het me mee gelukkig.
6 maanden geleden
Reactie op Babs1803
Nou afgelopen week dus verteld dat ik zwanger ben, eigenlijk was iedereen w ...
Ah superfijn, zeg! Ook wel weer lekker dat het dan gezegd is he! Toevallig heb ik het ook vandaag tegen de directeur gezegd en die reageerde ook positief. Fijn dat er ook zoveel collega’s positief reageren 😉. Ik vind het nu ook wel leuk dat mensen op werk (teamleiders weten het ook vanmiddag) het ook weten. Wordt het ook wat echter van 😉