16 Reacties

6 maanden geleden

Oh gut. Autocorrect 😂😂😂 “ maand voor beval datum “ natuurlijk

6 maanden geleden

Alhoewel ik het mijn man enorm zou gunnen en ook heel graag de vrouw zou willen zijn die zegt 'tuurlijk schatje!', denk ik dat ik het niet fijn zou vinden om in die periode niet samen te zijn. Los van de naderende bevaldatum, begint tegen die tijd het zwanger zijn vaak ook echt zwaar te worden, wordt het tegen die tijd ook een stuk kouder en donkerder en wordt je overal doodgegooid met knusheid en opkomende feestdagen. Ik zou mezelf enorm zielig vinden 🫣😅 Ik zou zelf voorstellen om een aantal maanden daarvoor of daarna samen te gaan en een vakantie te combineren met een trip down memorylane met de betreffende vriend.

6 maanden geleden

Ik ben 1x met 37 weken en 1 x met 38 weken bevallen. Ik zou het niet aandurven🙈, maar ik snap je twijfel. Het is zeker een belangrijke uitnodiging en een grote eer❤️.

6 maanden geleden

Zou dat zelf niet prettig vinden. Bestaat natuurlijk een kans dat het voor de uitgerekende datum komt.

6 maanden geleden

Mijn vriend gaat een maand voor de uitgerekende datum ook niet meer op zakenreis (en die tripjes zouden zelfs dichtbij zijn). Ik zou me er niet fijn bij voelen. Maar uiteindelijk moeten jullie doen waar jullie je goed bij voelen! 😘

6 maanden geleden

Ik zou het zelf niet fijn vinden. Als het een broer was geweest dan was het anders geweest.

6 maanden geleden

Die van mij werkt vanaf 34 weken dichterbij huis en vanaf 36 weken op maximaal 30 minuten rijden. Dus de reis zou hij niet mogen maken. De geboorte van je kind missen vergeeft een man zichzelf nooit gok ik.. heel jammer voor de bruiloft.

6 maanden geleden

Ik zou het wel aandurven hem te laten gaan

6 maanden geleden

Ik zou het denk ik wel aandurven, maar niet fijn vinden. Het zal ook een tijd zijn waarop je misschien al wat meer moeite krijgt met dingen en zo. En je hebt dan wel verlof dus zit je dag en nacht alleen thuis?

6 maanden geleden

Ik zou het wel aandurven, maar er ook een pittig gesprek over aangaan. Als het echt zijn beste vriend is/was, dan zou ik hem wel laten gaan. Voor gewoon een goede vriend niet, heel eerlijk gezegd... Het is ook niet alsof hij even snel het vliegtuig terug kan pakken als jij toch complicaties zou krijgen...

6 maanden geleden

Ik zou het zelf niet zo leuk vinden als mijn partner zo kort op de uitgerekende datum nog zo verweg zou gaan. Mijn partner moet voor werk heel vaak naar het buitenland. Maar zeker 6 tot 8 weken voor de uitgerekende datum gaat hij niet meer naar het buitenland… Gewoon doen wat goed voor jou/jullie voelt

6 maanden geleden

Reactie op Cv-ketel

Ik zou het wel aandurven, maar er ook een pittig gesprek over aangaan. Als ...
Ja, dat. Het is gewoon een goede vriend. Niet z’n allerbeste.

6 maanden geleden

Thanks voor de reacties allemaal. We zijn er wel over uit dat we het toch maar niet gaan doen, omdat ik het inderdaad wat te spannend vind. Hij vindt het wel jammer, maar ‘ family first ‘ en inderdaad zou hij t zichzelf niet goed kunnen vergeven als hij niet bij de bevalling kan zijn.

6 maanden geleden

Persoonlijk zou ik t aandurven. Mijn man zit op de vaart ⚓️, en is altijd tot 39wk heel de week van huis. Ook buitenland. Maar idd doen wat je zelf fijn vind!

6 maanden geleden

Ik heb een soort van dezelfde situatie, maar dan met 5 dagen voor de uitgerekende datum en bruiloft in Engeland van mijn vriend zijn broertje. Mijn eerste reactie was, mijn vriend kan absoluut niet gaan. Maar nu denk ik, we zien het tegen die tijd wel. We hebben hypothetische situaties besproken en goede afspraken erover gemaakt. Omdat het zo dicht bij de uitgerekende datum is, moeten we sowieso kijken hoe het tegen die tijd met de zwangerschap gaat, als alles goed gaat dan gaat hij 1 dag op en neer. We hebben alle vluchtopties bekeken, hoe lang het duurt om naar huis te reizen. Belangrijkste: mocht mijn vriend gaan, dan is mijn zus bij mij. Dat is voor mij persoonlijk het belangrijkste, als mijn vriend er niet is, wie moet er dan bij mij zijn? Ik voel me heel comfortabel met het idee dat mijn zus erbij is, als ik haar niet had dan had ik er niet mee ingestemd dat mijn vriend er misschien niet bij is. Het is nu vooral aan hem of hij tegen die tijd het risico wil lopen om de geboorte te missen.

6 maanden geleden

Ik zou het niet aandurven. Ik ben met 38,5 weken bevallen en ik had echt geen enkel signaal van te voren dat het ging gebeuren. Toen het eenmaal begon ging het ook heel snel, dus was blij dat m'n man gewoon thuis was. Nou is 38.5 op zich nog steeds op tijd natuurlijk als hij een maand van te voren weggaat, maar je weet maar nooit!