6 Reacties

2 maanden geleden

Hallo mama, ik snap je helemaal en zit zelf van alles te bedenken. Ik werk 32 uur en altijd thuis met een bureau en bureaustoel van werk. Maar het zitten wordt zo zwaar dat ik aan het einde van de dag zoveel bekkenpijn heb. En daarna nog een peuter van 3 verzorgen. Ik denk dat we als aanstaande mama’s echt vaker voor onszelf mogen kiezen en serieuze gesprekken aangaan over wat we fysiek aankunnen. Uiteindelijk kan het alleen maar leiden tot meer en langdurig pijn na de bevalling. Tevens ook vroeggeboorte heb ik gelezen. We hebben sowieso recht op 1/8 uur pauze per dag. Maar daarnaast ga ik ook overleggen om misschien halve dagen te werken, want het wordt teveel. Succes en pas goed op jezelf🍀

2 maanden geleden

Ik ga trouwens ook nog naar de bekkenfysio. Helpt ook!

2 maanden geleden

Wat vervelend dat je last hebt! Altijd balen als je niet kunt doen wat je wilt doen. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik 40 uur per week tot 36 weken gewerkt. Wel in corona lockdown dus volledig thuis en kon daardoor tussendoor even liggen. Wel vraag me me nu af waarom ik dat zo lang heb volgehouden want ik had veel pijn aan mijn rug wat steeds erger werd. Na de bevalling was het niet perse beter en nog maanden bezig geweest met fysiotherapie en veel oefenen. Nu weer zwanger en rond de twintig weken heb ik aangegeven dat 32 uur niet meer ging (rugpijn, duizelig en nog steeds misselijk). Mijn leidinggevende reageerde heel chill en ik kan nu thuiswerken waar nodig en doen wat ik kan. Mijn vervanger zal in augustus al twee dagen starten dus dat scheelt. In de praktijk betekent dit dus scherpe prioriteiten stellen en ik werk maar 60 procent denk ik waarvan ongeveer 6 uur op kantoor. Ik ben dus vooral zelf verantwoordelijk voor mijn werk, uren en rust dus😅 Het gaat nu wel ietsje beter. Ik stop op tijd (rond 4 uur max) waardoor het wel lukt om onze peuter op te halen van de opvang en normaal avond te eten zegmaar. Ipv dat ik om vijf uur instort en naar bed ga. Ik zou sowieso vragen meer thuis te werken en minder uren op een dag. Dat helpt mij iig. Succes!!

2 maanden geleden

Ohja, ik heb wel altijd mijn werktelefoon bij de hand als ik even ga rusten. Vind het geen probleem om even liggend te mailen en bereikbaar te zijn 😄

2 maanden geleden

Reactie op Julian’s mama

Hallo mama, ik snap je helemaal en zit zelf van alles te bedenken. Ik werk ...
Even een vraagje, heb jij dan ook tijdens het zitten zelf pijn of pas echt na het werk? Ik heb tijdens het werk amper bekkenpijn, maar wel ontzettend met opstaan en soms na werktijd. Waardoor ik enorm twijfel over aanpassingen op het werk.

2 maanden geleden

Ik zou voor volledig thuiswerken gaan. Thuis kan je vast een stuk comfortabeler zitten. Mocht het werk zelf ook wat teveel worden kan je natuurlijk ook nog je uren aanpassen