18 Reacties

9 maanden geleden

Wij zijn net terug van vakantie. Wij hadden een inklapbare reiswieg gehuurd via Tiny library. Top ding! Ook hadden wij een draagzak mee voor in het vliegtuig en voor boodschappen doen etc. Hapjes hebben wij op schoot gedaan. Wij hadden in het huisje een campingbedje en die hebben wij overdag als box gebruikt en ook voor de dutjes buitengezet.

9 maanden geleden

Reactie op Wenteleefje

Wij zijn net terug van vakantie. Wij hadden een inklapbare reiswieg gehuurd ...
Is jouw kleintje ook ongeveer zo oud?

9 maanden geleden

Reactie op Em251124

Is jouw kleintje ook ongeveer zo oud?
Toen wij vertrokken precies 5 maanden!

9 maanden geleden

Wij hadden trouwens slaapzakje meegenomen in vliegtuig omdat ze dat associeert met slapen. Ging super goed!

9 maanden geleden

Ik weet niet wat jullie vervoer is vanaf het vliegveld naar bestemming, maar wellicht handig om een maxi cosi mee te nemen. Wij hadden expres een taxi besteld met autostoel ipv de bus, maar ze kwamen zonder. Daar nemen ze kinderen vaak gewoon op schoot in de auto zeiden ze.

9 maanden geleden

Wij hadden de draagzak mee en een auto gehuurd met maxi cosi er in! Ging prima

9 maanden geleden

Dank! Geen buggies of reiswieg mee dus?

9 maanden geleden

Reactie op SnnevL

Ik weet niet wat jullie vervoer is vanaf het vliegveld naar bestemming, maa ...
Ja las dat ze idd willen dat je de baby op schoot neemt in de transfer. We zitten gelukkig heel dichtbij het vliegveld en huren verder geen auto dus ik denk dat we het maar even op die manier doen.

9 maanden geleden

Wij hebben via marktplaats een kinderwagen van 40€ gekocht, voor de vakantie. Vonden het zonde om onze nieuwe joolz mee te nemen in het vliegtuig. We nemen straks het zitje van de kinderwagen mee, die kan namelijk redelijk plat en met zn gezicht naar ons ipv van je af zoals dat bij een buggy is. Thuis al paar keer geoefend maar dat gaat goed. Misschien heb je er wat aan :)

9 maanden geleden

En hebben idd een draagzak mee voor op het vliegveld en kortere afstanden

9 maanden geleden

Wij gaan 1 mei met onze dochter die dan 6 maanden is op vakantie. We nemen de draagdoek en heupdrager mee. Daarnaast een buggy met maxicosi met opzetstukken. Handig want dan hoeven we geen autostoel te huren en daar past ze nog goed in. De buggy kan trouwens ook in (half)ligstand. Daarnaast hebben we ook zo’n deryan tentbedje mee.

9 maanden geleden

Reactie op K1mm01

Wij hebben via marktplaats een kinderwagen van 40€ gekocht, voor de vakanti ...
Ja zeker! Dachten inderdaad aan zoiets, buggy is nog net wat te vroeg maar dit is een goede tussenstap! Dank voor je reactie 🤗

9 maanden geleden

Wij hebben een nieuwe buggy aangeschaft: Cybex Beezy Buggy. Deze kan helemaal plat. En mag als het goed is mee als handbagage. Wij vliegen morgen naar Dubai

9 maanden geleden

Ik vind het knap als je kindje nog in de reiswieg past dan. Onze zoon ligt al in de wandelwagen omdat de reiswieg te krap is. Goede ergonomische draagzak (doe een draagconsult dan kun je testen waar jullie het fijnste mee dragen en waar je kindje het beste in zit) wij hebben de pure baby love click en go. Deryan peuter campingbed deze past in je bagage. Weegt weinig. Kan je overdag meenemen naar het zwembad of het strand. Is meteen een goed muggennet. En je kindje ligt gewoon in een eigen bedje. Ik heb campingbedjes gezien door de jaren heen waar we kwamen waar de schimmel in stond of onder de troep. Altijd blij geweest met ons deryan tentje. Zowel op vakantie als op visites alsook in de zomer in de tuin als speelplek. Neem wel de peuter variant. De baby zijn ze zo uit gegroeid. Peuter heeft onze oudste tot 2 jaar in gelegen. Platte buggy die niet heel duur is gezien ze ermee gaan gooien. Eten gewoon op schoot of in de buggy rechtop.

9 maanden geleden

Wij hebben als extra nu de joolz aer+ gehaald. Kan naat liggend worden gesteld waardoor ze er nu al in kan liggen (en handig voor slaapjes op vakantie). Verder willen we maxi Cosi meenemen voor huurauto en draagzak

9 maanden geleden

Ik vind het knap als je kindje nog in de reiswieg past dan. Onze zoon ligt ...
Wat een goede tip dat Deryan tentje. Misschien een stomme vraag, maar sliep je kindje dan erin op de grond gewoon?

9 maanden geleden

Reactie op DankbareVallei359761

Wat een goede tip dat Deryan tentje. Misschien een stomme vraag, maar sliep ...
Dat lag eraan. Toen hij klein was en nog niet echt druk rolde of bewoog deden we hem op een breed bed zetten in het midden tegen een muur dat was voor ons ook makkelijker. En we lagen er dan naast met in slaap vallen. Daarna heeft hij ook wel op de vloer met een vier seizoenen dekbed in een vakantiehuis in de winter gestaan of met het matras dat we dan van het bed haalden en op de vloer legden toen hij heel bewegelijk werd. In de zomer heeft hij wel op de vloer gestaan met een dun laken eronder. Ik liep gewoon zelf over de vloer zonder schoenen en sokken om te voelen hoe warm/koud het voelde. Naar familie namen we ook wel een dikker geïsoleerd opvouwbaar speelkleed mee en later op auto vakantie ook. Zetten we het bedje daarop op de vloer. Had hij en zijn speelkleed en warmte in de winter bij het slapen. We keken gewoon wat ons handig leek. Op vliegvakantie was hij vrij jong nog de eerste keer (6maanden) en stond hij op de bank uitgeklapt als bed in de hotelkamer. Hij heeft bij ons 1x zijn bed op de kop gehad toen hij bijna 2 was en er niet meer in wou slapen. Toen was hij aan het springen vanaf zijn knieën en rollen tegen het net aan waardoor het tentje op de kop ging. Maar hij stond toen op zijn speelkleed. Dus niets aan de hand. Hij roepte ons dat hij gecrasht was en gaf zelf aan dat hij niet rustig was geweest om het even te demonstreren daarna. Dat ging ook niet geheel normaal 🙈 We hebben bij de eerste heel veel plezier ervan gehad. En ook onze jongste heeft er al in de tuin in liggen spelen 2 weken terug. Hij is niet goedkoop maar wij hebben het geld er al dik uit. Zeker als je sommige kinderbedjes ziet op locatie hebben wij er geen moment spijt van deze aankoop.

9 maanden geleden

Net terug van een vliegvakantie met baby van bijna 4 maanden. Ik vond het ook enorm lastig wat mee te nemen. Maar uiteindelijk een joolz aer aangeschaft en hier waren we zo blij mee. Hij kan echt helemaal plat zodat ze helemaal kon liggen en slapen als wij bijvoorbeeld uit eten waren. Maar ook nog een stand soort van half zittend zodat ze wat rond kon kijken. Nadeel is wel dit vond ze helemaal geweldig en de kinderwagen wieg vindt ze nu niet meer leuk want ze ziet zo weinig maar de stoel daarvan is nog te recht 😅. Verder hadden wij een draagzak bij, deze af en toe gebruikt. We hadden een transfer geboekt en die zouden een autostoeltje hebben. Dat bleek aangekomen in Egypte niet het geval. We werden in een busje ipv auto vervoerd en de kleine meid moest op schoot. Dat vond ik toch wel even spannend! Fijne vakantie!