Hoi, ik heb het advies gekregen om in het ziekenhuis te bevallen ivm mijn vorige bevalling maar ik wil heel graag weer thuis bevallen.
Mijn vorige bevalling was ontzettend fijn. Lekker thuis en ik was erg op mijn gemak. Het duurde wat langer tot de placenta kwam. Ik heb 2 injecties gekregen om het op gang te helpen maar het duurde nog wel wat lang. Ook kreeg ik een catheter om mijn blaas te legen zodat er meer ruimte was. Intussen tijd verloor ik best al wat bloed. Uiteindelijk hebben ze een ambulance laten komen omdat het bloeden niet stopte. Voordat de ambulance er was, was de placenta al geboren en zat ik net over een liter bloed. Ik kreeg alvast een infuus met wat medicatie om het bloeden te stoppen en met wat vocht. In de ambulance was het bloeden al gestopt en was ik weer stabiel. In het ziekenhuis zagen ze dat ik bijna volledig was gescheurd waardoor ik ook veel bloed was verloren. Ik heb geen bloedtransfusie gehad omdat ik net over de 1 liter zat en ze dat pas vanaf 2 liter bloedverlies doen.
Door dit meegemaakt te hebben heb ik het advies gekregen om in het ziekenhuis te gaan bevallen. Ik kijk nog steeds super fijn terug op mijn bevalling en het hele ziekenhuis gebeuren heb ik niet als heftig om zwaar ervaren. Het lastige van het ziekenhuis vond ik dat we voor mij gingen en voor mijn dochter moesten blijven. Ze had net een te lage glucose gehalte. Helaas zit je dan gelijk vast aan protocollen. Dat is een van de redenen dat ik niet in het ziekenhuis wil bevallen. Ik wil zelf die controle houden en voel me in een ziekenhuis niet op mijn gemak.
Is er iemand die misschien iets vergelijkbaars heeft meegemaakt of iemand die mij begrijpt en zijn mening kan delen? Mijn vriend en ik hebben nu zoiets van zolang er heen complicaties tijdens de zwangerschap optreden dan beval ik gewoon lekker thuis.
Sorry voor de enorme lap tekst.