16 Reacties

7 maanden geleden

Hier precies hetzelfde jammer genoeg, al weken het gevoel of ik ieder moment zwaar de griep ga krijgen. Heb tot op heden nog geen gouden tip kunnen vinden behalve zoveel mogelijk rust pakken als je kunt.

7 maanden geleden

Helaas hier precies hetzelfde. Lig er vanaf week 5 helemaal af.. Morgen week 11. Afgelopen dinsdag aan het infuus gelegen ivm uitdroging. Helaas hg zwangerschap. Herken je gevoel heel erg. Elke dag hoop je dat het beter is maar 😥

7 maanden geleden

Hier ook een gelijkgestemde. Al sinds week 5 beroerd, elke week wordt het erger (misselijkheid niet, die blijft gelijk). Ik heb me sinds deze week (week 12) ziekgemeld. Ik kan bijna alleen maar slapen, zo moe voel ik mij. En van naar de keuken lopen ben ik al duizelig. Vk en huisarts blijven volhouden dat het erbij hoort. Ik vind het maar niks dit...

7 maanden geleden

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap 40 weken 6x per dag gespuugd. Wat bij mij hielp was: regelmatig eten en tussendoortjes. Cola ( werkt bij mij goed tegen de misselijkheid) bijhouden welk voedsel de misselijkheid triggert ( aliolo, m&m) gekke dingen waren dat bij mij. En ik slikte omaprazol en emasefene tegen de misselijkheid Nu deze zwangerschap ben ik alleen maar moe moe moe en spuug ik 3x in de week en vermijd ik alles wat spugen triggert

7 maanden geleden

Ik heb hetzelfde idd en ik las hier over polsbandjes tegen reisziekte. Heb al verschillende middelen en medicijnen geprobeerd maar de polsbandjes lijken nog het best te werken. Misselijkheid is niet weg maar wel echt een stuk minder en ook niet constant aanwezig. Misschien nog te proberen? Hoop dat je er wat aan hebt

6 maanden geleden

Ik voel me precies hetzelfde. Ook het gevoel dat ik me misschien aanstel want ik hoef niet zoveel over te geven. Maar dan hoor ik mensen die hun hele zwangerschap nergens last van hebben gehad en denk ik dat het tussen mijn oren zit. Ik ben net aan een nieuwe baan begonnen toen ik zwanger werd dus kan het me ook niet permitteren me ziek te melden. Ik voel me zooo beroerd en ellendig tijdens mijn laatste echo bij mijn vk alleen maar gehuild van ellende. Ik denk nu al 1x en nooit weer. Maar goed dat zijn misschien ook mijn dramatische en hormonale emoties op dit moment.

6 maanden geleden

Reactie op ?

Ik voel me precies hetzelfde. Ook het gevoel dat ik me misschien aanstel wa ...
Je bent niet de enige hoor en je stelt je ook zeker niet aan. Ik heb ook gehuild van ellende bij de vk. Zo misselijk, raakte er helemaal door van slag. Het eerste trimester is bij sommige dames gewoon echt heel erg zwaar.

6 maanden geleden

Hier hetzelfde. Je stelt je niet aan hoor. Het is gewoon ellende, klaar. Ik heb direct metoclopramide gekregen maar het helpt niet echt meer. Ga morgen gewoon weer de huisarts bellen om te vragen om wat anders. Ben nu meer dan 4 weken constant misselijk en sinds enkele dagen is het ook s nachts waardoor ik slecht slaap. Sterkte voor jullie allemaal die hiermee te maken hebben!

6 maanden geleden

Hier ook een! Wat een ellende. En ik twijfel ook steeds of ik mij aanstel. Ik heb heel erg last van misselijkheid en pijn in mijn darmen. Ook al sinds week 7 thuis en nu bijna week 11. Ik vind het eerste trimester in een woord verschrikkelijk!

6 maanden geleden

Zelfde hier… nu 11 weken en vanaf 5 weken continue ziek/grieperig.. af en toe enorm vol gevoel en door het hoesten spuug ik alles er dan uit. Vk zei dat het kinkhoest kan zijn, maar de huisarts heeft niet zoiets benoemd. Blijft ellendig, ik hoop dat het snel over is!

6 maanden geleden

Ik heb hetzelfde maar kon nog werken tot week 9, daarna nog half geprobeerd een week maar ging niet en toen ziekgemeld ook op advies verloskundige. Ik merk nu vanaf 12 weken dat het echt wat beter gaat! Bij mijn eerste kindje ging het na 14,5a15 weken helemaal weg de misselijkheid enzo. Ik merk vooral dat die medicijnen idd niet echt veel doen. Maar volledige bedrust houden en goed naar mijn lichaam luisteren maakt wel echt verschil! Als ik teveel deed bv voor zoontje zorgen dan was ik een dag lang beroerd. Na een dag volledige bedrust kon ik besy fatsoenlijk eten als ik precies koos waar ik zin in had(rest ging nog steeds niet) en dan ging het daardoor ook beter. Niet dat ik echt wat kon doen, maar draaglijk. En nu begin ik weer iets te kunnen doen(lees een halve dag voor mijn zoontje zorgen als ik rustig doe en thuis blijf). Dus gouden tip, schakel zoveel mogelijk hulp in voor huishouden, boodschappen en ga lekker ziek zijn.

6 maanden geleden

Ik had dit ook!! Ben nu 12+5 en die misselijkheid etc is nu z’n 4 dagen helemaal weg. Alleen de vermoeidheid en het gevoel van een lage weerstand is nog mega aanwezig. Snap helemaal dat je er moedeloos van kan worden.

6 maanden geleden

Herkenbaar.. nu 11 weken en 2 dagen en zo ontzettend misselijk en ziek.. zojuist me eigen ziek gemeld op mijn werk.

6 maanden geleden

Herkenbaar. Ik heb wel goede dagen tussendoor gehad, maar voel me zover vaker slecht dan goed 😮‍💨 enige wat me opvalt is dat het beter gaat als ik wat actiever ben, dus ik wou eigenlijk actiever worden, maar soms is het lastig als je al met het verkeerde been uit bed stapt 😅

6 maanden geleden

Hoi allemaal, Ik wil graag even terug komen op mijn topic. Ik ben vandaag 12 weken en 6 dagen en sinds gisteren voel ik me al stukken beter!! Voelt echt als een opluchting na 6/7 weken lang non stop zo ziek/misselijk te zijn. Ik hoop dat de gene die er ook zo een last van hebben, dit ook snel mogen ervaren! Hou vol💪🏼

6 maanden geleden

Reactie op lvt1

Hoi allemaal, Ik wil graag even terug komen op mijn topic. Ik ben vandaag ...
Wat fijn zeg!! Ik kijk uit naar dat moment! Hier ook al weken beroerd, gelukkig ook niet erg genoeg om te spugen, maar wel naar gevoel.