13 Reacties

10 maanden geleden

Hier precies hetzelfde. Ons meisje drinkt ook slecht met name overdag ook tussen de 80-100 ml. Ons consultatiebureau zegt zolang ze goeie plasluiers heeft, vrolijk en alert is hoeven we ons geen zorgen te maken.

10 maanden geleden

Reactie op Leoniexxx

Hier precies hetzelfde. Ons meisje drinkt ook slecht met name overdag ook t ...
Dat zeiden ze tegen mij ook, maar toch vind ik het lastig aangezien ze ook net ‘te weinig’ was aangekomen

10 maanden geleden

Reactie op nq

Dat zeiden ze tegen mij ook, maar toch vind ik het lastig aangezien ze ook ...
Dat begrijp ik heel goed ! Lastig met die kleintjes... ben je al begonnen met hapjes ?

10 maanden geleden

Reactie op Leoniexxx

Dat begrijp ik heel goed ! Lastig met die kleintjes... ben je al begonnen m ...
Nee dit wil ik vanaf 5 maanden pas doen. Jij wel? Hoe oud is jouw kleintje?

10 maanden geleden

Reactie op nq

Nee dit wil ik vanaf 5 maanden pas doen. Jij wel? Hoe oud is jouw kleintje? ...
Die van mij is nu ruim 4 maanden en ik was ook van plan om het vanaf 5 maanden te doen. Maar ik twijfel nu om het toch eerder te doen aangezien ze al veel signalen laat zien dat ze er behoefte aan heeft. Maar ze heeft ook nog wel darmkrampen dus lastige keuze haha....

10 maanden geleden

Reactie op Leoniexxx

Die van mij is nu ruim 4 maanden en ik was ook van plan om het vanaf 5 maan ...
Snap je twijfel, maar als er nog veel darmkrampen zijn, zou ik het zelf niet doen ivm nog niet ontwikkelde darmen. Ik eet nu zelf koemelk vrij en dit zorgt voor veel minder krampen!

10 maanden geleden

Reactie op nq

Snap je twijfel, maar als er nog veel darmkrampen zijn, zou ik het zelf nie ...
Ja precies vandaar ook de twijfel om ook nog even te wachten! Ik geef zelf kv en eigenlijk had ze nooit last van krampjes tot de 2e dosis van het rota vaccin wat inmiddels al weer 4 weken geleden is (krampen zijn gelukkig inmiddels wel veeel minder)

10 maanden geleden

Hoe drinkt ze snachts? Mijn dochter drinkt overdag ook heel kort en altijd 'maar' 90ml gedronken met fles. Soms meer, soms minder. Dit is heel normaal voor bv! Ze drinkt nu heel kort omdat ze sneller is afgeleid, maar daardoor drinkt ze snachts bijvoorbeeld wel meer om het in te halen. Mijn lactatiekundige zei ook toen ze 7 weken was; 'met 4 maanden komt er waarschijnlijk een dipje (zowel in productie, als gewicht kindje) maar dit is normaal. Zolang de plasluiers goed zijn en je kindje alert is is het vaak gewoon goed😊. La Leche League heeft ook een formule waarmee je de hoeveelheid melk kan berekenen wat past bij je kindje. Staat overigens nog meer betrouwbare informatie op en ook in de facebookgroep vind ik veel antwoorden rondom borstvoeding. Ik lees toch vaak dat het CB snel kv zal adviseren, terwijl dit helemaal niet nodig is en juist je productie in de war kan brengen. P.s. mijn dochter slaapt sinds 11 weken (is nu bijna 18 weken) ook heel slecht.

9 maanden geleden

Reactie op Jeaun

Hoe drinkt ze snachts? Mijn dochter drinkt overdag ook heel kort en altijd ...
Sorry voor mijn bizar late reactie haha. Het is nog steeds heel slecht overdag, maar wel met vlagen. Nu heeft ze zelfs dagen ertussen zitten waar ze echt amper drinkt overdag en soms geen plasluier. De eerste goede fles (gekolfde melk) is dan voor het slapengaan. Ook geprobeerd om geitenmelk te doen, maar lijkt niet perse veel te helpen in meer drinken overdag. Ze wil gewoon echt niet en is veel te druk met d’r ontwikkelingen en dus afgeleid. Dat snachts inhalen is ook geen pretje… Ik heb inderdaad met die formule berekend, maar dan zou ze 90ml per keer moeten drinken ongv maar wel 7/8 voedingen en dat wil ze gewoon niet! Blijf het aanbieden maar ze weigert. Zowel fles als borst. Is het bij jou al beter?

8 maanden geleden

Heb je toevallig al een andere speen geprobeerd of het idee dat dit kan helpen? Ons zoontje dronk ook sinds weken slecht, steeds afgeleid, veel laten staan en lange flessen. Vanmorgen gestart met maat 2 en wat een wereld van verschil! Flessen worden gewoon weer rustig binnen een normale tijd opgedronken

8 maanden geleden

Reactie op Larissa2

Heb je toevallig al een andere speen geprobeerd of het idee dat dit kan hel ...
Je bedoelt een andere speen op de fles? Ja wij zitten al op speen 4 (van de natural flow), want die andere gingen al helemaal niet.

8 maanden geleden

Reactie op nq

Je bedoelt een andere speen op de fles? Ja wij zitten al op speen 4 (van de ...
Ja klopt, ah helaas dacht misschien kan dat nog helpen.

8 maanden geleden

Reactie op nq

Sorry voor mijn bizar late reactie haha. Het is nog steeds heel slecht over ...
Geeft niet! Wat balen dat het niet is verbeterd, groeit ze wel goed? En heeft ze dan na de nacht wel een flinke plasluier? En als je de nachtvoedingen telt, kom je dan ook niet op die aantal aanvoedingen? Dat in de nacht inhalen is pittig. Ieder uur was het onderhand hier.. Ik heb het eerlijk gezegd een beetje losgelaten en zolang haar luiers goed zijn en goed groeit en vrolijk is, zal het wel goed zijn. Heb geprobeerd te rekken in de nacht met speen, zodat ze dan overdag meer zou gaan vragen, maar alleen maar frustratie en nog kortere nachten.. dus losgelaten en nu laat ze er zelf weer langer tussen in de nacht. Wij slapen wel samen, dus dat maakt het makkelijker om er in mee te gaan.. Misschien ook fijn om te lezen betreft het groeien van haar maag (dat dit dus echt niet hoeft); https://myrteibclc.nl/algemeen/aandacht-voor-maagvergroting-is-hard-nodig/#:~:text=Een%20baby%20die%20bij%204,een%20baby%20geleidelijk%20op%20rekken.