5 Reacties

2 maanden geleden

Ik ben vorige zwangerschap veel aangekomen (denk wel +20 kilo op start gewicht) en zit nu op +6/7. Maar mijn startgewicht is natuurlijk ook veel hoger.. Ik heb ook echt moeite met het zwaarder worden, zeker omdat ik weet hoe lastig het er vorige keer af ging (en borstvoeding geven dus niet hielp)... 馃槙

2 maanden geleden

Ik heb hetzelfde, 21 weken en 9 kg bijgekomen. Ook maar een klein baby buikje. Heb geen eetbuien en ik heb een zeer actieve baan. Ik loop minimaal 20.000 stappen per dag 馃槄. Mijn moeder was 20 kg bijgekomen bij haar zwangerschap en was alles ook een paar weken na de bevalling kwijt. Ik denk zolang je niet overdreven veel eet en genoeg beweegt het allemaal achteraf wel zal meevallen. Misschien hebben wij later in de zwangerschap geluk dat we dan minder aankomen馃檭.

2 maanden geleden

Hoi, ik ben 21+3 en al ruim 11 kilo aangekomen. Heb ook echt meer trek, at voor de zwangerschap niet zo veel. Gebeurt bij mij ook nogal eens dat ik fruit, yoghurt, brood etc zat ben en toch iets lekkers pak. Maar dat kan nooit een groot deel van die 11 kilo zijn. Kan idd best lastig zijn maar mijn verloskundige zegt: zolang je gezond eet en geen hele zakken chips en repen chocolade naar binnen werkt hoef je je geen zorgen te maken. Iedereen is verschillend. Heb zelf een vriendin die met beide zwangerschappen 18 kilo aankwam. Terwijl ik een zusje heb die max 9 kilo aankomt. Beiden slanke dames. En beide gezonde kindjes. Ik probeer t maar een beetje los te laten. Hoop dat het jou ook lukt.

2 maanden geleden

Same here. Bij mijn eerste zwangerschap 11 kilo aangekomen. Ik zit nu met 22 weken al op 7. Doodeng waar dit nog heen gaat. Vooral omdat ik al 2 kilo zwaarder en een stuk minder fit aan deze zwangerschap begon.

2 maanden geleden

Ik ben vorige zwangerschap juist veel meer aangekodan dit keer. In totaal 18 kg, denk dat ik toen dus rond de 20 weken ook wel al rond de 9 kg zat. Het duurde even, maar als je erna genoeg beweegt en niet te veel eet, gaat het er uiteindelijk heus wel weer af. Duurde bij mij toen een jaar. Gaf al die tijd borstvoeding, dus kon niet echt streng di毛ten ofzo (en borstvoeding geven hielp dus niet om het er snel af te krijgen). Dit keer pas op +5kg maar wel al een enorme buik 馃檲