17 Reacties
8 maanden geleden
Dit vraag ik me soms ook af. Maar wij zijn wel heel erg van het doen wat voor onze kleine goed voelt. We proberen soms wel haar in haar bedje te leggen al werkt het niet ligt ze gewoon nog lekker bij ons. En als hij/zij daar nog behoefte aan heeft en jullie het niet erg vinden gewoon lekker blijven doen is wat ik van mijn omgeving hoor en wat voor ons ook gewoon het beste voelt.
8 maanden geleden
Awel ik vroeg het me overlaatst ook af. Ze gaat veel met ons op pad. We hebben nog een dochter van 3,5j die geen dutjes meer doet. Dus de baby slaapt eigenlijk zo goed als amper thuis in haar bed overdag en meestal in de buggy of auto onderweg 🙈 ze kan ondertussen al wat stevig zitten dus we zouden de kinderwagen eigenlijk al een tijdje kunnen ombouwen. Maar ze slaapt zo goed in de bak, dat ik het nog uitstel 😅
Snachts een deel in de cosleeper en het 2e deel bij ons in bed.
Ik denk ook niet dat dit onder de prefecte slaaphygiëne valt. Maar het gaat prima zo voor ons en haar 🤷🏼♀️
8 maanden geleden
Jahoor, hier ook alleen het 1e dutje in haar eigen kamertje. Verder alles heerlijk tegen mij aan. Zolang het kan: trek je niets aan wat je om je heen hoort. Het is super goed voor jou en je baby, geniet ervan. Het duurt maar even!
8 maanden geleden
Wat fijn om jullie comments te lezen! Het voelt ook goed inderdaad. Pff mijn schoonmoeder is nu net bij ons voor een paar weken en dan voel ik toch een oordeel, en dan ga ik toch weer twijfelen. Ook omdat het onze eerste is.. Maar heel fijn om te lezen dat we niet de enigen zijn😅
8 maanden geleden
Met onze eerste ook zo gedaan, heeft altijd bij ons in de armen geslapen, dat deed ze gewoon heel graag. Ze is er op een gegeven moment zonder trainen en oefenen mee opgehouden en slaapt nachten door heerlijk in haar eigen bed. M’n tweede heeft het een stuk minder, die slaapt ook lekker in haar bed en slaapt beter als we er bijvoorbeeld wel zijn maar niet als ze op ons ligt. Zo grappig die verschillen. En de oude “kindjes slapen beter in hun eigen bed” die ouders en schoonouders er nog wel eens in willen gooien - dat ligt in mijn ervaring echt aan het kind 😆
8 maanden geleden
Ja, herkenbaar! Het boek zachte nachten is daarbij echt een aanrader. Het is helemaal niet gek (heel normaal babygedrag zelfs) en de ene baby heeft dat wat meer dan de andere. Je hoeft niks te trainen en ze leren het vanzelf. Dit boek gaf me echt inzichten om dit te accepteren en van te genieten!
7 maanden geleden
Ja hier ook! Wegleggen echt niet.
Hier in de avond ook in de draagdoek in slaap en dan overhevelen naar borst en samen slapen, want in de co-sleeper wil dus echt niet . Breast sleeping mag ik wel zeggen hier.
Ik vond het erg zwaar!! Maar om denken. Ondanks alles redden we ons er best aardig mee. En we oefenen nog niet, ze heeft het echt nodig. Dus voor nu prima zo :) Overigens zie ik er ook erg tegenop, want ik denk dat het met veel huilen etc gepaard zou gaan. Ik heb luisterboeken, podcasts, ereader, boeken en het is mooi weer om te wandelen :)
Als het voor jullie zo werkt doe je het prima. Tip, boek Zachte Nachten!
7 maanden geleden
Reactie op Sammie49
Goeie tip! Ik ga het boek Zachte Nachten maar eens lezen:)
Ow hahah die tip was al gegeven. Wat een goed boek zeg!
7 maanden geleden
Reactie op Sammie49
Nou ik heb gisteren het laatste uurtje van het boek geluisterd, wat fijn in ...
Ik ben wel blij met je topic. Gewoon dat we niet de enige zijn, dat het ok is, ook onze baby het nodig heeft.
Ben wel onzeker, wanneer wordt dit anders. Een tweejarig kind dragen alle dagen lijkt me wel wat zwaar