30 Reacties

20 dagen geleden

Doen waar jij je goed bij voelt! Jij voelt je lichaam het beste aan. Misschien niet op een te grote afstand van huis gaan zitten, maar als jij zin hebt om wat te ondernemen zeker doen.

20 dagen geleden

Ik ben tot 40 weken alleen op pad gegaan, omdat ik mij goed voelde. Wel maximaal 20 min van huis, als er dan iets gebeurt was ik ook zo thuis. Maar vond het heerlijk om nog even naar de winkels te gaan, aangezien ik helemaal geen pijntjes had en het gevoel dat het zou gaan gebeuren. Ben nu 40+1, ga nu wel samen met mijn vriend de deur uit🙈

20 dagen geleden

En wat versta je onder op pad gaan? Ga je alleen 15 km wandelen in het bos? Of ga je shoppen, met veel mensen om je heen? Ga je nog 1-2 uur in de auto zitten of ben je in de buurt? Maakt allemaal nogal verschil 😅 Maar doe vooral waar jij je nog goed bij voelt. Nu heb je die vrijheid nog om ergens heen te gaan! Straks wordt dat allemaal anders. Die vrijheid hoeft niet perse minder te worden, maar wel anders dan nu.

20 dagen geleden

Wat iedereen hier zegt inderdaad, lekker doen waar je je goed bij voelt! Ik ben nu 40 + 4 en kan niet lang meer wandelen, ben hartstikke blij dat ik zo lang het kon goed in beweging ben gebleven. Al is het maar een rondje door het centrum om ergens een theetje te drinken met een goed boek erbij

20 dagen geleden

Ik ga niet heel ver weg, maar ff naar de winkel of zo dat doe ik wel. Maar das max 10 min van huis

20 dagen geleden

Gister op de uitgerekende datum nog op pad geweest 😅 ik voel me ook nog goed maar ik zorg wel dat ik gebracht word in een auto en diegene ook bij mij blijft voor het geval ik wel ineens ergens heen moet. Alleen durf ik het niet meer. Maar met 38 week ging is nog wel alleen weg en reed ik ook nog

20 dagen geleden

Ja nu 40 weken en ga echt nog wel op pad alleen. Wat mij het meest ontspannen maakt, is niet thuis opgesloten zitten 😅 maar rustig aan doen en toch er wel even uit af en toe. Vooral lekker doen.

20 dagen geleden

Same! Ik ga er ook gewoon lekker op uit hoor, ook samen met m’n dochtertje. Maximaal half uur ongeveer in de auto, je voelt het echt wel aankomen denk ik… doen waar jij je goed bij voelt! Misschien eventueel locatie delen met je vriend als je weggaat? Geeft misschien een fijn gevoel

20 dagen geleden

Heb hetzelfde hoor! Ben nu 37+4 en wandel gewoon nog hele stukken in het bos met mijn peuter. Ook Plaswijckpark en Jumpsquare en dergelijke zijn nog wekelijkse kost hier 🙃.

20 dagen geleden

Ja hoor, lekker naar je lichaam luisteren. Ik voel nu juist de behoefte om nog lekker alleen op pad te gaan. Wat is het ergste dat kan gebeuren denk ik dan? In een ander ziekenhuis bevallen? Kan altijd m’n partner bellen dat hij met spoed met de vluchtkoffer richting mij moet komen dan 😅. En dat is ik t ergste geval

20 dagen geleden

Ik heb al 2 kleine kinderen dus het leven gaat ook nu gewoon door. Vandaag nog met mijn peuter in de Ikea geweest en afgelopen zaterdag nog coach bij T-ball om 8 uur in de ochtend. Ik ben blij dat ik niet meer werk maar echt rust zit er niet in tot 7 uur in de avond wanneer de kids in bed liggen. En even ter geruststelling mijn oudste is met een spoedkeizersnede geboren (onder gehele narcose, mijn man was in het ziekenhuis maar mocht toen niet in de operatiekamer)geen vlucht koffer mee maar hij kreeg een keurig pakje aan van het ziekenhuis. Dus zelfs wanneer je het vlucht koffer niet mee hebt naar het ziekenhuis komt het allemaal goed.

20 dagen geleden

38 weken morgen en heb juist heel erg behoefte aan dingen doen en nog van de spontaniteit en vrijheid te genieten. Ik ga niet ver weg, maar een wandeling door het centrum of de wijk gaat nog prima. We hebben wel de afspraak dat ik me vaak donderdag en vrijdag wat rustiger hou aangezien mn man dan ver weg werkt en hij er anderhalf uur over doet om thuis te komen. Laatst was ik gevallen en moest ik naar het ziekenhuis en toen waren de treinen geannuleerd. Meteen een leerschool waardoor hij vooral bang dat er iets aan de hand is en hij niets kan kan.

20 dagen geleden

Ik vind zelf met de auto weg nu niet meer fijn, ook omdat we maar 1 auto hebben en omdat de baby mij vaak begint te masseren/ martelen van binnen in de auto en dat leidt nogal af :P maar verder doe ik vanalles nog, sporten, boodschappen doen, stuk fietsen, met de metro naar de stad om af te spreken. Ze zeggen dat de bevalling doorgaans begint als je thuis en op je gemak bent, en anders komt het inderdaad ook wel goed.

20 dagen geleden

Reactie op Smos

En wat versta je onder op pad gaan? Ga je alleen 15 km wandelen in het bos ...
Die vrijheid wordt vooral minder wanneer ze leerplichtig worden en fanatiek met een teamsport 😂

20 dagen geleden

Ik ben vrijdag alleen op pad geweest met 38+5 was een halfuurtje rijden en voelde me gewoon goed. Zaterdag en zondag met partner weggeweest en toen zelfs een stuk verder. Zolang ik me goed voel ga ik tot ongeveer half uur van huis weg en zolang ik weet dat ik er zo weer weg ben. Thuis voor me gevoel op een wachtbankje zitten maakt me noet echt gelukkig en duren de dagen zolang

20 dagen geleden

Ik wil elke dag op pad gaan haha maar m’n energie trekt dat niet. Als ik jou was zou ik gewoon gaan!

20 dagen geleden

Vandaag ben ik 38 weken zwanger en eerlijk zolang ik me goed voel ga nog wel op pad en als ik merk dat ik toch moe wordt en niet meer gaat dan neem ik wel even mijn rust.

20 dagen geleden

Ik ben nu 37 weken en ga ook nog geregeld op stap. Vorige week nog midweekje weg geweest met mijn tantes en de kids. Ik heb een dochtertje van 3 en voel me ook nog prima. Dus we maken er nog gezellige daagjes van met z’n 2en en als haar vader thuis is met z’n 3en. Zolang ik me goed voel en mijn lichaam het toe laat blijf ik dat ook doen☺️

20 dagen geleden

Ik ben met 38 weken nog naar de andere kant van NL voor een bruiloft de hele dag! Had wel liever gehad dat t in de buurt was maar c'est cie c'est ça. Joh als jij je goed voelt dan is het prima toch. De eerste fase van de bevalling duurt uren dus mocht je het idee hebben het is gestart dan heb je dat echt wel door en kan je gewoon naar huis. Bij mijn eerste was het 24 u voor de latente fase (vanaf de eerste wee tot 3cm) en nu bij de tweede was het weer zo.

18 dagen geleden

Ik ben ook echt nog heel actief hoor. Ben veel dingen aan het doen met mijn peuter dochter en gewoon lekker de hort op, Heb ik ook behoefte aan.