21 Reacties

6 maanden geleden

Hoi. Hier een alleenstaande mama. Nu 14 weken zwanger van nr6.

6 maanden geleden

Hi, hier een bewust alleenstaande toekomstige mama. Ik ben nu bijna 13 weken zwanger van de eerste. 1e trimester was heftig, maar overleefd 😊. Het is een bijzondere reis.

6 maanden geleden

Hoi, ik word ook alleenstaande moeder. Ik ben nu 15 weken zwanger. Het eerste trimester vond ik ook erg pittig. Ik krijg gelukkig hulp van mijn ouders wanneer dat nodig is.

6 maanden geleden

Hoi, ik ben een alleenstaande moeder van een dochter van 8 en nu 15 weken zwanger van weer een meisje. Het is soms lastig om deze keer geen partner te hebben tijdens de zwangerschap, maar dit komt helemaal goed!

6 maanden geleden

Reactie op kimberly-25

Hoi. Hier een alleenstaande mama. Nu 14 weken zwanger van nr6.
wow, knap dat je z'n groot gezin helemaal alleen runt!

6 maanden geleden

Reactie op LittleStar16

wow, knap dat je z'n groot gezin helemaal alleen runt!
Dank je wel ik vind het juist heel fijn het alleen te doen. De oudste 3 heb ik een paar jaar samen gedaan. En dat ging helemaal niet zo goed. Ik vind het nu juist fijn. Dat ik mijn kinderen kan opvoeden en meegeven wat ik denk dat goed voor ze is. 😊.

6 maanden geleden

Hier alleen, 3 kindjes (oudste is 5) en nu 14 weken zwanger.

5 maanden geleden

Jullie zijn allemaal power moeders ! Ik beleef mijn eerste zwangerschap als "alleenstaande" op dit moment sta ik er ook financieel alleen voor. Het is beangstigend je vraagt je wel regelmatig af of het wel goed komt. Heel veel kracht naar jullie toe gewenst 💪

5 maanden geleden

Hoi, ik ben ook alleenstaand. Ik ben 19 weken zwanger van een meisje en met 7 weken uit elkaar gegaan met de vader. Ik vind het soms best spannend om het alleen te doen. Hoe gaat het met jullie?

5 maanden geleden

Reactie op Wonder2024november

Hoi, ik ben ook alleenstaand. Ik ben 19 weken zwanger van een meisje en met ...
Ik zit in een soortgelijke situatie, heb je een vriendschapsverzoek gestuurd, als je die accepteert kan ik je een pb sturen.

20 dagen geleden

Ik ben bijna 6 weekjes zwanger, ook een alleenstaande mama to be! ❤️ Bewuste keuze!

20 dagen geleden

Ik ben bewust alleenstaand moeder van een dochter van 2 jaar en op dit moment 39+5 zwanger van een zoontje. De laatste paar dagen is mijn dochter erg dwars, ze voelt dat er een grote verandering aan zit te komen. Ik heb erg veel zin om de 2de te ontmoeten en te ervaren hoe het is om een nieuw gezin te vormen. Ook vind ik het spannend want ben niet heel goed in hulp vragen dus dat wordt nog een uitdaging 😅

19 dagen geleden

Hoi iedereen, ik ben inmiddels bijna 38 weken zwanger. Het verloopt goed tot nu toe. Mijn moeder zal mijn geboortepartner zijn en we kijken of het mogelijk is om zorgverlof voor haar te regelen omdat zij geen geboorteverlof kan krijgen zoals een partner dat zou kunnen. Ook krijg ik minder kraamzorg vergoed omdat ik na de bevalling bij mijn ouders wil verblijven. Dat vind ik nog wel ingewikkeld. Vooral omdat zij dus helemaal geen vrij hebben van werk. Ondertussen ben ik nog druk om de laatste dingen in orde te maken. Zowel in mijn eigen huis als bij mijn ouders thuis. Hoe is het met jullie?

19 dagen geleden

Reactie op Wendy6721

Ik ben bewust alleenstaand moeder van een dochter van 2 jaar en op dit mome ...
Hopelijk gaat het je toch lukken om de hulp te vragen 🙂 Ik heb gehoord over een aflevering van Tegenlicht die ook ging over een alleenstaande moeder. Zij had een soort excel sheet gemaakt waar mensen zich konden inschrijven bij welke onderdelen ze het leuk zouden vinden om te helpen (denk aan boodschappen doen, op het zusje passen, de was voor je doen etc)

19 dagen geleden

Reactie op silke2000

Ik ben bijna 6 weekjes zwanger, ook een alleenstaande mama to be! ❤️ Bewust ...
Good luck! Gefeliciteerd met het eerste nieuws ❤ Mocht je dingen tegenkomen in je zwangerschap dan mag je mij altijd een berichtje sturen. Bij mij is de zwangerschap inmiddels bijna voorbij en heb ik alweer een hoop nieuwe dingen ervaren. (Geen garantie dat ik het beticht zie nadat ik bevallen ben, maar je weet maar nooit 😉)

18 dagen geleden

Reactie op Anoniem2224

Hoi iedereen, ik ben inmiddels bijna 38 weken zwanger. Het verloopt goed to ...
Huh wat raar dat je minder kraamzorg vergoed krijgt, k dacht dat dat alleen was als je langer in een zkh of kraamhotel bleef. Je 'logeerplek' na de bevalling zou toch niet uit moeten maken? Overigens echt mega respect voor dat jullie dit allemaal in je eentje doen!

17 dagen geleden

Zijn er ook alleenstaande moeders waar de vader van de baby nog wel in beeld is? Ik zit zelf middenin een scheiding en heb co-ouderschap voor de 2 andere kinderen maar weet nog niet zo goed hoe we dat moeten doen met de baby straks.Hoe gaan jullie het doen met de baby? Hoelang blijft zij/hij bij jullie?

17 dagen geleden

Reactie op Lisu

Zijn er ook alleenstaande moeders waar de vader van de baby nog wel in beel ...
Ik ga ergens komende week bevallen en ben dan alleenstaande moeder met een baby, die opgevoed gaat worden in co-ouderschap met de vader.

17 dagen geleden

Reactie op LittleStar16

Ik ga ergens komende week bevallen en ben dan alleenstaande moeder met een ...
Wij bouwen het op na de geboorte naar 2 doordeweekse dagen bij de vader en 3 doordeweekse dagen bij mij (40/60) En dan de weekenden om-en om. Vakanties/feestdagen 50/50.

16 dagen geleden

Hier ook bewuste alleenstaande moeder. Ben 11-11 uitgerekend. Ondanks dat ik de keuze zelf heb gemaakt is het bijzonder om te ervaren hoeveel mensen betrokken zijn, hulp bieden, hulp geven en meeleven. Dit komt ook wel omdat ik vanaf het begin veel heb gedeeld en mensen heb meegenomen in mijn proces. Mijn tante is bij de geboorte aanwezig en hopelijk (ivm buitenland) mijn beste vriendin ook.