6 Reacties

3 maanden geleden

Ja, ik had een paar weken heel veel last van mijn hooikoorts. Daarnaast zijn mijn slijmvliezen ook dikker (blijkbaar een zwangerschapskwaal) waardoor ik heel vaak verstopte neuzen en bloedneuzen heb..

3 maanden geleden

Ja! Heb normaal nauwelijks hooikoorts, nu wel echt last ervan. Was vorige zwangerschap ook en was na de zwangerschap weer gewoon voorbij 😉

3 maanden geleden

Ik heb het andersom. Ik heb ernstig astma met veel allergieën. Ik reageer op sommige dingen nog iets maar niet zo heftig als voor de zwangerschap. Mijn longen zijn ook een stuk beter. Bij de blaastest had ik iets luchtinhoud nu als voor de zwangerschap. Qua veranderingen een voorbeeld: -vers gemaaid gras loopneus en traanogen / ik kan nu zelf gras maaien zonder reactie. -stof / we kunnen nu om de 2 soms 3 dagen stofzuigen en stoffen ipv elke dag. -insectenbeten van pingpong ballen muggen bulten naar normaal / van een anafalactische shock bij een wespen steek naar 3 weken terug een flinke jeukende rode plek met zwelling op mijn been en een lichte astma aanval. -ik kan weer langs rokende mensen lopen zonder direct te stikken in een astma aanval. -ik kan weer langer als een paar uur in huizen zijn waar honden aanwezig zijn zonder ziek te zijn daarna. -ik kan weer tegen sommige parfum geuren waar ik eerst een astma aanval van kreeg direct. En bij een product met parfum op de huid krijg ik niet direct rode bultjes of eczeem. En zo nog veel meer. Vorige zwangerschap heb ik dit ook gehad dat ik heel goed was. Later bij het derde trimester werd dat ik weer meer reageerde op dingen. En na de bevalling werd ik heel ziek van een parfum geur in het ziekenhuis van een verpleegkundige (ondanks waarschuwingen op mijn deur). Daarna was ik terug bij af en reageerde ik steeds weer meer als te voren. Ik hoop dat ik nu goed blijf tot ver na de zwangerschap 🙏 maar dat is per dag afwachten. Wat zou kunnen helpen voor je allergieën nu wat je hebben mag (ik gebruik het ook dagelijks). Is cetrizine hooikoorst tabletten (vrij verkrijgbaar en goedkoopste bij lidl en aldi). Ik moest van een zwaardere die ik normaal gebruik terug naar deze ook omdat mijn reacties minder zijn nu en deze veilig is. En vraag een neusspray genaamd fluticasonpropionaat (op recept). Dat scheelt ook een heleboel bij een allergie en ook die heb ik gekregen nadat ik mijn andere neusspray niet meer mag nu. Dat gezegd hebbende. Hormonen zijn een raar iets en ieder mens is anders. Ik ken astmaatjes die van geen allergieën naar een hoop gingen en weer terug zoals ik. Maar ook die na de zwangerschap van slechter of beter in de zwangerschap weer terug naar het oude gingen zonder allergieën of juist weer met veel zoals ik toen. Dit valt van te voren gewoon niet te vertellen of voorspellen helaas en zal gewoon de boel uitzitten zijn en hopen op het beste.

3 maanden geleden

Ik heb ineens heel erge hooikoorts! Nog nooit gehad en hoop heel erg dat het weggaat na mijn zwangerschap 😅

3 maanden geleden

Hoi, mijn allergie is inderdaad veel erger geworden. Verstopte neus en jeukende keel. Ook heb ik nu astma ontwikkeld. Ik kon vorige week niet meer ademen 's nachts en ben naar de HAP gegaan. Heb nu een pufje gekregen. Met mijn eerste zwangerschap had ik ook wel meer last van allergie maar ik was toen in de winter zwanger dus het viel wel mee in vergelijking met nu. Na de zwangerschap is het wel weer minder geworden. Dus ik hoop dat deze astma dan ook weg gaat.

3 maanden geleden

Ik ben nooit ergens allergisch voor geweest maar opeens heb ik last van mijn deo, hele kringen onder mn oksels en mn gezicht zit opeens helemaal onder de vlekken en bultjes door de gezichtscrème die ik al jaren gebruik.