8 Reacties
5 maanden geleden
Ja ik ben ervoor bij de huisarts geweest want ik herkende mezelf helemaal niet meer erin terug. Zo allergisch ineens voor stof en pollen etc. dus dat klopt echt. Het zou wel weer minder moeten worden na de zwangerschap. Je lichaam is nu gewoon ts druk bezig met het kindje maken ☺️
5 maanden geleden
Hier ook ineens verschrikkelijk last van hooikoorts, m'n ogen jeuken al 3 weken lang nonstop 😅 voor m'n zwangerschap nooit zo'n last van gehad.
Voor nu deal ik er maar mee.. wordt vast vanzelf wel weer minder
5 maanden geleden
Niet echt een allergie. Ik heb al mn hele leven eczeem. De laatste jaren bijna geen last meer van gehad. Sinds de hormonen van ivf ben ik weer helemaal rood en jeukend, helaas met 13 weken zwangerschap nog niks aan veranderd 😪. Hoop zo dat het mijn kindje dadelijk bespaart blijft, lijkt me niet tof om dit hem/haar door te geven
5 maanden geleden
Reactie op Hadievera
Niet echt een allergie. Ik heb al mn hele leven eczeem. De laatste jaren bi ...
Mijn eczeem is helaas ook weer terug door de zwangerschap. Bij mij zit het op de rug van mijn hand. Heb er nu een hormonenezalfje voor gekregen maar durf het niet te gebruiken omdt er staat dat het niet genoeg bekend is wat de gevolgen voor het kind kunnen zijn 😅
5 maanden geleden
Reactie op Reese
Mijn eczeem is helaas ook weer terug door de zwangerschap. Bij mij zit het ...
De hormonenzalf die ik al jaren gebruik heeft ook zoiets in de bijsluiter staan. Ik heb tijdens stimulatiefase IVF, en toen ik net zwanger was, meerdere keren nagevraagd of ik de zalf kon blijven gebruiken, bij verschillende artsen. Allemaal gaven ze aan dat het geen kwaad kan, zolang je de zalf in beperkte mate gebruikt, op kleine vlakken huid en kleine hoeveelheid, niet op open wondjes smeert. Voor mij betekent dit 1x per week, en per week kies ik welk gebied het het meest nodig heeft 😅. Bij twijfel zou ik gewoon even bij je huisarts/arts van wie je de zalf hebt gekregen navraag doen. Voor mij gaf dat iig veel rust en het is toch ook wel heel fijn en relaxter om toch soms een goeie zalf te kunnen gebruiken die ook echt de klachten vermindert.