10 Reacties
茅茅n maand geleden
Bevroren kraamverband echt een voorstander van
En ingevroren appelstroop zakjes.
Bij 1ste bevalling veel gebruikt van gemaakt.
2de iets minder maar daar had ik ook geen hechtingen van.
En plassen deed ik altijd onder de douche, dan kon ik de boel meteen even spoelen..dat vond ik zelf altijd prettig.
茅茅n maand geleden
Misschien heel stom maar ik wist na mijn bevalling echt niet wat ik moest dragen qua kleding. Zwangerschapskleding zakte af en de rest zat verschrikkelijk. Zeker met die onderbroeken, maandverbanden en compressen. Dus daar zou ik ook alvast over nadenken, mocht dat je rust geven 馃槈
茅茅n maand geleden
Ik start met 34 weken met probiotica van orthica, voor de darmpjes en beschermend tegen krampen. Geloof me, krampjes zijn niet leuk 馃槵
茅茅n maand geleden
Reactie op lianne1985
Ik start met 34 weken met probiotica van orthica, voor de darmpjes en besch ...
Dan neem jij de dosis tbv de baby in je buik toch?
茅茅n maand geleden
Koolbladeren in. de koelkast hebben rond dag 4 als de stuwing op gang komt helpt als het goed is nog beter dan coolpack in bh. Vriezer vol hebben met makkelijk eten voor de eerste weken is ook ideaal want dan heb je geen zin en tijd voor koken meestal. Verloskundige zei dat de meeste vrouwen het niet veel langer dan half uur op baarkruk volhouden maar dat merk je vanzelf wel wat dan prettig is.
茅茅n maand geleden
Ik denk dat het per vrouw verschilt wat prettig is.
Ik heb bijvoorbeeld bij mijn vorige 2 bevallingen na de tijd niks qua koeling gedaan down under. Alleen voor het plassen peri bottle gebruikt.
Voor de stuwing vond ik witte koolbladeren in mijn bh heel fijn. Uit de koelkast gaatjes erin prikken.
Wat betreft de frambozenblad thee dat heb ik bij de jongste ook flink gedronken. Vind het lastig om te zeggen of het nou echt zijn werk heeft gedaan. Maar had een bevalling van intotaal 5 uurtjes met amper bloedverlies!
茅茅n maand geleden
Wat ik alvast in huis heb: heel grote kraam-/maandverbanden, peri bottle, wegwerpbare borstcompressen, kamille oplossing om te spoelen/zitbadje (werkt verzachtend), borstcompressen die je kan koelen/opwarmen, kraamverband die je kan koelen (2st.).
Vooral dat laatste was echt een heel grote hulp na mijn eerste bevalling. Ik was echt bond en blauw beneden, extreem opgezwollen en had best wat hechtingen. Door die koude kraamverbanden is mijn herstelling echt mega vlot verlopen en had ik na een een week bijna geen last meer.
Een peri bottle is ook echt handig om mee te nemen buitenshuis zolang je nog hechtingen hebt. Wij gingen vrij snel alweer de deur uit en wanneer we naar familie gingen nam ik dat ding gewoon mee. Daar kan je niet even onder de douche springen. Ook gewoon handig voor in huis, want als je baby beneden in de box ligt te slapen wil je niet altijd naar boven hoeven te lopen voor de douche.
茅茅n maand geleden
Hi! Even over de dadels.. daar zijn onderzoeken naar gedaan die ook aanwijzen dat het positief effect heeft op de bevalling! Eigenlijk een van de weinige dingen die KAN helpen.
Ik ben van plan borstvoeding te geven en alvast te gaan kolven in de laatste weken. Met name kolven met de elektrische kolf geeft hetzelfde effect als tepelstimulatie, wat een bevalling op gang kan helpen.
Qua koeling kan je ook zakjes met appelstroop maken, deze blijven soepel zodra bevroren. Ook kan je gewoon een kraamverband natmaken en invriezen.