7 Reacties
6 dagen geleden
Probeer je niet teveel aan de ml te binden! Onze kleine vent van nu 3+2 weken heeft ook een week op 80 gezeten, alles wat er boven zat spuugde hij uit.. ook bleef hij een ruime week op het zelfde gewicht in de laatste nacht dat de kraamhulp de volgende dag nou komen en hem zou wegen was die 90gr aangekomen en eindelijk iets over ze geboorte gewicht heen..
Nu drinkt hij 120, en is hij flink gegroeid!
Doe wat goed voelt! ❤️
6 dagen geleden
Hoi! Ik snap je gevoel helemaal! Ik ben 17-10 bevallen en wij hebben een week in het ziekenhuis gezeten met sonde, waarbij ik ook alles moest kolven, dit lukte mij niet waardoor ik zelfs moest aanvullen met kv.
Inmiddels is ze ruim 4 weken en drinkt ze fulltime aan de borst! Wat ik hiermee wil zeggen is dat het echt nog kan! Heeft in het ziekenhuis een lactatiekundige óf prelogopedist meegekeken naar de aanhap en mond anatomie? Anders is dit wel echt de moeite waard om naar te laten kijken
6 dagen geleden
Ach lieve mama, hoe weten ze dat ze minimaal dronk aan je borst? Komt ze niet aan? Te weinig plasluiers? Als dat het geval is en je productie is wel goed is er wellicht iets niet goed met de aanhap. Ik zou zelf eerlijk gezegd op het advies van een goede lactatiekundige afgaan en deze dus inschakelen als het drinken niet helemaal goed verloopt. Andere zorgverleners hebben helaas vaak genoeg niet voldoende kennis over borstvoeding.
Hier vindt je een overzichtje wat je als rekensom kan gebruiken, hoeveel een kleintje ongeveer zou moeten drinken. Wellicht geeft dat je wat rust?
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/
Succes! Jullie kunnen dit!
6 dagen geleden
Dankjulliewel voor jullie reacties want dat stelt me echt wel meer gerust. Ook dat het nog goed kan komen met de borstvoeding en volgens de berekening zou het ook goed moeten zijn wat ze nu drinkt. Fijn om jullie ervaringen te lezen ❤️
5 dagen geleden
Reactie op carmenxxxx
Dankjulliewel voor jullie reacties want dat stelt me echt wel meer gerust. ...
Het mooiste zou zijn als je straks lekker vol vertrouwen live borstvoeding gaat geven, ml lekker loslaten, kindje drinkt wat nodig is. De ene voeding is dat meer dan de andere voeding, wij eten de ene keer ook meer dan de andere keer. Genoeg plasluiers, genoeg aankomen in gewicht en een blij meisje dan is het goed! 😊
5 dagen geleden
Wij hebben vorig jaar iets soortgelijk meegemaakt met onze zoon. Eerst twee weken ziekenhuis gehad, ook door geel zien. Ook begonnen met bv en op een gegeven moment gekolfd gaan geven. Uiteindelijk kunstvoeding bij gaan geven ivm weinig productie (o.a. door stress) en heeft de kleine nog via de sonde gehad omdat hij nou eenmaal wat zwakker was door dat geel zien. Uiteindelijk wel helemaal goed gekomen. Gaf me meer rust om gekolfd de melk te geven want dan kon ik echt zien hoeveel ml erin ging.
Kan zijn dat jouw kindje ook wat zwakker is om het zelf uit de borst te halen voor nu maar dat het echt weer bijtrekt ❤️
Zelf uiteindelijk na 4wk besloten te stoppen ivm ontstekingen en omdat het mentaal niet meer ging.
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt, als de kleine genoeg plast en aankomt kun je het altijd weer aan de borst proberen!