41 Reacties

7 maanden geleden

Nee ik heb alleen 2x ziekte van Graves gehad, vandaar ook medisch

7 maanden geleden

Hi! Hier een chronische nierziekte. Ik ben ook medisch geworden. Hier wel aan de bloedverdunners, om groeiachterstand en zwangerschapsvergiftiging te voorkomen.

7 maanden geleden

Reactie op Bootjecadautje

Hi! Hier een chronische nierziekte. Ik ben ook medisch geworden. Hier wel a ...
Dat hebben ze mij vandaag ook voorgesteld! Om vanaf week 12 fragmin spuiten te gaan injecteren iedere dag..

7 maanden geleden

Ooh! Ja ik ben nu 11+ 5. En ik moest ook starten voor mijn 12e week voor het beste resultaat. Ik heb wel tabletten

7 maanden geleden

Reactie op Bootjecadautje

Ooh! Ja ik ben nu 11+ 5. En ik moest ook starten voor mijn 12e week voor he ...
Beter.. die spuiten zijn ook niet prettig 🥲

7 maanden geleden

Ik heb zelf coeliakie. Soms ook buikkrampen etc. Toevallig deze week de MDL arts gevraagd of het kwaad kan voor de zwangerschap

7 maanden geleden

Reactie op babywenns

Ik heb zelf coeliakie. Soms ook buikkrampen etc. Toevallig deze week de MDL ...
Of het invloed heeft op de zwangerschap* Nu afwachtend op reactie…

7 maanden geleden

Ik heb colitis (ook dus chronische darmontsteking). Daarvoor ook onder controle bij t ziekenhuis. Dankzij medicatie is de ziekte onder controle. Het is m'n tweede zwangerschap. Ik werd ook bang gemaakt met vroeg geboorte en groeiachterstand. Echter, mijn zoontje is precies met 40 weken geboren (inleiding na langdurig gebroken vliezen anders verwacht ik dat hij nog lekker bleef zitten) en super gemiddeld ruim 3500 gram. Zorgen voor niets geweest. Bij deze zwangerschap ga ik me daar dus niet meer druk om maken, tenzij uit de echo's blijkt dat de baby flink achter loopt. Weet nl ook dat de echo's qua lengte en gewicht ook niet altijd betrouwbaar zijn. Volgens mij is de kans er meer als je ziekte toch een opvlamming krijgt. Is de ziekte bij jou onder controle?

7 maanden geleden

Reactie op Jun001hum

Ik heb colitis (ook dus chronische darmontsteking). Daarvoor ook onder cont ...
Oh dat is inderdaad netjes! Bij mij is het wel goed onder controle gelukkig. Vind ook zoveel controles wel een prettig idee. Vind alleen de krampen dan zo in het begin wel eng omdat die soms best heftig kunnen zijn.🥲

7 maanden geleden

Hier ook de ziekte van crohn en morgen 10 weken! Krijg jij iets van medicatie? Ik krijg infliximab en moet met 20 weken ermee stoppen.

7 maanden geleden

Hier ook de ziekte van crohn en morgen 10 weken! Krijg jij iets van medicat ...
Ik had die infusen ook! Maar doe tegenwoordig zelf injecties zetten 1x in de 2 weken en heb elke dag een tablet. Misschien in het derde trimester stoppen met de tabletten, maar dat is t.z.t. te bekijken. Zijn de krampen bij jou ook zo aanwezig?

6 maanden geleden

Reactie op Nmdvvh

Ik had die infusen ook! Maar doe tegenwoordig zelf injecties zetten 1x in d ...
Ook adalimumab? Ik gebruik deze om de 2 weken. In het begin in combinatie met tiosix, maar dat gestopt ivm de vele bijwerkingen. T gaat nu gelukkig al jaren goed. Tegen infliximab heeft m'n lichaam antistoffen gemaakt dus dat werkte helaas niet meer. Zelf spuiten vind ik ook meer vrijheid geven dan regelmatig een paar uur in t ziekenhuis te zitten. Volgens M'n verloskundige (heeft zelf ook colitis) is t beste medicijn om zwanger te zijn en daarna borstvoeding te geven. Tijdens zwangerschap en borstvoeding was bij haar de ziekte erg rustig en hoorde deze verhalen ook veel.

6 maanden geleden

Reactie op Nmdvvh

Oh dat is inderdaad netjes! Bij mij is het wel goed onder controle gelukkig ...
Misschien even bespreken met gynaecoloog/verloskundige. Mogelijk is het heftige bandenpijn. Want je baarmoeder maakt nu al plaats. Bij m. Eerste lag ik soms met een kruik op de bank zo'n zeer. Bleek bandenpijn te zijn. Maar zeker even bespreekbaar maken

6 maanden geleden

Reactie op babywenns

Ik heb zelf coeliakie. Soms ook buikkrampen etc. Toevallig deze week de MDL ...
Ik heb ook coeliakie. Zolang jij je gewoon goed aan je dieet houdt zijn er in principe geen risico’s. Mijn darmen zijn ook wat meer aan het rommelen en af en toe kramp, maar is vrij normaal tijdens zwangerschap. Succes!

6 maanden geleden

Reactie op Jun001hum

Ook adalimumab? Ik gebruik deze om de 2 weken. In het begin in combinatie m ...
Ik gebruik ook de adalimumab inderdaad! Zelfde verhaal, m’n lichaam stootte de infusen ook af na ong 4 jaar. Ze gaf wel aan dat de krampen erger konden zijn door de ziekte. Dus ik hou het daar maar op 🙈

6 maanden geleden

Hier ook de ziekte van Crohn + stoma!

6 maanden geleden

Reactie op LiselotteMus

Hier ook de ziekte van Crohn + stoma!
Heb je hier ook nog medicatie bij? En ook last van de krampen?

6 maanden geleden

Ik heb ook de ziekte van Crohn, ik ben 10 +4 weken.

6 maanden geleden

Ook ik heb ziekte van Crohn. Een gezond jongetje op wereld mogen zetten met 37 weken. Hij was 3100gr en heb een super zwangerschap gehad. En dit terwijl ik injecties (ustekinumab = stelara) en tabletjes (thiosix) heb gebruikt. Vele controles waren juist fijn! Kun je lekker vaak de baby zien, dus niks mee vond ik. Ook de combinatie met de medicijnen werkte goed. Nu zwanger van de 2e en gaan weer hetzelfde proces in, en merk dat ik veel relaxter ben omdat ik heb gezien dat het de 1e keer helemaal goed is gekomen. Als je vragen hebt mag je mij altijd een pb sturen ♡ succes met de zwangerschap!

6 maanden geleden

Ik heb de ziekte van Hashimoto. Bij mijn dochtertje is dit tijdens de zwanger helemaal niet opgevolgd geweest, tegen de regels van de wetgeving in. Gelukkig heeft ze er niets aan overgehouden. Nu heb ik een andere dokter en wordt het heel goed opgevolgd, zwanger geworden via ivf - medicatie is vlak voor de terugplaatsing al verhoogd en daarna bij een positieve zwangerschapstest opnieuw. Na 4 weken opnieuw alles getest en alles lijkt voorlopig goed stand te houden. Ik voel een enorm verschil tov vorige zwangerschap met betrekking tot vermoeidheid. Ik kon toen hele dagen door slapen en dacht dat het erbij hoorde, maar nu voel ik me veel energieker desondanks heftige misselijkheid en overgeven (hyperemesis gravidarum, had ik bij mijn dochtertje helaas ook tot 33 weken). Nu 8+5 🙏🏼🍀