19 Reacties

één maand geleden

Je moet vooral zorgen dat je je gordel goed onder je buik doet. Als er een ongeluk is, wordt de gordel in veel auto's automatisch strak getrokken door een soort explosieven en dat wil je niet in je buik hebben. Maar ik zou niet per se meer vertrouwen hebben in een gadget van een onbekende producent op bol.com dan in de gordel die gewoon in de auto zit en goed getest is..

één maand geleden

Dit lijkt me wel fijn 🤣

één maand geleden

https://www.consumentenbond.nl/autostoeltje/zwangerschapsgordels-doen-meer-kwaad-dan-goed#:~:text=En%20zwangerschapsgordels%20hebben%20tot%2030,gebruik%20van%20zwangerschapsgordels%20daarom%20af. De consumentbond geeft aan deze beter niet te kunnen gebruiken

één maand geleden

Ik heb die van BeSafe gekocht bij mijn eerste zwangerschap, hier gaat de riem ook goed onder je buik. Dit product komt uit Scandinavië waar ze vaak verder zijn in ontwikkelingen bij zwangeren. Ik gebruik hem bij deze zwangerschap weer.

één maand geleden

Ik heb ook die van BeSafe. Maar omdat mijn buik toen zo dik was dat de gewone gordel niet meer lekker zat! Ik zit al in twijfel of ik hem niet nu ook al wil gebruiken. Vond het erg fijn.

één maand geleden

Reactie op Fleurmii

Ik heb die van BeSafe gekocht bij mijn eerste zwangerschap, hier gaat de ri ...
Ik heb ook deze zit heel fijn

één maand geleden

Ik vind dat overdreven om aan te schaffen. Ik zou gewoon het onderste gedeelte achter je rug doen en het schuine gedeelte dat langs je borst gaat zo over je borst laten gaan. Werkt voor mij prima

één maand geleden

Ik had in mijn vorige zwangerschap een flinke buik, maar heb eerlijk gezegd weinig last ondervonden van de gordel. Gewoon goed onder je buik langs laten lopen. Autorijden is sowieso geen pretje met een dikke buik, hobbels en bochten zijn niet fijn…. Daar had ik meer last van dan die gordel. Dus probeer het zoveel mogelijk te vermijden in de laatste weken.

één maand geleden

Let er ook op dat als je aanpassingen doet aan je gordel, je verzekering mogelijk niet/minder uitkeert in het geval van een ongeval. Ik dacht zo'n gordel ook nodig te hebben, maar ben na onderzoek hiervan teruggekomen (niet veiliger dan een normale gordel en verzekeringstechnisch niet aan te raden).

één maand geleden

Ik heb deze gordel, bij mn eerste zwangerschap gebruikt en nu weer net in mijn auto. Zit veel fijner en ben hiermee geruster dat er minder met de baby kan gebeuren mocht er een ongeluk gebeuren

één maand geleden

Reactie op Stippel89

Ik heb deze gordel, bij mn eerste zwangerschap gebruikt en nu weer net in m ...
Maar het is dus niet veiliger. Test zwangerschapsgordels ADAC testte 3 verschillende systemen en vergleek ze met een gewone autogordel dragen. De test liet zien dat de extra veiligheidssystemen de belastingen bij de buik van de zwangere vrouw niet verlichtte. In sommige gevallen was de belasting zelfs hoger. De plastic en metalen onderdelen van de zwangerschapsgordels kunnen ook gevaarlijk zijn bij een botsing. En zwangerschapsgordels hebben tot 30 centimeter extra gordelband, zodat dat de riem losser kan zitten. De zwangerschapsgordels verhoogden ook niet het draagcomfort van de autogordel. ADAC raadt het gebruik van zwangerschapsgordels daarom af. Ze benadrukken de veiligheid van de standaard autogordel. Deze biedt goede bescherming voor zwangere vrouwen en hun ongeboren kind.

één maand geleden

Dank voor alle adviezen! Ik heb besloten gewoon niet in een ongeluk te belanden en mijn normale gordel te blijven gebruiken 😅

één maand geleden

Wist niet dat zoiets bestond! Lijkt me wel iets comfortabeler voor de buik hahaha

één maand geleden

Ik gebruik zo een gordel niet ik doe de gewone gordel gewoon goed onder mijn buik. En dan heb ik er geen last van. Ik vertrouw ook niet of zoiets wel 100% voldoet aan de veiligheidseisen.

één maand geleden

Reactie op @1991

Ik gebruik zo een gordel niet ik doe de gewone gordel gewoon goed onder mij ...
Leuk weetje de gewone gordel voldoet ook niet aan de veiligheidseisen aangezien deze ontworpen en getest is op mannen. Vrouwen zouden in principe een andere gordel moeten hebben. Maar een veilige gordel speciaal ontworpen voor vrouwen bestaat niet 😅 nu met is altijd veiliger dan zonder.

één maand geleden

Reactie op eviimilano

Leuk weetje de gewone gordel voldoet ook niet aan de veiligheidseisen aange ...
😳 nou leuk dan 😅

één maand geleden

Reactie op @1991

😳 nou leuk dan 😅
Ja, dat is echt met heel veel dingen zo. Ook veel medicijnen worden niet op vrouwen getest maar op mannen. Op zich prima maar soms ook niet

één maand geleden

Reactie op Queen4

Ja, dat is echt met heel veel dingen zo. Ook veel medicijnen worden niet op ...
Sinds 2022 zijn er wel vrouwelijke crashdummies waarmee getest wordt. Maar alle oudere auto's inderdaad niet. De afstand tot het stuur is ook net verkeerd voor vrouwen, waardoor vrouwen een veel hogere kans hebben om te overlijden bij een auto-ongeluk. Maar dit kan ook deels komen doordat ze vaker bijrijder zijn. Invisible women is een heel interessant boek oa hierover, ken je dat?

één maand geleden

Een autogordel voor zwangere vrouwen wordt echt afgeraden, niet veiliger of minder veilig. https://www.consumentenbond.nl/autostoeltje/zwangerschapsgordels-doen-meer-kwaad-dan-goed Je bent verplicht een autogordel juist te dragen, dus deels achter de rug mag niet. https://babyopkomst.nl/veilig-vervoer-van-jezelf/ https://www.oudersvannu.nl/zwanger/goed-om-te-weten-zo-draag-je-een-autogordel-tijdens-je-zwangerschap~0c1bbad Dragen van autogordel zoals je altijd doet, maar gordel onder de buik en over de buik/langs borst is belangrijk. Alle andere constructie schijnen dus minder veilig te zijn voor ongeboren kind.