15 Reacties

8 dagen geleden

Hier werkt een plakje peperkoek op zon moment

8 dagen geleden

Banaan! Bevat een natuurlijk 'slaapmiddel' en je zit goed vol 🙂

8 dagen geleden

Reactie op Siem_1

Banaan! Bevat een natuurlijk 'slaapmiddel' en je zit goed vol 🙂
Ik dacht dat je juist energie kreeg van bananen? 🤣

8 dagen geleden

Mijn advies is een schaaltje Skyr met handje noten en bv blauwe bessen (bevatten weinig suiker). Zou verder fruit met veel suiker of koolhydraten vermijden. Die zorgen voor energie en dat heeft je lichaam nou net niet nodig voor het slapengaan 🤗

7 dagen geleden

Reactie op Siem_1

Banaan! Bevat een natuurlijk 'slaapmiddel' en je zit goed vol 🙂
Ik moest juist bananen eten voor het sporten voor de extra energie 😅😂

7 dagen geleden

Ik at watermeloen (de rode) als nacht snack… of yoghurt met fruit. Of aardbeien als we toevallig hadden.

7 dagen geleden

Volle (Griekse) yoghurt met honing en walnoten.

7 dagen geleden

Ik eet ook vaak rond 21.00 nog een bakje (volle) Griekse yoghurt met wat fruit en noten. Dat vult top tot de volgende ochtend 😊.

7 dagen geleden

Reactie op kiim92

Ik moest juist bananen eten voor het sporten voor de extra energie 😅😂
Ja, dat komt omdat er veel koolhydraten en suikers in zitten. Dus die kunnen indd ook zorgen voor een korte energie piek waar je tijdens het sporten veel aan kan hebben. Echter zorgt het tryptofaan in banaan juist weer voor het stimuleren van de aanmaak van melatonine en serotonine, waardoor je dus beter kan slapen. Kortom beide is waar haha. Niet 1 minuut voor het slapen een banaan eten, maar 1,5 uur van te voren oid.

7 dagen geleden

Reactie op Siem_1

Ja, dat komt omdat er veel koolhydraten en suikers in zitten. Dus die kunne ...
En! Bijkomend voordeel van banaan is dat het een ander stofje bevat wat helpt tegen kramp😁

7 dagen geleden

Walnoten. Vanwege zwangerschapsdiabetes mag ik zo min mogelijk suikers, maar walnoten vullen heel goed. In tegenstelling tot andere noten, dan kan ik soms ‘s nachts alsnog wakker worden met honger. Je kunt het idd ook combineren met wat (volle) yoghurt, maar daar ben ik ook al op aangewezen voor ontbijt, dus dan is dat ‘s avonds niet lekker om ook nog eens te eten. Of eventueel blokje kaas /worst? Ook koolhydraatarm en vult prima

7 dagen geleden

Ik doe hier een bak met surimi, komkommer, avocado, sojasaus, mayonaise en wasabi 😂😂 gaat er altijd goed in voor het slapen gaan

7 dagen geleden

Lekker watermeloen! Vult als een malle, lekker crunchy en gezond.

7 dagen geleden

Toen mijn maag het nog aankon at ik nootjes of vla/yoghurt voor het slapengaan. Nu blijft ik bij een glas water of kop thee 🤭

6 dagen geleden

Vorige keer ook aan het einde gehad. Ik dronk dan altijd een glas alpro (wel met smaakje, dus niet het meest gezonde) en at een cracker erbij. En nog even iets eten (yoghurt oid) voordat je gaat slapen. Bij mij helpen de zuivel-achtige dingen ook tegen brandend maagzuur overigens :)