22 Reacties

2 maanden geleden

Ik ben met 35 weken bevallen. Bedoeling was t 72 uur te remmen. Maar dit lukte niet. Belachelijk vond mijn eigen verloskundige het. Ook de verloskundigen in t ziekenhuis begrepen de wens van de gynaecoloog niet meer om te blijven remmen. Uiteindelijk is mijn zoon na 26 uur remmen en afzien geboren. Uiteindelijk zijn we god dankbaar dat t doorzette. Navelstreng zat rond zijn nek. Mijn zoon is inmiddels bijna 19 jaar. Bij mijn volgende kind zeiden ze met 32 weken. Als t nu komt dan laten we t doorgaan. Maar dat is maar 9 jaar geleden.

2 maanden geleden

Ik vind een baarmoederhalslengte van 2cm met 34 weken eigenlijk helemaal niet erg verkort, is wel normaal met dit termijn eigenlijk. Die van mij is al sinds 19 weken 2-2,5cm. Weeën zijn natuurlijk niet de bedoeling, weten ze zeker dat het echt weeën zijn? Want weeën geven ontsluiting, dus als jouw baarmoederhals bijv verder verweekt binnen paar uur naar bijvoorbeeld 1cm of kleiner en je krijgt er ontsluiting bij, zijn het inderdaad weeën. Hebben ze ook een fibronectine test gedaan? Echte ontsluitingsween kunnen ze eigenlijk bijna nooit remmen, hooguit 2 dagen. Maar mocht het blijven bij harde buiken of oefenween is de kans groot dat je kindje blijft zitten. Ik heb het gehad vorige zwangerschap bij 33 weken: positieve fibronectine test en veel (oefen)weeen, ook remmers, longrijping en moest uiteindelijk met 38+5 ingeleid worden.

2 maanden geleden

Reactie op Flower221

Ik vind een baarmoederhalslengte van 2cm met 34 weken eigenlijk helemaal ni ...
Ja ze zijn wel zeker dat het weeën zijn. Mijn ontsluiting word vanavond nog gecheckt dus daar weet ik helaas niks over daar kom ik nog op terug!

2 maanden geleden

Reactie op Yasminaaxx

Ja ze zijn wel zeker dat het weeën zijn. Mijn ontsluiting word vanavond nog ...
Ze kunnen dat pas met zekerheid zeggen bij ontsluiting (of verweking van de baarmoederhals). Vaak verlies je ook bloed. Bij mijn vorige zwangerschap had ik hele grote mooie regelmatige “bergen” op de CTG, wekenlang, maar kwam (gelukkig) geen baby. Een baarmoederhals van 2cm (of bedoel je 2mm?) met 34 weken is namelijk eigenlijk echt nog heel mooi, dus ik hoop enorm voor je dat het meevalt 🤞🏻🙏🏻 (in dat geval kunnen ze het echt nog remmen). Hoe dan ook mega spannend, hou hoop!

2 maanden geleden

Ik ben zelf geboren met 34+5 (tweeling). Remmen lukte ondanks medicijnen niet meer en binnen treinvaart was ik er, zonder gynaecoloog, verpleegkundige nét op tijd. 😉 Toevallig van de week de papieren tegen gekomen bij mijn ouders thuis en gesproken met mijn moeder over toen. We deden het beide super goed. Ik kreeg heel even zuurstof en een aantal dagen sondevoeding. We wogen beide bijna 2kg en hadden enkel ondersteuning in het warm houden. Je bent in goede handen en succes 😘💕

2 maanden geleden

Mijn baarmoedermond is sinds 26 weken 2,5 cm. Ik heb toen progestan gekregen en nu zit het terug op 3 cm. Gynaecoloog vertelde mij toen als ik idd veel harde, maar vooral pijnlijke harde buiken zou krijgen ik meteen contact moest opnemen. Dat zou het sneller verkorten en kan het leiden tot een vroeggeboorte. Goed dat je snel aan de bel hebt getrokken. Beetje geluk kunnen ze het nog tegen houden, gelukkig dat het nog op 2 cm zit 🍀

2 maanden geleden

Vriendin van mij had dit met 34 week. Haar kindje was uiteindelijk met 38 week geboren. Ieder verhaal is anders. Ik hoop voor jou dat de kleine nog even mag zitten, zo niet... Wens ik je succes ❤️

één maand geleden

Hey daar ❤️ Ik heb afgelopen week precies zo’n zelfde situatie meegemaakt en ondertussen mama geworden van een prachtige zoon 💙. Het kan allemaal goed komen! Afgelopen maandag in de ochtend opgenomen met weeën en een baarmoedermond die eigenlijk helemaal verstreken was. Direct aan de weeënremmers gegaan voor de nodige longrijpers. Deze zouden in 2 geprikt kunnen worden. Meer remmen bleek uiteindelijk niet meer mogelijk want dinsdagavond kwamen ze weer volledig terug en is in de nacht nacht onze kleine man geboren. Hij doet het super goed! Met 33 weken + 1 dag geboren en hij is na twee dagen al uit de open couveuse naar een wiegje verplaatst. Succes daar! ❤️

één maand geleden

Reactie op lizzydb1991

Hey daar ❤️ Ik heb afgelopen week precies zo’n zelfde situatie meegemaakt ...
Gefeliciteerd! Mijn baarmoedermond blijft ondanks de weeënremmers verkorten hij zit nu onder de 1cm. Ook heb ik al 1cm ontsluiting. De weeën blijven komen wat het ziekenhuis ook doet maar me ontsluiting vordert niet verder. Heel vervelend want je kan geen kant op. Ga je nou wel of niet bevallen? Ze wachten nog even af wat de baby vind van de weeën en dan maken ze een nieuw plan. Geen idee wat ze hiermee bedoelde maar ik wacht het even af.

één maand geleden

Reactie op Yasminaaxx

Gefeliciteerd! Mijn baarmoedermond blijft ondanks de weeënremmers verkorten ...
Oh nee he! Ze mogen max 48uur remmen toch? Hopelijk blijft de baby nog eventjes zitten 🙏🏻

één maand geleden

Hee! Ja ik ook gehad bij de vorige zwangerschap. 33+5. Weeenremmers gehad, 2 dagen opgenomen geweest. Weeen gestopt en met 3 cm naar huis en met 39+2 geboren

één maand geleden

Ik ben vanochtend bevallen van een gezond jongentje!

één maand geleden

Reactie op Yasminaaxx

Gefeliciteerd!! Dus toch! Gaat alles goed met jou en hem?🥰

één maand geleden

Reactie op Flower221

Gefeliciteerd!! Dus toch! Gaat alles goed met jou en hem?🥰
Dankjewel! Gaat goed met ons beiden gelukkig. Wel bevallen doormiddel van keizersnede ivm placenta loslating. Maar gaat heel goed gelukkig!

één maand geleden

Reactie op Yasminaaxx

Dankjewel! Gaat goed met ons beiden gelukkig. Wel bevallen doormiddel van k ...
Gefeliciteerd! 🥳

één maand geleden

Reactie op Yasminaaxx

Dankjewel! Gaat goed met ons beiden gelukkig. Wel bevallen doormiddel van k ...
Gefeliciteerd! Wat moet dat spannend zijn geweest.. Goed om te horen dat het goed gaat met jullie beiden!

één maand geleden

Reactie op Yasminaaxx

Gefeliciteerd! Hoeveel wekennn was je? Mooi dat het goed gaat 🩵

één maand geleden

Reactie op AlleGerdasVerzamelen

Gefeliciteerd! Hoeveel wekennn was je? Mooi dat het goed gaat 🩵
Ik was 33+6 weken,dankkje!

één maand geleden

Reactie op Yasminaaxx

Ik was 33+6 weken,dankkje!
Ooo en de kleine doet het ook goed? Moeten jullie nog lang in het ziekenhuis blijven?

één maand geleden

Reactie op AlleGerdasVerzamelen

Ooo en de kleine doet het ook goed? Moeten jullie nog lang in het ziekenhu ...
Een paar weken en gelukkig gaat alles goed!