7 Reacties
13 dagen geleden
Als het voor je eigen gemoedstoestand helpt zou ik gewoon even contact opnemen
13 dagen geleden
Als je het niet vertrouwt kun je altijd bellen voor advies. Ze stellen dan nog wat vragen en bij twijfel laten ze je altijd langs komen met zo een kleintje om even de longen te luisteren.
Op zich zijn rode vlaggen; koorts, benauwdheid (neusvleugelen of ingetrokken borstkas), ademstops. (Zie ook sites als de thuisdokter)
Maar bij twijfel, altijd even bellen!
12 dagen geleden
Ons zoontje is ook 7 weken en heeft de zelfde klachten, doordat het toch erg naar klonk, van de week even langs de huisarts geweest. De huisarts heeft naar zijn longetjes geluisterd wat wel wat bezorgdheid heeft weggenomen, zo kon hij horen dat het slijm in zijn bovenste luchtwegen zat en niet in zijn longen. We kregen het advies mee om 4x daags neusspray te gebruiken en direct contact op te nemen bij koorts, benauwdheid en/ of slecht drinken. De assistente van onze huisarts gaf aan toen ik belde dat ze kindjes onder de 3 maanden altijd even laten langs komen als je belt, dus bij twijfel gewoon bellen!
12 dagen geleden
Mijn dochtertje werd na 1 week ook al ziek. Na een voeding had ze heel veel slijm en moest ze lelijk hoesten telkens. Ze was verder niet echt neusverkouden en had geen verhoging en dronk verder goed. Nu een week verder en de hoest is weer vrijwel weg!
12 dagen geleden
We hadden toch maar de huisartsenpost gebeld toen hij verhoging kreeg en we moesten langskomen, daar werden we doorgestuurd om toch even langs de kinderarts te gaan in het ziekenhuis waar hij geboren is. Gelukkig is het een virus in de bovenste luchtwegen en niet de onderste. We hebben neusdruppels gekregen en moeten hem even wat paracetamol geven zolang hij niet lekker gaat. Bij verergering wel gelijk terug ivm kans op RS. Ik voel me wel geruster nu een kinderarts hem even gezien heeft🥹.