10 Reacties

8 maanden geleden

Ik heb toen bij mijn andere zoontje de bv gemengd met toen( koemelmvrije voeding ivm met allergie) Ik begon met 30 ml kunstvoeding en de rest aanvullen met borstvoeding. Hij dronk toen 200 ml dus dan gooide ik +- 170 bv bij om aan die 200 ml te zitten Dit een paar dagen, om vervolgens 60 ml kunstvoeding en de rest borstvoeding. En weekje gegeven en daarna weer ophoging net zolang tot ik op volledige flessen zat. Wel even paar weken mee zoet geweest. Maar anders kregen wij onze oudste zoon ook niet over. Hij was toen ook al ruim 7 maanden oud Wat betreft het bewaren van moedermelk. Vers gekolfde melk kun je 7 dagen bewaren in de koelkast, altijd even ruiken voor je het geeft uiteraard.

8 maanden geleden

Reactie op Manu26

Ik heb toen bij mijn andere zoontje de bv gemengd met toen( koemelmvrije vo ...
Bedankt, nuttig om te horen hoe je het hebt aangepakt en fijn dat het op deze manier heeft gewerkt! Onze is ook een koppige dus het stapsgewijs aanbieden is slim!

8 maanden geleden

Reactie op Efee

Bedankt, nuttig om te horen hoe je het hebt aangepakt en fijn dat het op de ...
Ja ik denk dat dat de enige manier is. Borstvoeding is natuurijk heel zoet en kunstvoeding heeft een hele andere smaak.. Komt vast helemaal goed met je kleintje. Hij idd gewoon wat koppig.. en geef hem eens ongelijk 馃槤 Borstvoeding is natuurlijk ook veel lekkerder mama ! 馃き Succes

8 maanden geleden

Hier weigerde hij de gewonen nutrilon, maar de duobalans accepteert hij wel en drink hij goed op. Ook in combi met borstvoeding hier omdat ik met kolven vaak wat te kort kwam en in stress kreeg.

8 maanden geleden

Reactie op kiim92

Hier weigerde hij de gewonen nutrilon, maar de duobalans accepteert hij wel ...
Ah wat apart! Goed om te weten dat type Ntrilon dus misschien ook nog wat verschil kan maken. bedankt!

8 maanden geleden

Wij hebben ook gemengd om haar te laten wennen en omdat ik ook bang was voor verspilling deden we bv eerst 30 ml kunst en daar dan 60 borstvoeding bij. En dan hadden we ook een volgend flesje klaar staan met alleen 90 ml borstvoeding die we meteen erachteraan konden geven. Zo hoefde we niet teveel weg te gooien als ze kunstvoeding zou weigeren. Maar gelukkig was het geen probleem bij ons en zijn we dag 2 of 3 al gewoon alles in 1 fles gaan doen weer.

8 maanden geleden

Even over het bewaren. Dit is opeena een heel ding overal maar het is echt niet zomaar niet meer goed. Ik bewaar het in een bewaarblik van kruitvat en schep mn torentjes 3 of 4 dagen vooruit. Nog nooit problemen of iets gehad. ( 3e kindje ) Dus wees niet bang dat het bederft Weggooien is echt niet nodig.

8 maanden geleden

Reactie op Efee

Ah wat apart! Goed om te weten dat type Ntrilon dus misschien ook nog wat v ...
Ik vind de geur en smaak van de duo balans echt erg verschillen met die van de standaard. Is ook op basis van melkvet mss daarom? Hij heeft er ook nooit krampjes oid door gehad toen we daar mee begonnen waren..

8 maanden geleden

Reactie op Jet/

Wij hebben ook gemengd om haar te laten wennen en omdat ik ook bang was voo ...
Oh wat fijn dat het zo gelukt is. Weigerde ze eerst ook, of deden jullie dit uit voorzorg? En ook met Nutrilon?

8 maanden geleden

Reactie op Efee

Oh wat fijn dat het zo gelukt is. Weigerde ze eerst ook, of deden jullie di ...
We deden het uit voorzorg. Ze had heel veel buikkrampen gehad al in de eerste maanden, dus wij waren vooral huiverig voor veel buikpijn en slechte nachten bij haar. Ze heeft op deze manier geen buikkrampen gehad (door rustig opbouwen) maar wel 2 weken groene/slijmerige poep. Maar daarna was dat over en waren haar darmen er ook aan gewend 馃槉