9 Reacties

4 maanden geleden

Onze baby en ons zoontje schelen dadelijk 13 maanden. Wij kiezen er daarom voor om een duo wagen te kopen die achter elkaar zit. Als jullie kindje al stukken loopt kun je eventueel nadenken over een meerijdplankje.. die heb je ook met een zitje en stuur, kan de oudste alleen niet meer slapen in de wagen..

4 maanden geleden

Cybex gazelle s duo! Echt een ideale kinderwagen!! Hebben wij ook. Beste aankoop

4 maanden geleden

Wij hebben hier gebruik gemaakt van een meerijplankje dus gewoon met een enkele kinderwagen en onze dochter deed het prima, nu moeten we wel echter een duowagen kopen omdat er maar 16 maand tussen zit, wij hebben gekozen voor de bugaboo donkey omdat ik het fijner vind dat ze op gelijk hoogte zitten

4 maanden geleden

Hier schelen ze dadelijk ook 2.5 jaar, als de baby is geboren. Wij gaan voor een meerijdplankje, waar de oudste ook op kan zitten. Onze ervaring is dat tegen die tijd ze toch veel minder in de wagen zitten.En als we echt een dagje uit zijn, dan zijn er altijd wel 2 volwassenen bij , dus dan gaat de baby gewoon in de kinderwagen en de oudste in zijn buggy (die hebben wel al). Wij gebruiken ook nog weleens de draagzak, dus als ik alleen op pad zou gaan, dan kan ik de baby ook in de draagzak doen en dan kan de peuter eventueel in de wagen. Maar zoon van net 2 loopt hier al aardig zelfstandig als we bijvoorbeeld door de dierentuin lopen. En we zijn nu ook aan het stimuleren vaker stukjeszelf te lopen/op de loopfiets oid, op voorbereiding van de baby!

4 maanden geleden

Onze oudste en middelste schelen bijna 2 jaar en hebben toen gekozen voor een meerijdplank. Als we lange dagen weg zijn, zijn we vaak met z’n tweeen en dan gaat de buggy mee voor de peuter en de baby in de wagen. Ging echt prima omdat de peuter ook steeds minder wilde zitten dus een nieuwe wagen was het toen niet waard

4 maanden geleden

We zijn hier ook bezig met oriënteren. Vorige week nog een week op vakantie geweest, inclusief dagje disneyland. De buggy toen meegenomen, heeft ze uiteindelijk maar een uurtje ingezeten, omdat wij vonden dat dat moest, haha... Ze is nu trouwens 2 jaar en 3 maanden en slaat af en toe al haar middagslaapje over, zo ook die dag. Ik denk dus dat wij niet voor een dubbele kinderwagen gaan, maar lijkt me dat je echt naar je kindje moet kijken. Die van ons loopt al heel veel zelf (liep met 2 jaar al gemakkelijk één tot 2 km zelfstandig), dus ik denk nu over een meerijplankje dat je weg kan klappen als je hem niet gebruikt. Daarnaast hebben we haar als baby bijna nooit in de kinderwagen vervoerd, maar bijna altijd in de draagdoek/draagzak (zodra je haar ook maar ergens neerlegde, wagen, wieg, etc krijstte ze alles bij elkaar). Dus wil ook even afwachten hoe dat met baby 2 straks gaat. Zag in Disneyland trouwens ook een soort zitje dat meer naast de kinderwagen hing als meerijplankje, dat is misschien ook wel handig, zit niet zo in de weg met lopen. Volgens Google heet dit een 'uptown rider'. Over het algemeen kunnen kindjes van 2,5 al prima stukken zelf lopen, dus ligt er heel erg aan wat je van plan bent of een duowagen zinvol is. Als je veel lange wandelingen maakt misschien wel. Als je, zoals ons, in het bos toch met een draagdoek/draagzak loopt (we hebben voor onze dochter nu eentje voor op de schouders, een minimeis) en voor de rest alleen korte stukjes naar supermarkt, dan denk ik het niet. Ik ben trouwens ook niet van plan om alleen het bos in te gaan met 2 kindjes overigens, dus dan zou ik met een draagdoek lopen en manlief met de minimeis (en ze loopt dan dus ook al hele stukken zelf)

4 maanden geleden

Wij hebben de uppababy vista, met bak en 2 zitjes, werkt perfect

4 maanden geleden

Wij zaten ook zo erg in dubio, toevallig afgelopen zaterdag een dubbele Bugaboo Donkey Duo opgehaald via marktplaats. Deze kan je ook inklappen voor 1 kindje met ernaast een kleine boodschappenmand. Hierbij zat ook een meerijdplankje dus eigenlijk voor alle scenario’s ingedekt nu!

3 maanden geleden

Wij verkopen onze (2 maanden oude) Bugaboo donkey 5 duo kinderwagen. Zo goed als nieuw dus! Voor de geïnteresseerde… je mag mij een berichtje sturen