3 Reacties
13 uur geleden
Er zijn wel wat topics over stuitligging weet ik, maar of er mensen zijn die dit hebben gedaan weet ik zo niet. Heb het idee dat hier niet vaak voor wordt gekozen, zeker niet als de baby heel actief is en nog veel draait. Is dit wat de gynaecoloog je heeft geadviseerd?
12 uur geleden
Ja, hier hetzelfde verhaal. Erg bewegelijk kindje met veel ruimte. Wel de versie + inleiden geprobeerd maar uiteindelijk geen succes.. Na draaiing en inleiden (pilletjes) braken m’n vliezen spontaan na een uur of 10. Met meconium. Dus verder ingeleid met oxytocine. Na weer 12 uur weeën bleek ze met de navelstreng in haar hand boven het hoofd door het geboortekanaal te willen. Dat vonden de artsen uiteindelijk toch niet zo een goed idee en kreeg ik alsnog een ks.
12 uur geleden
Reactie op RoosjeL
Ja, hier hetzelfde verhaal. Erg bewegelijk kindje met veel ruimte. Wel de v ...
Jeetje wat een verhaal! Met de navelstreng in haar hand 😅 eigenwijsje
Ter aanvulling: mijn druktemaker heeft tot week 37 in stuit gelegen en is zelf gedraaid en ingedaald. Wel een versie gehad maar daar draaide ze gewoon weer uit en toen is ze zelf goed gaan liggen. Bij zulke druktemakers adviseerde mijn gynaecoloog een keizersnede. Omdat de kans daarop alsnog erg groot is. Maar het is natuurlijk wat je zelf wil en aandurft. Succes!!