7 Reacties

9 dagen geleden

Ik lees even mee! Ik heb helaas ook nogsteeds de schopjes tegen mijn blaas aan en ik ben 32+3 inmiddels. Mijn verloskundige gaf aan dat ze zich de komende 3 weken nog geen zorgen maakt. Ik heb redelijk wat vruchtwater dus ze hoopt dat hij nog zelf gaat draaien!

9 dagen geleden

Met de 1e gestart bij 34 weken met een moxa behandeling. Ergens was bij hem dat een teken dat hij mocht komen🙈😅. Met 34.1 spontaan gebroken vliezen. Ja het is iets pittiger, of dat komt door de eerste en een flinke weeenstorm. Maar met een knip, heeft heel de bevalling maar 5.5 uur geduurd waarvan 4 uur weeen. Wat ik me vooral nog kan herinneren is dat er altijd een OK achter de hand is, mocht het niet lukken. Dit stelde mij gerust, maar ik wilde dit vooral proberen om bij een volgende thuis te kunnen bevallen. Nu lag baby 3 2 weken terug ook in stuit, maar de vk geeft ook dat er nog genoeg ruimte is om te draaien tot 34/36 weken. Als dat zo is, ga ik weer voor moxatherapie en een vaginale stuitbevalling.

9 dagen geleden

Hier precies het zelfde verhaal! Nu al kleine dwarsliggers. Ook hier 2e kindje. En genoeg vruchtwater om nog te draaien. Ze willen tot week 35 wachten met evt draaien. Fingers crossed 🤞

9 dagen geleden

Kijk eens naar spinning babies, dit kan een manier zijn om de baby weer in de juiste positie te krijgen. Het zijn wel ongemakkelijke houdingen maar het proberen waard.

9 dagen geleden

Ik kijk heel erg positief terug op de vaginale stuitbevalling van mijn eerste. In eerste instantie ook vanalles geprobeerd: moxa, spinning babies, draaipoging in het ziekenhuis maar mevrouw bleef lekker in stuit. De draaipoging vond ik trouwens echt heel erg naar. Dit toen losgelaten en er volledig voor gegaan: wij kunnen dit! Ze hebben destijds gezegd dat de kans er is dat de tweede ook een stuitligger zou zijn, als dat zo is dan ga ik geen moxa, draaipoging etc. Proberen: laat maar komen in stuit! 😊 Je mag altijd een pb sturen als je meer wilt weten.

9 dagen geleden

Ik zou sowieso goed onderzoek doen naar een stuitbevalling. Welke ziekenhuis, hoeveel ervaring hebben ze etc. Het beste is bevallen op handen en knieën en ZONDER (preventieve) knip. Op je rug met je benen in de beugels (zoals ze vaak graag willen) is juist de mist gunstige positie.

9 dagen geleden

Vorige zwangerschap lag mijn dochter (ons 2e kindje) tot 36 weken in stuit, daarna alsnog gedraaid. Heb spinning babys oefeningen gedaan toen..bij een 2e zwangerschap is er meer ruimte, dus hoeven ze nu ook nog niet per se goed te liggen. Zou je niet te druk maken en dus evt. Die oefeningen doen