14 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb ook voor paar dagen terug de 22 weken prik gehad. Ik voel hem nu ook heel stuk minder. Eigenlijk niet of nauwelijks. Daarvoor was het net een stuiterbal in mijn buik..

2 maanden geleden

Voor 28 weken is het heel normaal dat je je baby soms wat minder voelt. Zolang je hem/haar af en toe voelt is het oké. De baby heeft nu nog heel veel ruimte. Ik merk ook dat als hij wat meer naar mijn rug toe ligt, tegen mijn placenta, dat ik hem ook amper voel op een dag. Als hij wat meer tegen mijn buikwand aanligt, voel ik hem heel erg goed (en wou ik soms dat ie wat minder actief was 🤣)

2 maanden geleden

Reactie op Boys Mommy178

Ik heb ook voor paar dagen terug de 22 weken prik gehad. Ik voel hem nu ook ...
Ja.. dat heb ik dus ook.. apart toch?

2 maanden geleden

Reactie op C mom of 4

Ja.. dat heb ik dus ook.. apart toch?
Ja, ik had ook topic gelezen via Google, en daar gaven ook wat mensen dat aan.. misschien dat ik toch even vk ga bellen even een check voor de zekerheid🙈

2 maanden geleden

Ik voelde hem vorige week ineens ook minder voor een aantal dagen. Dat was nog voor mijn 22 weken prik. Vandaag bij de echo kon ie echter niet stil liggen. Volgens de verloskundige is het heel normaal in deze periode dat je hem/haar af en toe wat minder voelt. Je buik groeit momenteel heel hard en dan heeft ie wat meer ruimte waardoor hij/zij soms je baarmoeder niet raakt met bewegen en dan voel je hem/haar dus niet. Niks om zorgen over te maken zei ze

2 maanden geleden

Hier juist omgekeerd. Ik voel haar sinds enkele dagen juist nog beter ! Je hebt periodes dat je je kindje de ene dag minder voelt dan de andere dag ☺️

2 maanden geleden

Ik heb gisteren de prik gehad en ik merk verder geen verschil

2 maanden geleden

Nope geen verschil gemerkt.

2 maanden geleden

Ik heb gisteren de prik gehad maar ik merk geen verschil! Vandaag de suikertest gehad en daarbij lag de kleine na 5 minuten al te stuiteren in mijn buik 🙈

2 maanden geleden

Ik heb nooit eerder een 22 weken prik gehad. Snap ook niet zo goed de reden hierachter. Ik heb hem niet gehaald dus kan er verder niet over meepraten

2 maanden geleden

Reactie op wendyv3

Ik heb nooit eerder een 22 weken prik gehad. Snap ook niet zo goed de reden ...
Zodat je baby de eerste prikjes pas met 3 maanden hoeft ipv al met 2 maandjes. Omdat je baby dan al via jouw bloed antistoffen heeft meegekregen :)

2 maanden geleden

Reactie op wendyv3

Ik heb nooit eerder een 22 weken prik gehad. Snap ook niet zo goed de reden ...
Je baby kan vanaf 2 maanden de eerste inenting krijgen. Die eerste maanden is de baby dan dus onbeschermd tegen oa kinkhoest. Met de 22 weken prik, is je baby de eerste maanden wel beschermd daartegen.

2 maanden geleden

Zoals al veel wordt gezegd, is het inderdaad rond deze termijn nog heel normaal om de baby af en toe wat minder of niet te voelen. Ik denk dat dit helemaal losstaat van de 22 weken prik. Hoe dan ook, als je je zorgen maakt, kun je natuurlijk altijd even laagdrempelig de vk bellen. Dat kan je altijd doen, of je nu de 22 weken prik hebt gehad of niet 😊

2 maanden geleden

Reactie op JantineVND

Ik heb gisteren de prik gehad maar ik merk geen verschil! Vandaag de suiker ...
Ah leuk dat je t zegt, ik heb m volgende week vrijdag. Ga m'n buik dan filmen 😜