129 Reacties

één maand geleden

Hier hetzelfde! Ze ligt al weken met haar hoofdje omhoog. Ik ben ruim 32weken. Ik lees met de reacties mee!

één maand geleden

Hoi, hier ook, ons ventje nog niet gedraaid. Ik vind t ook spannend.. maar ik heb wat tips gelezen/meegekregen van de osteopaat. Ik weet natuurlijk niet of t echt werkt of bakerpraatjes zijn, maar baat t niet dan schaadt t niet denk ik.. Ik kreeg van de osteopaat als tip om met je knieën op de bank en handen op de grond te gaan zitten zodat de baby ruimte krijgt om te draaien. Verder las online over de 'neerwaartse hond' op handen en knieën (dus billen in de lucht) . Knieën moeten wel ver uit elkaar met die buik 😂 en ik las ook dat zwemmen kan bijdragen. En mijn osteopaat heeft veel ervaring met zwangere vrouwen. Zij heeft aangegeven ook te kunnen behandelen om de baby te laten draaien. Ik heb met haar afgesproken dat als het ziekenhuis ergens in de komende weken een versie zou willen doen, ik eerst haar mag bellen om het te proberen. Verder benieuwd of hier nog meer tips voorbij komen!

één maand geleden

Ik ben 35+1 en kind ligt nog boven in. Bij mijn vorige bevalling daalde de baby pas bij 8 cm ontsluiting in, dus het zegt allemaal niet zo veel.😅

één maand geleden

Hier ook eentje die met het hoofd in m’n ribben ligt🙃😅 vorige kindje lag tot 37 weken ook in stuit en is zelf de dag voordat ze een draaipoging zouden doen zelf gedraaid🙈 dus ik zou me nog niet al te veel zorgen maken

één maand geleden

Ik ben ook 33 weken en kleine heeft nog niet anders gelegen dan lekker recht op :). Ik zou me sowieso niet te veel zorgen maken maar er zijn verschillende dingen die je kan doen; - de hieronder beschreven (spinning babies) bank oefening (knieën op de bank, ellebogen op de grond 30 sec in deze houding doorademen met ontspannen buik) - moxa therapie - voetreflex - acupunctuur

één maand geleden

Ja hier ook een klein eigenwijsje. Nog heerlijk met haar hoofdje dicht bij mama dr hart. Ik ben nu 33+1 dus ze heeft nog wel tijd zat om te draaien. Ik denk dat we ons nog niet al te veel zorgen moeten maken🥰🥰

één maand geleden

Wij hadden met controle bij de VK met 31 weken ook dat onze kleine man met zijn hoofdje naar boven lag. Iedere dag spinning babies gedaan op de bank. Gister (32+2) bij de groeiecho bleek hij met zijn hoofdje naar beneden te liggen 😊 Weet niet of t door de oefeningen komt, maar het is het proberen waard!

één maand geleden

Ik ben nu 34 weken zwanger en baby is ook nog niet gedraaid. Ze ligt dwars en dat terwijl ze paar weken terug wel met der hoofd naar beneden lag en zelfs ingedaald 😅. Nu hopen dat ze snel wel draait en inhaalde en zo blijft natuurlijk. Ik ben sinds paar dagen terug begonnen met moxa therapie en wil ook oefeningen van spinningbabies doen en hopen dat ze snel draait. Ergens maak ik me toch druk erover merk ik🥲.

één maand geleden

Reactie op jorjam2024

Wij hadden met controle bij de VK met 31 weken ook dat onze kleine man met ...
Heb je toevallig een youtube link van de oefeningen die je deed?

één maand geleden

Hoe vaak doen jullie die oefening op de bank?

één maand geleden

Ik had als tip van de vroedvrouw doorgekregen een ketting met een belletje laag tegen de onderbuik te dragen. Ze was volgende echo effectief gedraaid! 👏 Ze zouden het geluid opzoeken.

één maand geleden

Hier ook 33 weken en nog in stuit! Heb wel nog vertrouwen dat hij nog gaat draaien vanzelf. Een versie zie ik niet echt zitten 🥴

één maand geleden

Reactie op lmo93

Heb je toevallig een youtube link van de oefeningen die je deed?
Yes. Op dit filmpje zie je het goed denk ik. Ik deed het zelf met mijn knieën op de bank en een paar kussens op de grond, daarop met ellebogen. Het is de bedoeling dat er zo min mogelijk spanning op dr buik staat, zodat de baby ruimte heeft om te draaien 🥰 https://youtube.com/shorts/PbTOOCPI2bA?si=7d4g7OWXu7xcEiEI

één maand geleden

Reactie op jorjam2024

Yes. Op dit filmpje zie je het goed denk ik. Ik deed het zelf met mijn knie ...
Weet iemand of het uitmaakt of je het op je handen doet of op je ellebogen? Op de website van spinning babies doen ze het met ellebogen, maar als ik dat doe op mijn bank stroomt er zoveel bloed naar mijn hoofd dat ik me naar ga voelen 😅 als ik op handen doe, heb ik weer het gevoel dat de hoek niet scherp genoeg is, bank te laag denk ik 🤷🏼‍♀️

één maand geleden

Hier ligt iemand ook nog steeds gezellig met z’n hoofdje boven. Inmiddels ook alweer 34.4. Gisteren begonnen met Moxa therapie. Maandag hebben we weer een echo 🤞. Hij heeft 1 keer eventjes gedraaid gelegen maar is toch weer teruggegaan dus ik ben benieuwd

één maand geleden

Ik lees even mee. Ben bijna 34 weken, meneer ligt nog lekker met de benen beneden, voor mij minder fijn. Hij moet voor de 36e week gedraaid zijn, anders gaan ze handmatig draaien 😵‍💫 oei. Daarna is het rekening houden met stuit of keizersnede, maar ga er vanuit dat hij deze 3 weken nog draait, hij heeft nog ruimte!!

één maand geleden

Hoi die van mij lag met 34 weken dwars en nu met 34+5 weken wel netjes met der hoofd naar beneden! Ik had moxa therapie gedaan en de oefeningen van spinning babies. Ook ging ik de baby een beetje pesten. Ik deed een ijskoude koelelement bovenaan me buik en een warme Kruik beneden bij me buik zodat ze wegging met der hoofd van het koude richting het warme haha ik voelde daar direct al wat beweging, ze vond het niet leuk 🤭. Het heeft iig geholpen allemaal ik hoop voor jullie ook!

één maand geleden

Moxa therapie werd ook in de zwangerschapsgroep genoemd door verloskundige als dat het wel werkt met 50% meer kans op draaien volgens onderzoek uit mijn hoofd. Hoe het werkt wist niemand.

één maand geleden

Ik heb hier een eigenwijs ventje die in stuit/dwarsligging ligt… maar aangezien hij op P96 zit, is de kans sws groot dat ik een keizersnede ga krijgen. Volgens mij zijn er wel bepaalde oefeningen om het te stimuleren!

één maand geleden

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap moxatherapie, spinningbabies en een versie geprobeerd maar het mocht allemaal niet baten. Uiteindelijk vol voor vertrouwen voor een stuitbevalling gegaan en ik kijk daar echt heel positief op terug! Hopelijk draaien jullie kindjes nog, maar mocht dat niet zo zijn en je behoefte hebt aan een positief bevallingsverhaal in stuitligging: stuur gerust een berichtje. 😉 (heb ik destijds zelf ook gedaan bij iemand die een stuitbevalling had gedaan)