129 Reacties

één maand geleden

Bij mij lag ze op 33w ook nog met haar hoofd naar boven. Nu met 35w ligt ze ineens met haar hoofd naar beneden. Ik heb niets van oefeningen gedaan. De gyneacoloog zei dat ze nu ook nog steeds ruimte had om te draaien, dus er staat nog niets vast 🤞🏼

één maand geleden

Hier ook een stuitje al zo lang als ik de kleine in een houding kon voelen liggen, alleen vanochtend voelde ik ineens hoe t kontje uit mn bekken wipte (wel even een verademing overigens), sindsdien ligtie nu dwars en is lekker actief aan het rommelen haha. 33+6!

één maand geleden

acupunctuur kan ook helpen, heb ik gehoord

één maand geleden

Reactie op Marg94

Hier ligt iemand ook nog steeds gezellig met z’n hoofdje boven. Inmiddels o ...
Vanmiddag een echo gehad, hij is gedraaid 🎉

één maand geleden

Vandaag 35+4 en ligt al weken in stuit. Vanmiddag de liggingsecho gehad, nog steeds in stuit. Morgen een afspraak staan voor een uitwendige versie. Ben erg benieuwd.. Wil het graag zonder medicatie doen, maar de vk heeft aangeraden om het toch met te doen zodat m'n buik echt volledig ontspant. Ze acht de kans zeer groot dat ze draait, gezien de grootte van mn kindje en het vruchtwater eromheen. Ze heeft nog voldoende ruimte. Fingers crossed. ✨🤞🏼

één maand geleden

Reactie op -Nadine-

Vandaag 35+4 en ligt al weken in stuit. Vanmiddag de liggingsecho gehad, no ...
Ik hoop met je mee!

één maand geleden

Reactie op Marg94

Wat fijn!

één maand geleden

Reactie op -Nadine-

Vandaag 35+4 en ligt al weken in stuit. Vanmiddag de liggingsecho gehad, no ...
Heel veel succes! Laat je weten hoe het is gegaan, en hoe jij het hebt ervaren? Ben nu 34+5 en heb volgende week weer een groei- en liggingsecho en hoop tot die tijd dat onze baby ook gaat draaien..

één maand geleden

Reactie op sterre1996

Ik heb hier een eigenwijs ventje die in stuit/dwarsligging ligt… maar aange ...
Is de kans op keizersnede bij jou ivm de grootte van het kindje in combinatie met stuit? Bij mij ook kindje p99 en nog in stuit, maar dacht dat ze eerst nog wouden proberen te draaien mocht dit nog niet vanzelf gebeurt zijn

één maand geleden

Reactie op Nmdvvh

Is de kans op keizersnede bij jou ivm de grootte van het kindje in combinat ...
Yes! Ik heb deze week weer een groei-echo en daarna een belafspraak om te kijken hoe en wat. Ik weet niet zeker of ik open sta voor een versie namelijk! Jij ook een ‘groot’ kindje dus! Ook een jongetje?

één maand geleden

Reactie op Marg94

Wat goed! Heb je er zelf iets van gemerkt dat hij gedraaid was? Ik moet donderdag voor n echo, ik twijfel doordat hij soms anders beweegt of hij al gedraaid is, dus durf ik geen oefeningen om hem,te laten draaien meer te doen eigenlijk 🤣

één maand geleden

Reactie op sterre1996

Yes! Ik heb deze week weer een groei-echo en daarna een belafspraak om te k ...
Ah oké wel spannend dus! Jaa hier ook een jongen, maar niet t idee dat er extra controles zijn voor de ligging, vorige was met 31 weken en de volgende is pas weer met 35 weken

één maand geleden

Reactie op Lucky90

Heel veel succes! Laat je weten hoe het is gegaan, en hoe jij het hebt erva ...
Zal ik doen! Ik hoop het ook enorm voor je 🙏🏼✨

één maand geleden

Reactie op -Nadine-

Zal ik doen! Ik hoop het ook enorm voor je 🙏🏼✨
En hoe is het gegaan??

één maand geleden

Vanmiddag een tussentijdse echo gehad. En mevrouw ligt eindelijk met haar hoofd naar beneden. (Nu duimen dat ze zo blijft liggen) Nu hopen dat jullie kleintjes ook snel in de juiste positie gaan liggen

één maand geleden

Reactie op Lucky90

En hoe is het gegaan??
Ze is gedraaid! Morgen een echo bij de vk om te kijken of ze nog goed ligt ✨ echt zo fijn. Ik wilde het in eerste instantie zonder medicatie doen, maar de vk heeft het eergisteren ook geprobeerd en ze lag zo stevig vast. Onbewust spande ik blijkbaar mn buik aan waardoor het niet lukte. Ze zei, ik weet zeker dat het morgen in het ziekenhuis lukt met medicatie. Het is geen fijne ingreep, ze duwen natuurlijk best hard. Maar het was binnen 3 minuten gebeurd. Je krijgt vooraf een spuit in je been. Dat is een weeënremmer. Wat een gek spul 😂 Daar voel je je echt super opgejaagd door met hartkloppingen erbij. Die krijg je om je baarmoeder te ontspannen. Dan vragen ze je bij het draaien om te ontspannen terwijl je helemaal trillerig en opgejaagd bent. En dat draaien zelf: ze drukken hard. Uiteindelijk was het moeilijkste om haar hoofd te draaien. Dat had haar nooit zelf gelukt. Ook niet met de spinning babies oefeningen of zwemmen (wat ik meerdere dagen heb gedaan). Ze zeiden na ongeveer 3 minuten duwen: ja ze is gedraaid. Ik voelde het niet eens, ik was zo gefocust op mijn ademhaling. Toen waren ze klaar, deed ik mijn ogen open. Zag ineens super wazig. Ik zei, ik denk dat ik even wegval. Je ligt natuurlijk op je rug en ze drukken hard. Zij drukt dan op mijn aorta. Dus stroomt er minder bloed naar je hoofd. Moest even voorover zitten en ging t beter. Medicatie had even een paar uur nodig om uit te werken. M'n verhaal kan misschien wat heftig klinken. Het is niet fijn, MAAR ik zou t iedereen aanraden die het nodig heeft. Ipv een keizersnede of stuitbevalling, daar zitten veel meer risico's aan verbonden. Je hartslag en van de kleine worden vooraf en achteraf in de gaten gehouden.

één maand geleden

Reactie op -Nadine-

Ze is gedraaid! Morgen een echo bij de vk om te kijken of ze nog goed ligt ...
Jeetje klinkt wel heftig! Ik heb morgen de versie. Helaas in ons ziekenhuis hebben ze die prik niet. Ik dacht eraan een paracetamol in te nemen van te voren. Heb je nog tips qua ontspanningsoefeningen? Dat stukje ontspannen vind ik ook al erg lastig 😣

één maand geleden

Vanmiddag gingen wij naar de verloskundige voor een liggingsecho. Blijkt dat meneer in stuit ligt. Hoofd boven, voeten opgekropt en kont beneden 🤓 Placenta ligt trouwens aan de voorkant. Ik las dat een stuitligging daar ook door kan komen. We zijn één week geleden nog bij de verloskundige geweest om onze geboortewensen door te nemen. Ik merk dat ik mij daardoor nu best een beetje somber voel, ook omdat de verloskundige aangaf dat hij bijna geen ruimte meer heeft om te draaien. Ik heb ms en tijdens de zwangerschap ook nog eens een liesbreuk opgelopen, dus misschien zou ergens een geplande keizersnede wel fijn zijn.. ook omdat de liesbreuk heel pijnlijk kan zijn met een natuurlijke bevalling. Maar je weet het natuurlijk nooit..

één maand geleden

Reactie op Twinkle2020

Jeetje klinkt wel heftig! Ik heb morgen de versie. Helaas in ons ziekenhuis ...
Snap ik. Gelukkig duurt het kort. Hebben ze geen weeënremmers in je ziekenhuis? Die verdoofde trouwens niet de pijn, het is echt puur voor het ontspannen van je baarmoeder. Ze vroeg ook om m'n been op te tillen en dat lukte nauwelijks haha. Gelukkig werkte de medicatie ook vrij snel weer uit hoor! Ik heb de cursus hypnobirthing gedaan en sloot m'n ogen. Ik ademde eigenlijk gewoon heel diep in en weer uit. Doordat ik me daarop focuste, verplaatste ik de focus naar m'n ademhaling ipv waar zij mee bezig waren. Probeer te onthouden dat je lichaam veel aankan. Tegen jezelf zeggen, ik kan dit. Mijn lichaam kan dit aan, tijdens je ademhaling is ook goed om te doen. Verleg je focus ♥️✨ Hopelijk mag je kindje draaien. Laat je morgen weten hoe het is gegaan? 🙏🏼

één maand geleden

Reactie op -Nadine-

Snap ik. Gelukkig duurt het kort. Hebben ze geen weeënremmers in je ziekenh ...
Dank je wel voor de tips! Nee het ziekenhuis heeft helemaal niets helaas. We gaan het zien! Zal het morgen laten weten 😃🤞🏻