129 Reacties

één maand geleden

Reactie op -Nadine-

Zo heb ik 't ook ervaren! Bij mij lag haar hoofdje ook zo vast. Lees ook je ...
Ik weet eigenlijk bijna zeker dat het het hoofdje is. Ik voel de teentjes weer lekker kriebelen onderin en als het zich afzet druk bij mijn ribben. Gewoon exact als voor de versie eigenlijk... =( Toch blijf ik hopen en wachten we donderdag maar af.. Dan zien we wel weer verder, kan toch niks veranderen aan de situatie. Is alleen beetje balen dat je heel het proces ondergaat voor "niks". Ik hou jullie op de hoogte! ♡

één maand geleden

Reactie op Lucky90

Ik weet eigenlijk bijna zeker dat het het hoofdje is. Ik voel de teentjes w ...
Ik voel dat ook onderin.. vk zei dat dat waarschijnlijk haar handjes zijn. Toch hoop ik dat je kleintje niet gedraaid is 🥺 want ik begrijp volledig wat je zegt. Je doet het niet voor de fun. Ben enorm benieuwd naar donderdag ❤️✨

één maand geleden

Vorige week doorverwezen ivm stuitligging. Vanochtend bij een ostheopaat geweest om de boel los te maken (rugwervel zat vast, gekraakt, vliezen rondom baarmoeder losgemaakt). Net in zkh geweest voor gesprek over draaipoging + echo, wat blijkt, ze ligt goed! :) nu 36.4 dus hopen dat ze zo blijft

één maand geleden

Hier vandaag de versie gehad, helaas niet gelukt. Baby zit al te diep met de billetjes in mijn bekken. Ik vond het eerlijk gezegd geen pretje om te ondergaan, maar kan me voorstellen dat het niet zo pijnlijk hoeft te voelen als de baby er net wat beter voor ligt!

één maand geleden

Vanochtend had ik ook een versie maar ook niet gelukt. Ze ligt nog niet ingedaald, maar volgens mij lag ze gewoon net op een manier dat t omrollen gewoon even niet paste! Het deed wel een beetje zeer maar niks om je erg druk over te maken. Die pijn is ook zo weer weg. Eerst geprobeerd zonder medicatie en daarna met een soort spulletje dat je buikspieren etc ontspant. Wij gaan nu even nadenken of we het nog een keer willen proberen volgende week of niet!

één maand geleden

Reactie op Lucky90

Ik weet eigenlijk bijna zeker dat het het hoofdje is. Ik voel de teentjes w ...
Meid, hoe was het? ♥️

één maand geleden

Reactie op -Nadine-

Meid, hoe was het? ♥️
Ik wilde net typen, hoe toevallig!! Baby lag weer in stuit helaas. In de middag weer een versie gehad. Het ligt nu nog steeds goed dus dat is al langer dan de vorige keer! Fingers crossed dat het zo blijft♡♡♡ super lief dat je het vraagt!

één maand geleden

Reactie op IK12342024

Hier vandaag de versie gehad, helaas niet gelukt. Baby zit al te diep met d ...
Wat jammer. Krijg je nu een gesprek over stuitbevalling of keizersnede? Heb je voor jezelf bedacht wat je wilt?

één maand geleden

Reactie op Lucky90

Ik wilde net typen, hoe toevallig!! Baby lag weer in stuit helaas. In de mi ...
Ooooh toevallig! Oooh heb je zo'n bal? Stuiteren, of squats? Oefeningen om in te dalen? In kleermakerszit blijven zitten ✨🤗 beter blijft je kleine nu zo! Hoe was de versie, ging het nu makkelijker of hetzelfde?

één maand geleden

Reactie op saardh96

Vanochtend had ik ook een versie maar ook niet gelukt. Ze ligt nog niet ing ...
Ben benieuwd waar je voor kiest. Elke keuze is juist, het is jouw keuze. ✨

één maand geleden

Reactie op -Nadine-

Ben benieuwd waar je voor kiest. Elke keuze is juist, het is jouw keuze. ✨
Jaaa dat weet ik wel. T is best overweldigend allemaal dus we gaan er even een nachtje over slapen. Aan de ene kant denk ik: waarom niet proberen het kan geen kwaad. En aan de andere kant denk ik dat baby’tjes toch wel gaan liggen zoals het het beste is voor hen, en wie ben ik dan om per se te willen dat ze omdraaid… als het dan vandaag niet lukte is het misschien ook niet zo bedoeld. Maar ik ga gewoon even de komende dagen kijken waar m’n gevoel t best zit ☺️

één maand geleden

Reactie op saardh96

Jaaa dat weet ik wel. T is best overweldigend allemaal dus we gaan er even ...
Hier ligt onze man ook in stuit. We moeten morgen voor de eerste keer naar de gynaecoloog. Ik denk er wel hetzelfde over als jij: Hij ligt zo wat het beste is voor hem, dus wie zijn wij dan om hem te laten draaien😅 Versie en stuit bevalling voelt voor mij ook niet goed. Ik ben benieuwd wat ze morgen gaan zeggen

één maand geleden

Hier ook kindje in stuit. Ik heb een baarmoederafwijking; twee holtes. Dus kan dat het kindje zo ligt omdat het zo het beste past. Voor volgende week staat een versie gepland. Ze moeten dan wel eerst kijken of het mogelijk is om versie te proberen. Als het niet lukt wordt het waarschijnlijk een keizersnede. Ik mag nl niet langer dan 38 weken wachten ivm zwangerschapscholestase. En inleiden doen ze niet met een stuitligging. Vind het best spannend. Wil liefst vaginaal bevallen. Zie ook beetje op tegen een keizersnede. Om het mentale stuk (je kindje is er razendsnel en vaginaal is toch de natuurlijke route) en ook omdat het fysiek vaak stuk langer duurt voor je herstelt bent. Hoe is dat voor jullie?

één maand geleden

Reactie op Jade24

Hier ligt onze man ook in stuit. We moeten morgen voor de eerste keer naar ...
Een versie kan op zich geen kwaad voor de baby, daarom besloot ik om het in ieder geval wel 1x te proberen. Zoals ik bij anderen lees lukt t vrij makkelijk en dan heb ik het idee dat de baby’tjes soms net een zetje van buitenaf hulp nodig hebben om te draaien. Maar als het niet lukt, dan is het blijkbaar in stuit toch beter 🤷🏼‍♀️ de verpleegkundige noemde het hier vanochtend heel terecht: de grote kunst van het ouderschap is loslaten, je kunt als de baby geboren is het ook niet altijd laten doen wat jij wil !

één maand geleden

Reactie op -Nadine-

Ooooh toevallig! Oooh heb je zo'n bal? Stuiteren, of squats? Oefeningen om ...
Heb geen bal maar beweeg de hele dag door dankzij mijn dreumes die overal wilt komen haha Het ging wel wat makkelijker had ik het idee. Ook was verloskundige veel relaxter en deed het heel goed en rustig aan. Ben benieuwd!

één maand geleden

Reactie op Lucky90

Heb geen bal maar beweeg de hele dag door dankzij mijn dreumes die overal w ...
Ooooh dan heb je lekker veel beweging 😜 fijn zeg. Nou, ben benieuwd! Gisteren 38 weken zwanger en heb dinsdag weer een controle. Ben zo benieuwd of ze nog goed ligt. Blijf het toch een beetje spannend vinden ofzo 😅

één maand geleden

Reactie op saardh96

Jaaa dat weet ik wel. T is best overweldigend allemaal dus we gaan er even ...
Begrijp ik. Ik vond het ook wel even overweldigend. Je had toch vooraf een plaatje in je hoofd, althans ik. Rustig aan.. ❤️

één maand geleden

Reactie op -Nadine-

Begrijp ik. Ik vond het ook wel even overweldigend. Je had toch vooraf een ...
Tja ik had niet verwacht dat je zelf die keuzes allemaal moet maken, zeker bij de eerste keer weet je ook niet zo goed waar je goed aan doet. Ik ben niet zo’n planner dus ik zei altijd van nou als t zover is dan ga ik naar t ziekenhuis en dan doe ik wat ze zeggen dat ik moet doen en dan komt t vast goed 😅 Je kunt het naïef noemen maar een heel plan maken lijkt mij niet nodig aangezien het (bij mij in ieder geval!) toch altijd anders gaat. Verder dan een lijstje met wensen kwam ik ook niet, en zelfs dat lijstje was maar half omdat ze toen al begonnen over inleiden etc omdat onze baby vrij groot is ! Dus wat dat betreft wacht ik eerst maar af wat de mogelijkheden zijn en waar ik me t beste bij voel, voordat ik een hele lijst/planning maak 😅

één maand geleden

Reactie op Little_nov

Hier ook kindje in stuit. Ik heb een baarmoederafwijking; twee holtes. Dus ...
Kan ik me heel goed voorstellen dat je er een beetje tegenop ziet. Ik vind persoonlijk dat er door veel vrouwen vrij "makkelijk" op het forum gesproken wordt over een keizersnede. Terwijl dat eigenlijk gewoon een grote buikoperatie is. En wat je zegt, je "plukt" een kindje er zo uit. Tenzij het echt noodzakelijk is en niks anders een mogelijkheid/optie is. Ik hoop van harte dat de versie mag lukken voor jullie. Mijn advies, bekijk het stap voor stap. Eerst even de versie afwachten. Dat heeft mij rust gebracht. Ik dacht ook al verder en daar werd ik vrij onrustig van. Uiteindelijk gaat het er ook om dat je kindje gezond ter wereld komt en jij ook ok bent. ❤️ Aan die gedachte probeerde ik me ook vast te houden.

één maand geleden

Reactie op saardh96

Tja ik had niet verwacht dat je zelf die keuzes allemaal moet maken, zeker ...
Had ik ook hoor, hier ook de eerste. Ik wist ook vooraf niet eens dat er een uitwendige versie bestond. Ik bedoel met "het plaatje vooraf", het natuurlijk bevallen. Vanuit de oer willen we dat allemaal het liefste. We hebben ook een cursus gevolgd en dan bereid je je ergens toch voor op een natuurlijke bevalling. Ik zag die "droom" even voorbij vliegen toen ze nog in stuit lag voor de versie 😅. Misschien ook juist goed dat je niet alles tot in de puntjes uitstippelt en het meer stap voor stap bekijkt. Mijn vk vertelde me ook over een geboorteplan, dat dat nogal risico's met zich mee brengt omdat vrouwen zich daar zo aan vasthouden en achteraf teleurgesteld zijn in hun bevalling. Omdat het helemaal anders is verlopen. Ik probeer alles stap voor stap te bekijken. Als m'n kleintje maar gezond ter wereld komt ❤️.