55 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op babygeluk24

Zijn er hier meer die niet van plan zijn om de baby op de kamer te laten sl ...
Als je dit wil direct op eigen kamer zou ik de baby direct in het ledikantje doen , waarom kinderwagen? Niet veilig voor een hele nacht . Plus baby gaat t absoluut verwarren met of het een overdag / onderweg slaapje is of nacht slaap

3 maanden geleden

Reactie op Sosaev

Als je dit wil direct op eigen kamer zou ik de baby direct in het ledikantj ...
Dit is wat ik veel om mij heen hoor van mensen die ook niet voor 1 week een wiegje wilde aanschaffen. Die hebben allemaal de kinderwagen bak op de kamer gehad. Zo schijnen mijn ouders dat ook te hebben gedaan. Heel misschien kan ik nog van iemand een wiegje lenen. Maar ergens wil ik het ook gelijk op het eigen kamertje proberen. Lastige al die keuzes

3 maanden geleden

Reactie op babygeluk24

Dit is wat ik veel om mij heen hoor van mensen die ook niet voor 1 week een ...
Waarom zou het wiegje maar voor 1 week zijn? Je kunt die toch ook verplaatsen naar eigen kamer als dat is wat je wil na 1 week?

3 maanden geleden

Reactie op babygeluk24

Dit is wat ik veel om mij heen hoor van mensen die ook niet voor 1 week een ...
Oké. Wiegje kunnen ze doorgaans een aantal maanden in idd. En als je na n week op eigen kamer wil, dan kan dat met dat wiegje! Is er een reden dat je de baby liefst gelijk op eigen kamertje wil?

3 maanden geleden

Reactie op Sosaev

Oké. Wiegje kunnen ze doorgaans een aantal maanden in idd. En als je na n w ...
Ik ben een enorm slechte slaper en ben bang als de baby op onze slaapkamer komt te slapen het nog erger gaat worden kwa geluidjes etc. En ook ga ik geen borstvoeding geven dus het is ook niet dat de baby voor borstvoeding op de kamer blijft. Het is gewoon een gevoel ook ofzo. Maar misschien kan ik het ook wel helemaal niet gelijk los laten. Maar was gewoon benieuwd of er ook anderen zijn die dit zo wilden doen. Aangezien je natuurlijk vooral veel hoort dat de meesten de kindjes best lang op de slaapkamer hebben.

3 maanden geleden

Reactie op babygeluk24

Ik ben een enorm slechte slaper en ben bang als de baby op onze slaapkamer ...
Ja ik snap je hoor!!! Gewoon even kijken wat fijn voelt zodra de baby geboren is🩷

3 maanden geleden

Onze dochter heeft toen destijds in een wiegje naast ons op onze kamer geslapen. Met ongeveer 6 maanden is ze naar haar eigen kamer gegaan. Wij gaan het nu weer zo doen.

3 maanden geleden

Tweedehands wiegje zat in de familie dus gratis voor mij. Ik zou anders tweedehands doen en weer doorverkopen, dan verlies je er weinig op als ze er maar een paar weken in slapen. Maar ik vond het heel fijn op de kamer! 3 maanden gedaan.

2 maanden geleden

Co sleeper gekocht op de Kruidvat site voor maar 80 is een bekende co sleeper ik denk tot 6 maanden op de kamer laten slapen en daarna in eigen kamer..

2 maanden geleden

Reactie op mermaidmommy

Ik ben ook nog aan het twijfelen of ik voor de eerste maanden een co sleepe ...
Om er nog op terug te komen: ik heb besloten het ledikantje gewoon tijdelijk in mijn eigen slaapkamer te zetten en na een paar maanden zet ik hem gewoon weer terug in haar eigen kamer. Een hele cosleeper kopen of huren leek me toch teveel gedoe 🤭 misschien een tip als je zelf al een ledikantje hebt. Zolang het niet te zwaar is natuurlijk kan je het gewoon verplaatsen.

2 maanden geleden

Reactie op mermaidmommy

Om er nog op terug te komen: ik heb besloten het ledikantje gewoon tijdelij ...
Wij hebben dit met de eerste ook gedaan en gaan dit nu weer doen. Werkt perfect en je hoeft idd niet iets aan te schaffen voor een paar maanden. Slaapjes overdag deed ze bij ons toch altijd beneden in de box. Toen ik weer ging werken het bedje terug verhuisd!

2 maanden geleden

Reactie op mermaidmommy

Om er nog op terug te komen: ik heb besloten het ledikantje gewoon tijdelij ...
Ja dit! Doe ik ook!

2 maanden geleden

Ik heb nog een cosleeper van de vorige keer dus ik denk dat ik die weer ga gebruiken omdat deze net iets minder ruimte in neemt. Maar na een tijdje zet ik toch het ledikantje naast ons bed en dat werkte ook helemaal prima de vorige keer. Met de kennis van nu zou ik niet weer een cosleeper aanschaffen.

2 maanden geleden

Ik heb bij de eerste een wiegje geleend , bij de tweede en derde een cosleeper gekocht ( handiger omdat die op gelijke hoogte is met je bed ivm naar je kindje kijken en troosten vond ik) nu bij de vierde weer een cosleeper gekocht. Ze slapen bij ons heel lang op de kamer. Als ze niet meer passen in de cosleeper dan in bed. Oudste is 13, middelste 11 en jongste 5. Toen ze overgingen naar eigen kamer was dat geen probleem. De eerste jaren hebben we de babykamer maar af en toe gebruikt voor een dutje overdag, verschonen etc.Heb nu weer een prachtige babykamer maar die zal de eerste tijd niet veel gebruikt worden. Je kunt gelukkig alle meubels behouden als je daarna er een peuter kamertje ervan maakt , alleen het bedje niet.