21 Reacties
één maand geleden
Ik heb een vriendin die heeft moxa therapie gedaan, en daarna is het kindje gedraaid ! Het is een soort acupunctuur volgens mij onder je kleine teen, mijn idee zou zijn: baat het niet dat schaadt het niet. Misschien kun je daarmee nog proberen dat je kindje draait zodat je een normale bevalling kan hebben en als t niet lukt heb je er wel alles aan gedaan toch? Ik heb as donderdag ook een versie en ik denk dat als die niet lukt ik dat ook eerst probeer …!
één maand geleden
Hou Arianne, ik ben 35 weken en 5 dagen en ik kom net van mijn gynaecoloog. De baby lag weken goed en is nu weer verkeerd gaan liggen met het hoofd naar boven. Gisteren lag hij nog goed en vandaag niet meer . Vreemd he? De baby is 2800 gram. De gyneacoloog schrok er niet van en zei dat er nog tijd was en dat de baby gewoon weer kon gaan draaien. Ze heeft het ook niet gehad over uitwendig draaien of keizersnede. Geen idee of het in jouw geval anders is? Ik wil ook een natuurlijke bevalling zoals bij mijn andere kids.
één maand geleden
Reactie op saardh96
Ik heb een vriendin die heeft moxa therapie gedaan, en daarna is het kindje ...
Goede tip, ik ga even kijken waar ik een moxa kan doen. Jammer dat gynac. adviseert om geen uitwendige draaipoging te doen omdat de kans heel klein is dat ze draait :(.
één maand geleden
Reactie op Happymom4
Hou Arianne, ik ben 35 weken en 5 dagen en ik kom net van mijn gynaecoloog ...
De baby heeft heel mijn zwangerschap met haar hoofd boven gelegen helaas, dus zij vermoeden dat zij niet meer gaat draaien ook omdat ik weinig vruchtwater heb en de placenta boven aan de voorkant zit :(. Dus ik ben een beetje bang dat het tot eind van de bevalling in stuit blijft liggen. Gek maar dan kan je baby hopelijk weer terugdraaien dat hoor ik vaak dat je bij de volgende echo’s ziet dat het weer goed zit hoop ik voor je❤️. Bij mij hadden ze het wel al over een keizersnede maar dat ik zelf mag kiezen stuitbevalling of keizersnee alleen met minder vruchtwater is het wel een risico om vaginaal te bevallen😕 en dit is mijn eerste :(
één maand geleden
Beweegt jullie baby ook ontzettend veel, maar blijf hij/zij in stuit liggen?
één maand geleden
Reactie op IK12342024
Beweegt jullie baby ook ontzettend veel, maar blijf hij/zij in stuit liggen ...
Alleen als ik lig/heb gegeten of in de avond beweegt ze maar voor de rest voel ik haar niet echt bewegen
één maand geleden
Reactie op Happymom4
En wat raadt de gyneacoloog zelf aan?
Die liet het meer aan mij over, maar ik merkte wel aan hem dat hij keizersnede wilde omdat ik zei ben bang voor stuitbevalling. Hij schreef toen gelijk al in mijn dossier met sectio, maar het liefst wil ik gewoon normaal bevallen maar niet in stuit😭😭
één maand geleden
Hier vandaag de versie gehad, helaas niet gelukt. Baby zit al te diep met de billetjes in mijn bekken.
Ik vond het eerlijk gezegd geen pretje om te ondergaan, maar kan me voorstellen dat het niet zo pijnlijk hoeft te voelen als de baby er net wat beter voor ligt!
één maand geleden
Reactie op IK12342024
Hier vandaag de versie gehad, helaas niet gelukt. Baby zit al te diep met d ...
Wat jammer :(. Je hebt het in ieder geval geprobeerd gelukkig. Bij mij zeiden ze dat ik het beter niet kon proberen dat vond ik wel jammer. Ga jij voor een keizersnee of stuitbevalling?
één maand geleden
Reactie op Arianne105
Wat jammer :(. Je hebt het in ieder geval geprobeerd gelukkig. Bij mij zeid ...
Oh, wat was de reden dat je het beter niet kon proberen? Kan me voorstellen dat je dat je daar dan wel wat van baalt ja!
Ik ga voor een ks, ik zie een stuitbevalling echt niet zitten.. jij?
één maand geleden
Reactie op IK12342024
Oh, wat was de reden dat je het beter niet kon proberen? Kan me voorstellen ...
Ik heb helaas weinig vruchtwater en de baby is wat kleiner waardoor het lastiger is om te draaien. Ik dacht juist hoe kleiner hoe beter maar dan kunnen ze de baby niet goed vastpakken en met weinig vruchtwater gaat ze ook niet goed meebewegen helaaas :( ja ik zit er ook over na te denken om ks te doen. Heb amper positieve verhalen gehoord over stuitbevalling
één maand geleden
Reactie op Arianne105
Ik heb helaas weinig vruchtwater en de baby is wat kleiner waardoor het las ...
Hier een hele positieve ervaring met een stuitbevalling! Ging gelukkig heel makkelijk en snel 😃
één maand geleden
Maar overal lees ik advies….
Als jij toch wil dat ze draaien dan doe je dat gewoon!
Mijn zoontje lag ook in stuit (wel genoeg vruchtwater en niet te klein) maar was ook al ingedaald. Ik vond het echt alles mee vallen het draaien!! Ze hebben het 7 keer moeten proberen. Ik dacht echt nog een keer proberen en nog een keer! Ik wilde net als jij ook zo graag normaal bevallen (thuis)
Gelukkig is het uiteindelijk gelukt met draaien en zakte hij gelijk weer in mn bekken dus de kans op terug draaien werd daarmee ook heel klein. Hij heeft ook de hele zwangerschap in stuit gelegen 🤭
Mocht het niet lukken adviseerde ze me wel een stuitbevalling maar dit is gelukkig niet nodig geweest
één maand geleden
Reactie op Twinkle2020
Hier een hele positieve ervaring met een stuitbevalling! Ging gelukkig heel ...
Wat goed gelukkig! Had je voldoende vruchtwater en was je baby kleiner/groter? Ben benieuwd naar je ervaring
één maand geleden
Reactie op Twinkle2020
Hier een hele positieve ervaring met een stuitbevalling! Ging gelukkig heel ...
Ik wil eigenlijk helemaal geen keizersnede💔 maar kreeg echt het gevoel dat ik voor een keizersnee moet :(
één maand geleden
Reactie op Groenebank2.0
Maar overal lees ik advies….
Als jij toch wil dat ze draaien dan doe je dat ...
Zo mooi om te lezen. Ja ik vind het best gemeen tegen mij zeiden ze dat ik te zwaar ben/baby te klein en weinig vruchtwater en dat zij daarom adviseren om geen uitwendige draai te doen. Dus ik schaamde me om te vragen dat ik het wel wilde😢😢. Het is mijn eerste en ik dacht dat ik normaal zou bevallen.
één maand geleden
Reactie op Arianne105
Zo mooi om te lezen. Ja ik vind het best gemeen tegen mij zeiden ze dat ik ...
Kies wat je zelf wil, zodat je achteraf niet met het idee zit van wat als ik…..
Als er verder aan draaien geen extra risico’s zitten (zitten altijd risico’s aan, maar das bij alles) voor jou zou ik het gewoon proberen ❤️
één maand geleden
Reactie op Arianne105
Wat goed gelukkig! Had je voldoende vruchtwater en was je baby kleiner/grot ...
Ik had voldoende vruchtwater en de baby was iets kleiner geschat. Hij is uiteindelijk spontaan geboren bij 36 weken. De gynaecoloog zei dat alles er heel gunstig voor stond om in een stuit te bevallen. Hierdoor ook weinig last van herstel gelukkig t.o.v. een keizersnede.