73 Reacties

3 maanden geleden

Vandaag 17+1 en voel kindje afgelopen weer steeds beter.

3 maanden geleden

Reactie op mermaidmommy

Ben nu 19 weken en voel haar nu een stuk duidelijker en harder dan eerst 🤭 ...
Ik ben van die duidelijke momentjes naar gewoon elke dag en ook vrijwel de hele dag door gegaan in een week tijd haha. Kan snel gaan soms. Vind het wel een lief gevoel nu, maar als ze straks meer kracht heeft.. 🤭

3 maanden geleden

18 weken met placenta weer voor/boven. Bij eerste kindje was dat vanaf 20 weken. Nu weet ik het verschil yussen rommelende darmen(boven de navel) en kindje(onderin) ook beter.

3 maanden geleden

Ik voel nu af en toe echt flinke schopjes, ook als ik me er niet bewust op concentreer! Morgen 20w

3 maanden geleden

Gisteren was het erg druk binnen in, ik heb mn vriend gevraagd of hij met zn hoofd op mn buik kon luisteren. De vk had al wel gezegd dat wat ik omschreef de baby is maar wilde het nog niet echt geloven. Mn vriend hoorde precies wat ik voelde. Toen snel de doppler gepakt om het te bevestigen. Wat een drukte en wat een geluksmomentje. Nu wachten op het voelen aan de buitenkant!

3 maanden geleden

Reactie op skimmies

Gisteren was het erg druk binnen in, ik heb mn vriend gevraagd of hij met z ...
😲 kon hij de schopjes horen?? Ik voel al een paar dagen een getik, bubbel achtig gevoel.. en met de Doppler hoor ik dan wel de trapjes. Benieuwd wat hij dan hoort. Kan ik het ook met mijn man proberen 🤭

3 maanden geleden

Reactie op kiim92

😲 kon hij de schopjes horen?? Ik voel al een paar dagen een getik, bubbel ...
Ja doen! We hadden wel de tv uitgezet dus echt focus op de buik. We hadden het ook een dag eerder gedaan en toen hoorde hij alleen mn darmen 😂 maar nu was het echt.. ik voelde wat hij hoorde wat 😍 hij omschreef het als doffe klopjes verweg. Maar die blik op zijn gezicht smelt! 🙈

3 maanden geleden

Ik ben 18 weken, maar voel het kindje nog niet. Placenta ligt wel aan de achterkant dus het zou wel te voelen moeten zijn. Dinsdag de 20 weken echo.

3 maanden geleden

Ik voelde echt bij 14 weken al kleine plopjes, en die plopjes zijn alleen maar sterker geworden de afgelopen weken. Bij 18+4 voelde mijn man voor het eerst de kleine ook schoppen ☺️ Nu 19+2. Placenta ligt aan de achterzijde, en redelijk slank dus dat is waarschijnlijk waarom ik het al zo vroeg voelde..

3 maanden geleden

Reactie op skimmies

Ja doen! We hadden wel de tv uitgezet dus echt focus op de buik. We hadden ...
We gaan het proberen! 😍 dank je wel!

3 maanden geleden

Reactie op kiim92

We gaan het proberen! 😍 dank je wel!
Laat je het weten?! Ben heel benieuwd

3 maanden geleden

Begon met 16 weken af en toen. Sinds ik 19 weken ben meerdere keren per dag🥰 Is mijn eerste kindje en heb me Placenta achter liggen💙

3 maanden geleden

Reactie op skimmies

Laat je het weten?! Ben heel benieuwd
Doe ik! 😁

3 maanden geleden

Kan iemand uitleggen wat je dan voelt? Ik ben 20 weken en kan het niet onderscheiden van valse lucht darmbewegingen etc.

3 maanden geleden

Ik voel ons meisje als sinds 15/16 weken en heb het gister op beeld gekregen! Momenteel 19+4. In het begin voelde het bij mij echt net alsof je een trillend ooglid hebt maar dat gevoel dan in je buik. Nu zijn het echt mini schopjes en soms voelt het alsof iemand je vanbinnen ‘aait’. Heel bijzonder🩷

3 maanden geleden

Ik voelde met 16 weken een paar keer wat vaags, daarna een paar weken niks en nu sinds 2 dagen hetzelfde gevoel maar dan duidelijker. Ik ben nu 19+5.

2 maanden geleden

Ik omschreef aan mijn vriend wat ik sinds een paar dagen voel als; alsof je van die onwillekeurige spiertrekkingen hebt wat je wel eens in een spier kan hebben (of bij je oog). En dan niet de hele tijd heel snel achter elkaar, maar af en toe één zo’n aanspanning. Ik voel het laag in mn onderbuik (onder mn navel, plek verschilt wel eens links, rechts of midden). Ik ben nu 19+3 (1e zwangerschap) en heb mijn placenta voor en laag liggen waardoor iedereen zei het zal nog wel even duren voordat je de baby gaat voelen. Maar nu vraag ik me dus af of dit de baby zou kunnen zijn? Ik twijfel zelf nog heel erg 😊

2 maanden geleden

Reactie op Momtobe🤍

Ik omschreef aan mijn vriend wat ik sinds een paar dagen voel als; alsof je ...
Ik vind dat best een treffende vergelijking en herken wat ik voel daar wel in. Zou dus zomaar kunnen!

2 maanden geleden

Sinds 14.4 voel ik als ik diep naar mijn buik adem of mediteer een soort ploppen en aaien, waarvan ik dacht dat het de baby was (maar de VK zei dat het wat vroeg was). Ik heb toen tijdens een pretecho het zelfde gevoel gehad terwijl ik de baby zag trappelen, oftewel bevestiging :) Dit gevoel is ook niet veranderd maar met de week sterker geworden en duidelijker. Het is zeker weten onze kleine. Inderdaad wat ik hier lees: begint als een soort spiertrekkingen. Sinds 17.0 voel ik het elke dag wel eventjes random, en sinds 18.0 kan mijn vriend het elke ochtend en avond ook even voelen. Flinke trappen al tegen zijn hand 😂 We hebben 1 keer mijn buik zien bewegen.

2 maanden geleden

Vanaf 16.5 lichtjes gaan voelen inderdaad alsof z'n spiertje beweegt intern. Nu al 2 weken echt heel duidelijk. Vandaag 20 weken en ik voel haar nu al een tijdje standaard elke ochtend en avond als ik in bed lig, druktemakertje🩷