9 Reacties

2 dagen geleden

Als je op je linkerzij ligt zou je de kleine 10 keer moeten voelen in 2 uur tijd! Als dit niet zo is dan is het advies bellen met de verloskundige

2 dagen geleden

Reactie op Dlieftink

Als je op je linkerzij ligt zou je de kleine 10 keer moeten voelen in 2 uur ...
Klopt! Dat wist ik eigenlijk ook wel, zal het er nog even bij zetten. Maar dat gebeurt dus niet altijd. Vandaar dat ik het een lastige situatie vind

2 dagen geleden

Ik heb de placenta ook aan de voorkant en voel m al vanaf 16 weken. Ik merk als ik bezig ben dat de bewegingen minder opvallen maar dat is logisch omdat je er dan niet op let. Ze zullen nu zeggen dat de baby minder ruimte heeft en het daar aan zou liggen.. Ik ben zelf nu 30+4 weken. Een vriendin van mij had ook het gevoel de baby minder te voelen bleek dat zijn armpje en beentje vast zat aan de navelstreng die er omheen zat. Ik zou gewoon om een echo vragen en het laten checken jij bent de moeder en jij voelt het beste als er iets niet goed is. Succes

2 dagen geleden

Aanvullend op mijn post: Ik lig dagelijks op mijn zij om haar te voelen, maar omdat ik haar de ene keer wel ong 10 voel en de andere keer niet vind ik het lastig om hierin een beslissing te maken om de VK te bellen.

2 dagen geleden

Mijn verloskundige gaf aan dat ik haar 's ochtends, 's middags en 's avonds duidelijk moet voelen. Dat kan 1x duidelijk zijn of 10x dat maakt niet zoveel uit. De ene dag is ze rustiger dan de andere. Als ik haar een dagdeel niet voel eerst suiker eten en koud drinken. Dan gaan liggen. Als ik haar dan niet voel zoals normaal dan bellen. Verloskundige heeft bij mij nooit die 10x genoemd. Ik heb zelf placenta voor liggen, een vrij rustige baby volgens mij en ook nog buikvet dus voel ook relatief weinig.

2 dagen geleden

Hier ook placenta voor. Ik voel haar wel duidelijk iedere dag. Soms is ze rustiger en ik heb nu 2 keer gehad dat ik twijfel. Dan vraag ik of m'n vriend z'n hand op m'n buik leg, daar reageer ze altijd best heftig op😜 Ik denk ook dat ik wat gewend raak aan het gevoel en het niet altijd meer bewust registreer, tenzij ze echt wild is.. of als ze op m'n blaas trapt ofzo..

2 dagen geleden

Nu 30 weken. Hier ook placenta voor en voel hem al van week 16/17 Ik voel hem iedere dag (bijna heel de dag door) heel duidelijk, als ik wandel “waggel” dan wordt die stil en rustig 😂 Paar dagen geleden viel het op dat het plots minder was en ook minder intens… ook met liggen was hij ineens heel rustig. Vk gaf aan dat hij wellicht wat gedraaid was en met de rug naar de buik zat ipv voetjes. Die nacht is hij wss terug gedraaid en voelde ik hem weer zoals normaal. Ik heb wel een hele drukke baby… dus mss vallen zijn bewegingen gewoon meer op.

2 dagen geleden

Reactie op Jolandjee_x

Aanvullend op mijn post: Ik lig dagelijks op mijn zij om haar te voelen, ma ...
Ik snap je heel erg! Mijn placenta ligt ook aan de voorkant en soms heb ik dagen dat ik hem wel voel maar dan lijkt het net alsof hij wat dieper ligt. De schopjes voelen dan ook minder sterk. Wat ik met mezelf heb afgesproken: zodra ik hem een dag tot 1,5 minder sterk voel en hij niet reageert op welke stimulans dan ook (zoet eten, spelen met de buik) dan bel ik. Dit is bij mij nu ook 2x gebeurd gedurende de zwangerschap. Verder zou ik indd zeggen: volg je gevoel!

één dag geleden

Reactie op hoiiiiiiiiii

Ik snap je heel erg! Mijn placenta ligt ook aan de voorkant en soms heb ik ...
Dat is wel een goeie om aan te houden, 1-1.5 dag minder voelen om dan wel te bellen. Ga het uiteraard ook nog wel met mijn vk overleggen. Maar het is een begin;-)