14 Reacties
17 dagen geleden
Vorige week donderdag controle gehad lag de baby helemaal ingedaald..gisteren een extra controle gehad lag de baby dwars. Smiddags weer naar het ziekenhuis voor een versie. Lag de baby weer naar beneden maar niet ingedaald. En volgens mij is de baby nu weer gedraaid. Nu afwachten tot maandag en dan wordt ik ingeleid. Of een ballon of pillen dat is afwachten hoe de baby dan weer ligt.
17 dagen geleden
Bij mij werd dit gisteren ook geconstateerd door de verloskundige, dit is ook mijn 2e. Zij leek zich er niet heel veel zorgen over te maken. Ik kreeg ook instructies om te gaan liggen als m’n vliezen breken. Ik maakte me zelf in eerste instantie ook niet zo druk, maar het maakt me nu toch wel een beetje onzeker.
Is bij jou dat inleiden voorgesteld om deze reden?
Ik heb geen ervaring met dat middel, wel met inleiden met oxytocine dat wil ik liever niet nog eens.
17 dagen geleden
Goedemorgen, ben nu 39+1 en eerste kindje. Bij mij was hij gisteren ook plotseling niet meer ingedaald. Ik kreeg inderdaad ook de opdracht om te gaan liggen als de vliezen breken. Verder niets over een inleiding o.i.d. net als bij de andere reacties. Van 2 vrouwen uit mijn zwangerschapscursus hoorde ik dat hun kindje pas tijdens de bevalling indaalde, dus het komt blijkbaar vaker voor. Dat stelde mij wel gerust.
17 dagen geleden
Dat gebeurt best vaak.. is geen probleem. Veel baby's dalen pas in tijdens de bevalling. Als ze met het hoofd naar beneden liggen is het goed. Inderdaad het advies te gaan liggen bij gebroken vliezen en de verloskundige te bellen.
Mijn baby gaat heen en weer.. dus indalen en weer terug.
16 dagen geleden
Ik heb met 36,5 week een versie gehad. Met 37 weken een echo en was hij ingedaald.
Een week later met 38.1 bleek hij weer in stuit te liggen….
Nou houd ik zelf ook van zwemmen en turnen, maar hier baalde ik ook wel van.
Gelukkig kon ik direct terecht voor een versie en zonder medicatie ging dat best makkelijk. Fijn maar ook weer onzeker: als het zo makkelijk gaat dan kan die ook weer terug?
Afgelopen dinsdag (39.1) lag hij met hoofdje naar beneden. Dit was te zien op de echo die ik bij gynaecoloog had en hij heeft niet naar indalen gekeken.
Zometeen controle en hoop dat hij aan het indalen is.
Succes allemaal🙏🏼
16 dagen geleden
Reactie op First Time Mommy88
Dat gebeurt best vaak.. is geen probleem. Veel baby's dalen pas in tijdens ...
Ik ben toch ergens bang voor dat stukje navelstreng om in de knoop of om het nekje. Ik ben 38 weken en draait hier de hele dag nog alle kanten op, overdwars en al is een houding voor m.
16 dagen geleden
Als het advies is te gaan liggen als de vliezen breken, hoe lang moet je dan blijven liggen? Vraag ik me dan zo af voor de rest van de bevalling..
16 dagen geleden
Reactie op Marinka1985
Als het advies is te gaan liggen als de vliezen breken, hoe lang moet je da ...
Je moet blijven liggen zodat je verloskundige kan controleren of ze op dat moment wel ingedaald is, gebeurt vaak bij het begin van de bevalling! Als de baby dan goed is ingedaald mag je weer gewoon bewegen. Je hoeft ook niet direct te gaan liggen als midden in een supermarkt staat zei onze vk, ga rustig naar huis, bel de vk en ga liggen