14 Reacties
17 dagen geleden
Vorige week donderdag controle gehad lag de baby helemaal ingedaald..gisteren een extra controle gehad lag de baby dwars. Smiddags weer naar het ziekenhuis voor een versie. Lag de baby weer naar beneden maar niet ingedaald. En volgens mij is de baby nu weer gedraaid. Nu afwachten tot maandag en dan wordt ik ingeleid. Of een ballon of pillen dat is afwachten hoe de baby dan weer ligt.
17 dagen geleden
Bij mij werd dit gisteren ook geconstateerd door de verloskundige, dit is ook mijn 2e. Zij leek zich er niet heel veel zorgen over te maken. Ik kreeg ook instructies om te gaan liggen als m’n vliezen breken. Ik maakte me zelf in eerste instantie ook niet zo druk, maar het maakt me nu toch wel een beetje onzeker.
Is bij jou dat inleiden voorgesteld om deze reden?
Ik heb geen ervaring met dat middel, wel met inleiden met oxytocine dat wil ik liever niet nog eens.
17 dagen geleden
Goedemorgen, ben nu 39+1 en eerste kindje. Bij mij was hij gisteren ook plotseling niet meer ingedaald. Ik kreeg inderdaad ook de opdracht om te gaan liggen als de vliezen breken. Verder niets over een inleiding o.i.d. net als bij de andere reacties. Van 2 vrouwen uit mijn zwangerschapscursus hoorde ik dat hun kindje pas tijdens de bevalling indaalde, dus het komt blijkbaar vaker voor. Dat stelde mij wel gerust.
17 dagen geleden
Dat gebeurt best vaak.. is geen probleem. Veel baby's dalen pas in tijdens de bevalling. Als ze met het hoofd naar beneden liggen is het goed. Inderdaad het advies te gaan liggen bij gebroken vliezen en de verloskundige te bellen.
Mijn baby gaat heen en weer.. dus indalen en weer terug.
16 dagen geleden
Ik heb met 36,5 week een versie gehad. Met 37 weken een echo en was hij ingedaald.
Een week later met 38.1 bleek hij weer in stuit te liggen….
Nou houd ik zelf ook van zwemmen en turnen, maar hier baalde ik ook wel van.