14 Reacties

7 dagen geleden

Je kan inbakeren eventueel proberen, en anders inbakerslaapzak van love to dream swaddle up. Dan kan hij nog met zijn handjes bij zijn gezicht maar zich niet wakker slaan. Die slaapzak was bij ons een uitkomst aangezien de rest van inbakerslaapzakken ze pisnijdig van werd haha.

7 dagen geleden

Zelf nog zwanger dus geen idee of dit gaat helpen, maar: - bedje voorverwarmen met een kruik voordat je de baby erin legt - voeten eerst t bedje laten raken, dan voorzichtig op de zij leggen, zachtjes kloppen op rug/billen en voorzichtig naar de rug draaien. Kloppen op buikje of alleen op t matrasje - hand in de buurt houden of op t buikje tot de baby rustig slaapt Staat me ook bij dat de verloskundige iets zei over 10 minuten tot een kwartier dat je baby half slaapt en je dus dat moet afwachten tot de baby ECHT slaapt.. dus misschien zo lang je hand bij de baby houden? Nogmaals: geen idee of dit werkt, mijn baby slaapt nog in m'n buik😅

7 dagen geleden

Een kledingstuk van jou in de wieg kan ook helpen..

7 dagen geleden

Inbakeren, en anders eraan over geven dat de baby vlakbij of op papa of mama wilt slapen. Komt echt wel weer goed 💕

7 dagen geleden

Inbakeren. Bij voorkeur met een slaapzakje waarin de armen langs het lijfje zitten zoals de pacco primo

7 dagen geleden

Baby schrikt namelijk idd wakker van zijn armpjes, of het voorkomt dat hij in slaapt valt. Dat heet de moro reflex. Je kunt het opzoeken op internet :)

7 dagen geleden

Indd inbakeren of iniedergeval baby krap indekken. Mijn zoontje houdt er juist van om zijn armen omhoog te doen dus inbakeren vond hij echt niet fijn. Ik heb de love to dream swaddle up slaapzak, hij slaapt nu echt van 23.00 tot 11.00😅 (uiteraard met zn voedingen tussendoor)

7 dagen geleden

Buiten alle handige tips die al gegeven zijn weet ik nog van mijn dochtertje dat het hielp om je handen bij tegen de zijkanten van het hoofdje nog even te houden wanneer ze lag. Dat voelde dan nog even geborgen en dan langzaam loslaten. Had ik als tip van de osteopaat gekregen

7 dagen geleden

Hier slaapt ze ook enkel bij op of naast ons. Hebben haar nu bij ons in bed liggen… kunnen we iig wat slapen

7 dagen geleden

Reactie op Baby_2324

Hier slaapt ze ook enkel bij op of naast ons. Hebben haar nu bij ons in bed ...
Hoe slapen jullie dan vervolgens veilig met de kleine in bed? Dat vinden we echt een zoektocht en best spannend…

7 dagen geleden

Ons kindje slaapt ook liever naast mij in bed. Ik ga nu op mijn zij liggen, met mijn arm opzij en knieën opgetrokken en dan leg ik haar op haar rug met haar wangetje tegen mijn borst. Ze ligt dan onder een eigen dekentje die ik ook half over mezelf heen leg. Het dekbed doe ik dan alleen over mijn benen. Ik vind het ook spannend maar slaap zo redelijk en het voelt ook wel heel gezellig

7 dagen geleden

Reactie op Jet/

Hoe slapen jullie dan vervolgens veilig met de kleine in bed? Dat vinden we ...
Ik maak een “kommetje” van mezelf. Zodat haar beentje op mijn boven benen komen, kan ze niet naar beneden zakken. Heb een klein kussen waar ik half op lig met m’n hoofd. Dekbed heb ik dan volledig over m’n rug heen maar aan de voorkant tot de helft. Zij ligt in haar dekentje op haar zij naast me. Ze wilt niet op haar rug slapen. Dus zij ademt in mijn hals. Als je BV geeft maakt je een stofje aan dat je echt niet zomaar op je kind rolt. Mijn VK gaf aan dat veilig slapen ook echt prima met je kindje in bed kan. We deden eerst in een nestje tussen ons in, maar ze wil dus niet op haar rug liggen, denk echt dat het een zij of buikslaper wordt. Dus dan nu maar zo

7 dagen geleden

https://www.24baby.nl/baby/borstvoeding/regeldagen/ Misschien een regeldag

6 dagen geleden

Je kunt ook het boek “zachte nachten lezen”, hierin staat beschreven hoe je leert te luisteren naar de signalen van je kindje en dat dat ok is. Ook als dat betekent dat ze bij jou in bed willen slapen, waarbij je tips krijgt hoe je dat kunt veilig doen