7 Reacties
8 dagen geleden
Dat is heel normaal. Het wordt ook wel 4e trimester genoemd deze eerste 12 weken. Onze eerste dochter en nu de tweede hadden/hebben het allebei. We proberen altijd eventjes toch in de co-sleeper. Ging een paar dagen goedaar sinds twee dagen wilt ze toch weer op ons slapen. Heel normaal want ze zijn die geborgenheid gewend van in de baarmoeder. Helemaal normaal dus b
8 dagen geleden
Onze kleine meid is 2-11 geboren. Nu sinds 2 nachten slaapt ze het liefst ook bij/op ons in de nachten. Na de voeding als we haar wegleggen begint ze ook te huilen, zelfs met inbakeren en kruik in de co sleeper.
Wij zijn ook nog zoekende met wat nou de oplossing is.
Als we geluk hebben slaapt ze 1 “blokje” wel in de co sleeper.
Overdag slaapt ze wel in een babynestje beneden in de box.
8 dagen geleden
Geen ervaring, maar wel al veel van vriendinnen gehoord. Bij sommige hielp het als er white noise opgezet werd. Kunt dat eens proberen, mocht dat helpen kan je altijd zo een knuffeltje aanschaffen die het geluid en hartslag nabootsen. Gemengde verhalen erover maar schijnt toch te helpen bij veel.
8 dagen geleden
Wij hebben dit met onze oudste dochter ook gehad. Als je borstvoeding geeft is veilig samen slapen een optie, als je googled op James Mckenna en veilig samen slapen zie je welke voorzorgsmaatregelen dan nodig zijn. Voor ons was het de redding, want het heeft bijna 1,5 jaar geduurd voordat ze in de nacht enigzins goed zelf ging slapen...
Ze is nu 2,5 en slaapt als een ster. Vrijwel altijd het klokje rond (8 tot 8) en als ze al eens 's nachts ontroostbaar wakker wordt, wil ze eigenlijk altijd weer terug naar haar eigen bedje. Dus zelfs al zou het lang duren, er is hoop! (En stiekem mis je dan dat warme lijfje tegen je aan 🥺)
8 dagen geleden
Wij hadden hier hetzelfde. Ook op 13-11 geboren. Afgelopen ochtend en middag met de Kraamzorg geoefend in het wiegje onder haar begeleiding. En dan gaat er iemand naast zitten contact maken, daarna enkel naast zitten en steeds verder weg (ik slapend in bed verder niemand) tot de ruimte uit. Dat heeft bijna de hele dag in beslag genomen maar wel met succes. Ze gaf wel aan dat nachten moeilijker zijn voor het wiegje dan overdag bij de meeste babys. Daarstraks zonder kraamhulp het zelf geprobeerd dat ging best goed, dus heel benieuwd hoe de nacht gaat. Maar dit gaf al ademruimte om wat bij te slapen en de nacht wat beter aan te kunnen mocht het niet lukken . Hopelijk hebben jullie er iets aan!
8 dagen geleden
Hier hetzelfde. Onze dochter is 11 november geboren en de eerste 3 nachten wilde ze alleen maar op mij of tegen mij aan slapen. Afgelopen nacht ging het ineens wel een stuk beter in de co-sleeper, toen kon ik haar na de borstvoeding en even boeren goed terugleggen. Benieuwd of aankomende nacht ook zo gaat zijn. Het is gewoon afwachten gaf onze kraamzorg ook aan. Elke nacht kan anders zijn, dus pak waar je kunt je uurtjes rust. Het wordt vanzelf beter, zeggen ze.