12 Reacties

5 maanden geleden

Zelf niet gedaan, maar zou ook geen risico willen nemen.. bij twijfel sowieso niet doen

5 maanden geleden

Heb het voor m’n eerste zoontje 1x gedaan, maar het idee dat het wordt gemaakt door kinderen/ super slechte arbeidsomstandigheden en de slechte kwaliteit van de kleding, heb ik besloten het niet meer te doen. Zelfde geldt voor speelgoed; wordt ook echt afgeraden omdat de kwaliteit niet kan worden gegarandeerd. Maar dat is persoonlijk en ook afhankelijk van wat je er aan wil/ kunt uitgeven

5 maanden geleden

Mijn advies: niet doen en kijk op Vinted! Echt prachtige kleding (zeker de eerste maatjes) en kost helemaal niks. Ook nog eens een stuk duurzamer 😊

5 maanden geleden

Wel gedaan, maatvoering klopt voor geen meter (mijn zoon van 1 kan nu sommige pakjes met maatvoering 3-6 mnd nog aan, maar andere dingen zijn weer vanaf 1,5 jaar volgens het label, hij zit in maat 74-80) en blijft niet zo heel lang mooi. Op vinted heb ik voor hetzelfde geld even mooie dingen gevonden!

5 maanden geleden

Nadeel van Vinted is dat je ook niet weet bij wie het vandaagn komt 🙈 en geloof dat alle "goedkope" winkels gebruik maken van werken onder minder goeie omstandigheden zoals de Zara en Primark😅. Zelf geen ervaring met babykleding van Shein en Temu. Voor mezelf weleens wat gekocht en dat was gewoon prima in mijn ogen.

5 maanden geleden

Reactie op 71124

Nadeel van Vinted is dat je ook niet weet bij wie het vandaagn komt 🙈 en g ...
Klopt, maar als je van een in Nederland verkrijgbaar merk koopt, weet je in ieder geval dat het aan onze veiligheidseisen wat betreft (oa kankerverwekkende) weekstoffen voldoet. Daarbij kunnen met de huidige kledingberg de komende zes generaties een leven lang gekleed worden, dus hoe minder nieuw hoe beter (zéker in maatjes die soms max 3x gedragen worden). Ten slotte wordt op dat soort sites de kleding vaak gemaakt onder ontzettend slechte omstandigheden (of in Oeigoerenkampen). Drie keer kut dus, ver weg van blijven .

5 maanden geleden

Wij hebben rompers van Ali express geprobeerd. Maten kloppen totaal niet. En ook een rare soort kwaliteit stof. Dus zou het niet zo snel aanraden

5 maanden geleden

Reactie op 71124

Nadeel van Vinted is dat je ook niet weet bij wie het vandaagn komt 🙈 en g ...
Daar kun je ook weer de reviews over lezen en vaak staat het erbij vermeld of het een rook- en/of huisdier vrij huis is! Ik kreeg laatst een pakketje met een kaartje erbij, drie luiertjes en nog een knuffeltje. Dat vond ik heel bijzonder van mama’s onder elkaar 😊

5 maanden geleden

Als je voor goedkoop wilt gaan zou ik het echt niet via Temu of SHEIN doen. De kwaliteit is zo ontzettend slecht dat je het niet eens aandoet, of maar 1 keer. Vooral omdat je babykleding heel vaak wast. Je kan echt beter goede merkjes via Vinted kopen, dat doe ik echt met bijna alle baby en kinderkleding. Dat blijft gewoon heel goed. En verder heeft ook Zeeman bv leuke en betere kwaliteit dan Shein enz :)

5 maanden geleden

En nog een tip om het allergoedkoopste aan leuke kleding te komen: ga bij een kledingruilgroep in de buurt 😊 Op clothingloop.nl kun je kijken of er eentje in de buurt is (al is dit niet het enige kanaal ervoor, wel het handigste). En geen zorgen als je er zelf niets in kan doen: in die kleine maatjes is er altijd veeeel meer aanbod dam wat eruit gaat. Dus kun je gewoon pakken wat nodig hebt/leuk vindt. Vaak is het voor babykleding ook gecombineerd met zwangerschapskleding. Zo heb ik bij mijn vorige zwangerschap een hele fijne winterjas eruit kunnen halen :)

5 maanden geleden

Ik haal zelf gewoon de kleding nieuw indd. Ben niet snel van tweedehands, tenzij het dichtbije familie iets of iets dergelijks. Maar kan goed begrijpen dat mensen voor goedkope opties gaan in deze tijd.

5 maanden geleden

Ik heb wel wat kleding gehaald bij Shein, maar dan van het merkje 'cozy cub' voelt goed en zacht aan. Meeste maatjes kijken overeen te komen.