11 Reacties

één maand geleden

Hoioi, ik zou dan eerder gaan voor een boxkleed dat je los op de grond legt. Zodra de baby gaat rollen/bewegen dan is er geen kans dat hij/zij eruit rolt (dat kan best snel al zijn) en zo heeft de baby ook meer ruimte om het rollen/bewegen te oefenen. Je kan dan altijd nog boekjes/spiegels/speeltjes erbij leggen of een babygym.

één maand geleden

Reactie op Karen2022

Hoioi, ik zou dan eerder gaan voor een boxkleed dat je los op de grond legt ...
Ik sluit me hierbij aan! En als je baby graag naar je wilt kijken zou een wipper ook nog kunnen (sommige kun je opvouwen!). Heb ook weleens van mensen gehoord dat ze de wipper op tafel zetten bij het eten, zodat je kindje er toch een beetje bij is :)

één maand geleden

Reactie op MrsFox

Ik sluit me hierbij aan! En als je baby graag naar je wilt kijken zou een w ...
Een wipper is niet goed voor de baby z’n ontwikkeling. Mag de baby maximaal 15 minuten per dag in. Zou dit afraden

één maand geleden

Je kunt sowieso prima zonder box hoor, zeker in het begin. Wordt juist op latere leeftijd handig, als ze de hele kamer willen doorkruipen terwijl jij even wil koken bijvoorbeeld. Nestje op de bank kan, zeker als ze nog niet kunnen omrollen. Daarna wordt het gevaarlijk. Dan kun je ze beter op de grond leggen, op een kleed idd.

één maand geleden

De box is bij ons bij de eerste ongebruikt weer op marktplaats gezet.

één maand geleden

Babynestjes worden bij ons afgeraden. Zodra de baby een beetje kan wiebelen, kunnen ze stikken door naar de rand te bewegen en niet meer terug te kunnen draaien. Die randen zijn niet ademend genoeg voor een kleintje. Dus misschien als je er echt naast zit en de baby de hele tijd in de gaten houdt, maar ik zou de baby niet in een babynestje durven te leggen om even naar de wc te gaan of een afwasje te doen. Een kleed op de grond zoals de meesten hier zeggen, is veel veiliger voor de kleine.

één maand geleden

Nee kan alleen zolang ze niet rollen en je er zicht op hebt. Maar een box is niet nodig. Je kan ze gewoon op de grond leggen op n kleed en ze gaan nog nergens heen. Je kan je kind ook even in het bedje leggen of zetten of in een campingbedje in de woonkamer die je daarna weer afbreekt als op de grond even niet kan. Of in wipstoel oid.

één maand geleden

Hier ook geen box gebruikt, maar ook geen babynestje. Zoals meerdere al zeggen: gewoon lekker warm kleedje op de grond. Wij hadden op een gegeven moment dan wel nog een grondbox waarmee we een deel van de woonkamer afgeschermd hadden, zodat we niet alles 100% babyproof hoefden te maken (zaten in een verbouwing destijds). Overigens wilde onze dochter de eerste 4-6 maanden niet weg gelegd worden, dus ik droeg haar meestal in de draagdoek en kon daar toch wel 90% van de huishoudelijke taken mee doen :) Andere 10% moest manlief haar vasthouden, haha.

één maand geleden

Bedankt voor de reacties allemaal!

één maand geleden

Onze eerste ging met 10 weken zelfstandig omrollen van rug naar buik… dan is zo’n babynestje te klein en echt niet veilig. Je hebt ook hele leuke speel kleden van little Dutch. Die kan je ook op de grond leggen! Zijn net zo groot als een boxkleed maar kan je makkelijker wegruimen dan een box als je het niet gebruikt. Voordeel van een box is wel dat je kindje even afgesloten ligt/zit en je dus een paar minuutjes de handen vrij kan hebben.

één maand geleden

Oh en je zou nog een grondbox of camping bedje kunnen overwegen