11 Reacties
6 dagen geleden
Reactie op Laura2427
Nee, nooit gedaan vanwege de veiligheid. Mss kijken waarom je kindje anders ...
Ik heb haar net in slaapzak gedaan, is maat 50 maar lijkt voor haar wel heel groot, of maakt dat niks uit haha ?
6 dagen geleden
Reactie op Laura2427
Nee, nooit gedaan vanwege de veiligheid. Mss kijken waarom je kindje anders ...
Hoeft ze met een slaapzak geen dekentje over dan ?
6 dagen geleden
Wij hebben bij onze eerste en nu ook bij de tweede hetzelfde, cosleeper is toch nog te ver weg lijkt…. Wij gebruiken niet het nestje maar een voedingskussen met daaromheen een hoes van een verschoonkussen. Zo ontstaat er ook een soort “nestje” maar een stuk hoger en zonder opstaande rand… is vast ook niet veilig maar wij hebben wel het idee dat je iig niet op je kind rolt en ook minder makkelijk de deken eroverheen trekt.
6 dagen geleden
Ons 1e kindje heeft ook een aantal weken in een babynestje geslapen. Eerst tussen ons in op bed en later in het ledikant en in de box. In de wieg gebruikten wij trouwens de puckababy piep slaapzak + laken en dekentje. De eerste week ook nog 1 of 2 kruiken. Ze had moeite zichzelf warm te houden in het begin.
6 dagen geleden
Hier slaapt ie ook naast ons in het nestje! Co sleeper is ie vaak onrustig in en op deze manier komen we allemaal aan ons slaap.
We proberen hem wel vaker in de co sleeper, maar na een uurtje ben ik er zelf ook wel klaar mee en willen we gewoon slapen😂
Mijn eerste zoontje sliep alleen maar recht op dus die sliep alleen maar in de draagzak, als we rechtop zaten. Dus wij zijn al heel blij met het feit dat de baby nu wel naast ons kan liggen😂
En voor de veiligheid; zolang ze niet (teveel) bewegen en dus niet zelf met hun hoofdje tegen de zijkant van het nestje komen, is dit prima te doen. En je deken/kussens in de gaten houden dat die niet bij de baby komen uiteraard. Maar spreekt voor zich lijkt mij🤭
6 dagen geleden
Reactie op AnoniemM27
Hoeft ze met een slaapzak geen dekentje over dan ?
In feiten zou het niet nodig hoeven zijn. Maar het ligt natuurlijk wel aan de dikte van de slaapzak. Wij hebben een slaapzakje van 1.0 maar die is te koud voor dit jaar (en voel je ook via het nekje) dus hier gaat wel een dekentje overheen.
Als ie maat 56 heeft, hebben we een ander slaapzakje dat 3.0 tog is en daar zou geen dekentje overheen hoeven.
Maar check vooral ook via het nekje van je baby. Daardoor weet je snel genoeg of ze een extra dekentje nodig heeft of niet!
5 dagen geleden
Onze baby was in het begin ook erg onrustig in zijn eigen bedje, schopte continu zijn dekentjes af. Nu een slaapzakje aangedaan van lodger. Zijn wel wat prijziger maar passen perfect bij een Newborn in tegenstelling tot andere slaapzakjes van de Hema etc.. Is TOG 3 maar hij heeft hier nog wel een lakentje + dekentje overheen aangezien hij het anders toch echt koud heeft.