6 Reacties

3 maanden geleden

Ik kijk even mee, wij wonen ook aan de grens van duitland nl 🥰

3 maanden geleden

Ik heb een dochter van 2 en zit in maat 6 luiers, heb altijd de etos luiers gehad. €60 (is met 10%korting) voor 96 luiers nam ik altijd 2 dozen kon ik 2 maand vooruit. Nu heb ik het zelfde aantal luiers gekocht bij rossmann in bunde en heb daar €25 voor betaald. Ook zag ik flesvoeding nummer 1 zit 500 gram in hier 800 van kruidvat maar in Duitsland betaal je iets van 5euro en hier 8 nog wat

3 maanden geleden

De luiers zijn goed lekken niet door dus ik ga ze ook zeker halen voor onze 2e baby

3 maanden geleden

Wij wonen aan de grens en halen eigenlijk zo goed als alles in Duitsland. Pampers zijn bij DM standaard goedkoper en bij Kaufland zijn ook nog vaker goede aanbiedingen. Billendoekjes hebben we van dm eigen merk. Potjes, babysnacks, eigenlijk alles halen we daar. Babyuitzet spullen (zoals kamer, badje, etc) vonden wij niet per se goedkoper in Duitsland. Ik denk dat je vooral even op de sites zoals XXXLutz (voorheen Wohnwelt Pallen) moet kijken of er babykamers, kinderwagens etc in de aanbieding zijn.

3 maanden geleden

Wij wonen ook aan de grens. Vond zelf het prijsverschil voor luiers en doekjes nooit groot genoeg, plus de etos luiers zaten hier gewoon ook stukken beter dan die van de DM (maar is per kindje verschillend). Etos luiers zijn €26 voor 150 stuks (maat 4+, passen met 2 jaar en 3 maanden nog steeds hier) en DM €21,45 voor 152 stuks. We gebruiken echter de billenzalf e.d. van weleda en dat scheelt wel enorm als je het bij DM koopt. Verder is de Duitse versie van floradix ook stukken goedkoper. Heet Rotbäckchen. Knijpzakjes voor groenten/fruit zijn er ook goedkoper. Ten slotte zijn wij fan van de slabbetjes met mouwen van DM, maar dat is pas iets vanaf 6 maanden ofzo. Babyuitzet zelf hebben wij allemaal tweedehands gekocht, dus daar heb ik geen ervaring mee.

3 maanden geleden

Sowieso de verzorgingsproducten zijn in Duitsland veel goedkoper. Ze hebben daar weliswaar geen Zwitsal, maar genoeg andere lekker ruikende merken 🥰 wij gebruiken veel van Hipp en Bübchen. Ook billencreme halen we daar. Luiers idem dito. Billendoekjes koop ik dan zelf weer in Nederland als ik ergens een goede aanbieding spot, ik ben namelijk van van de Zwitsal sensitive doekjes 🥰 babypotjes, babysnacks, knijpfruitjes halen we ook meestal in Duitsland. Qua babyuitzet heb ik niet het idee dat het in Duitsland goedkoper is.