12 Reacties
één maand geleden
Wij gaan voor Kruidvat. Hoor er prima verhalen over en inderdaad praktisch dezelfde samenstelling. Daarbij komt ook nog dat in bijvoorbeeld biologische voeding minder vitamines en belangrijke stoffen zitten omdat die moeilijk biologisch te verkrijgen zijn. Dus dan denk je dat je voor goede voeding kiest terwijl dat eigenlijk niet perse is wat je baby nodig heeft. Dit alles bij elkaar heeft er bij ons voor gezorgd dat we Kruidvat gewoon proberen en mocht er toch iets zijn kunnen we altijd nog overstappen naar iets anders.
één maand geleden
Die heb ik ook gezien keuringsdienst van waarde over babyvoeding. Ik wil weer borstvoeding geven en heb die van kruidvat in de kast staan voor als dat niet lukt of aanvulling nodig is. Tzt zal ik dat van kruidvat ook gebruiken. Bij mijn eerste ook zo gedaan. Je betaald veel voor het gevoel erbij, de naam en de verpakking. Als je kindje iets ouder is dan op de verpakking staat dan kan je het ook gewoon opmaken, want ook tussen 0-6maanden, 6-12 maanden en die erna zit vrij weinig verschil. Toegevoegd ijzer geloof ik. Dreumesmelk is heel zoet en dan wennen ze daaraan dus toen ben ik baar gewone melk gegaan vanaf iets na het jaar naast de vaste voeding.
één maand geleden
Ik heb deze aflevering ook gezien, maar toevallig gaf en de verloskundige en de vrouw van de kraamzorg beide aan (zonder dat ik er zelf iets over zei) dat ze vaak merken dat new borns niet zo goed aankomen van Kruidvat.
Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Maar daarom hebben wij gekozen voor Hero als de gulden middenweg!
één maand geleden
Bij onze 1e gebruikten wij Jumbo eigen merk, puur omdat we daar ook onze boodschappen doen en een huismerk inderdaad een stuk voordeliger is.
In NL moet kunstvoeding echt aan hele strenge regels voldoen, dus het maakt niet heel veel uit welk merk je gebruikt. Nutrilon is niet per se beter dan een huismerk.
Ik zou het dus uitkiezen op welke winkel dichtbij/makkelijkste is 😊 want het is wel beter om het bij één dezelfde te houden.
één maand geleden
Klopt, kinderarts gaf bij mijn zoon ook aan dat ik lekker de goedkoopste moest kiezen anders ben je een dief van je eigen portemonnee.
Bij mijn zoon gaven wij in het begin bon bebe (huismerk van hoogvliet). Uiteindelijk had hij een koemelkallergie dus toen wel de nutrilon pepti.
Nu bij dit kindje willen we voor kruidvat eigen merk gaan, daar de kruidvat lekker dichtbij is en mocht ik onverhoopt zonder zitten kan je er heel makkelijk aankomen ook in andere steden en dorpen.
één maand geleden
De basis is idd hetzelfde. Alleen de toevoegingen verschillen en daar kunnen kindjes soms last van hebben. Kruidvat hebben wij wel gehad. Maar dat poeder is wat dikker. Wij vonden het niet fijn oplossen en onze zoon spuugde er veel van. In die periode zaten we met een lockdown en een te kort aan voeding overal. Daarom hebben wij gekozen voor hero bij onze eerste zoon. Deze is in heel veel winkels te verkrijgen waar wij kwamen waardoor we niet steeds mis grepen in de winkel. Ook is dit poeder heel fijn en loste het super makkelijk op. Omdat het zo goed bevallen is vorige keer nemen we het nu weer.
één maand geleden
bij mijn eerste ging ik in eerste instantie voor nutrilon duobalance, omdat ik bv en kv na 4 maanden ging combineren. en ik wilde ‘het beste’ geven. nou na een paar maanden €21 per blik te hebben uitgegeven ging ik toch maar huismerk kruidvat proberen voor toen nog €7. guess what? baby vond het prima, groeide goed en bv en kv combineren ging prima. dus dit keer gewoon meteen op kruidvat.