7 Reacties

3 maanden geleden

Ligt eraan hoe ver je bent en wat je gewend bent. Kleine stukjes moet prima lukken. Gaat er vooral om dat er niet te veel druk op je buikspieren en bekkenbodem komt, maar een paar keer wat tillen kan echt niet direct kwaad voor je kleine. Let vooral op bij het aan en af doen van de rugzak, dat je je buikspieren goed gebruikt. Zorg dat je je core aanspant, uitblazen bij kracht zetten. Liefst rugzak niet vanaf de grond omdoen, maar bijvoorbeeld eerst op de tafel.

3 maanden geleden

Reactie op CJB__

Ligt eraan hoe ver je bent en wat je gewend bent. Kleine stukjes moet prima ...
Ik ben nu 16 weken

3 maanden geleden

Een backpack lijkt mij eigenijk juist beter dan een zware boodschappen die je aan een kant draagt en ook nog eens aan de voorkant. Maar met op en afdoen inderdaad wel beter opletten.

3 maanden geleden

Reactie op Moma35

Ik ben nu 16 weken
Dat is gunstig, voor de 20 weken mag je meer qua tillen dan erna! En idd wat iemand zei je moet bij tillen vooral opletten bij scheef tillen (1 arm, schoudertas) en ver van je af tillen, dingen boven het hoofd tillen. Rugzak is het qua tillen veel makkelijker dan bijv een zware doos

3 maanden geleden

Misschien ook nog wel een goede: ik heb het fitness programma van Sterkher aangeschaft voor trimester 2 en 3. Dat is samengesteld met een bekkenfysio, en zij zetten juist heel erg in op wel krachttraining doen maar met de goede focus. Gaat heel erg in op welke signalen je niet moet negeren (bijv spanning, incontinentie etc) en hoe je goed en veilig krachttraining kunt uitvoeren (met een goed verdeelde druk en spanning, goede ademhaling en goede houding). Denk dat dit ook heel nuttig is in het algemene leven.

3 maanden geleden

Reactie op CJB__

Dat is gunstig, voor de 20 weken mag je meer qua tillen dan erna! En idd wa ...
Hoe ga ik dat doen dan met een spartelde peuter onder mijn arm?😅 Je probeert op te letten maar ja, je komt niet onder sommige dingen uit. @TS: rot dat je zoveel zorgen hebt gehad! Niet teveel stressen. Een rugzak dragen is echt geen ramp🌸