9 Reacties

10 dagen geleden

Ik ben de eerste keer in bad bevallen (alleen de laatste twee perswee毛n niet omdat ik uiteindelijk toch een knip kreeg) Vond het goddelijk! Wil het nu weer. Ik was helemaal zen tussen de wee毛n door. Leek net alsof er een halfuur tussen zat terwijl het eigenlijk maar een halve minuut was. Het warme water hielp ook goed tegen de pijn. Als je zelf al van in bad zitten houdt dan raad ik het echt aan. Hoor wel vaak dat mensen die niet van een bad houden, een badbevalling ook niet prettig vinden

10 dagen geleden

Ik heb van de 13 uur durende bevalling 8 uur in bad gezeten en mede daardoor geen pijnstillers nodig gehad. Ik moest tijdens de perswee毛n wel op bed omdat ze steeds de hartslag van de baby kwijt raakte. Maar ik zou het de volgende keer weer doen.

10 dagen geleden

Beide bevallingen heb ik thuis in bad mogen doen en ik vond dat erg prettig. Erg lang heb ik er beide keren niet in gezeten, doordat de bevallingen er snel gingen (4 en 2 uur). Uiteindelijk heb ik er ongeveer 20 minuten in kunnen zitten om wee毛n op te vangen en te persen. Ik heb het persen ook in bad gedaan, dus beide dochters zijn in het water geboren. Heel bijzonder om ze zelf uit het water te pakken. Wat ik prettig vond aan het bad was de warmte, dat hielp bij de pijn. Daarnaast kon ik soepeler van houding wisselen. En ik vond ook de geborgenheid van het bad prettig, het was mijn plekje en ik kon daarin goed in mezelf keren en focussen. Ik wens jou ook een positieve badbevalling!

10 dagen geleden

Ik heb tijdens mijn bevalling een groot deel in bad doorgebracht en vond dat echt heel fijn, het warme water deed echt goed tijdens de weeen. Uiteindelijk ben ik bevallen op bed omdat ik regelmatig duizelig werd.

10 dagen geleden

Heel fijn, hielp goed tegen de pijn en wil dus deze keer weer in bad maar dan thuis. Een tip: ik kreeg het wel behoorlijk warm in het bad met het persen. Een koud washandje erbij voor op je gezicht is dan erg fijn

10 dagen geleden

Wat een fijne en positieve verhalen! Nu krijg ik er nog meer zin in馃槆

9 dagen geleden

Leuk om te lezen! Ik hoop dat een bad bevalling bij mij ook gaat lukken. Lijkt me erg fijn om in bad te zitten vanwege mijn zere bekken

8 dagen geleden

Ik had een erg fijne badbevalling 馃グ verhaal staat in het grote geboorteverhalen topic

VRIEND

8 dagen geleden

Eerste keer medisch Tweede keer in bad Derde keer op bed op mn zij omdat hij er in 1 perswee uit kwam toen de verloskundige nog het bad aan t vullen was馃槀 die poging was dus mislukt.. Nu de vierde keer en hoop weer op een badbevalling. Mijn tweede bevalling in bad duurde in totaal 4 uurtjes waarvan zo鈥檔 2 uur in bad. Hij is ook echt in het water geboren. Super mooie ervaring gehad. Door het water kon ik me vrij bewegen en de warmte werkte deels pijnstillend. Toen het echt zwaar werd en ik om pijnstillers vroeg bleek ik al in de persfase te zitten. Wel had ik het op een gegeven moment heel warm en kreeg flessen koud water over me heen馃槄 maar dat maakte mij niet uit. Voor de baby is het ook een zachte overgang naar de wereld.