4 Reacties

23 dagen geleden

Hi! Die balans zoeken herken ik wel en de ene week gaat het heel makkelijk en de andere week lastiger… als ik een energieke week heb doe ik lekker m’n ding, als ik een minder energieke week heb dan is dat wat het is. Ik spreek het altijd uit naar mijn vriend hoe ik me voel en hij heeft daar alle begrip voor. Je lichaam maakt een mensje, dus helemaal niet gek dat je soms geen energie hebt. Fit de bevalling in is gezond, maar rust nemen is ook gezond. Volgens mij is een half uur wandelen per dag echt al voldoende om gezond te blijven. Zoals ik het lees beweeg je echt wel voldoende! Zou niet zo streng zijn voor jezelf en wat meer bemoedigende gedachten proberen te creëeren.

23 dagen geleden

Dit vind ik ook lastig inderdaad. Merk vooral dat de vermoeidheid impact heeft op wat ik kan doen en vooral op gezonde maaltijden koken. M'n vriend kan niet echt koken of heeft er geen zin in😉 . Dus ik probeer daar met boodschappen al rekening mee te houden. Dan maar een stoommaaltijd of soep, beter dan pizza of friet. En daarnaast probeer ik wel 3x per week te sporten (aangepast aan de zwangerschap) en op de e-bike naar het werk inderdaad. Sinds deze week ga ik ook eerder naar bed, want ik merk echt dat ik veel slaap nodig heb. Gelukkig begrijpt m'n vriend dit en steunt hij me erin. Het scheelt ook wel veel dat hij even geen werk heeft waardoor hij ook tijd heeft om dingen over te nemen. Ik kijk wel echt uit naar m'n verlof over 5 weken.

23 dagen geleden

Ik zou willen adviseren: kijk per dag wat je lichaam aangeeft. Als je echt het idee hebt dat je het niet kan opbrengen om te sporten, forceer het dan niet. Dat komt later wel weer. Doe wat lukt en als dat de ene dag een halfuur is en de andere dag 10 minuten is dat helemaal oké. Ik herken het overigens enorm van mn eerste zwangerschap. Toen vond ik echt dat ik elke dag of moest sporten of 30min wandelen. Viel niet vol te houden. Uiteindelijk wel lang gesport maar door bevalling 2 l bloedverlies en dan is al je harde werk ineens helemaal weg dus het valt niet te voorspellen.

23 dagen geleden

Dank jullie voor het meedenken! Je wil het idd zo goed mogelijk doen en overal is natuurlijk bekend dat bewegen super belangrijk is, maar ik overschat soms een beetje wat mijn lijf aan kan (gewoon echt minder dan normaal). En als ik hoor dat een ander alles nog "gewoon" doet, heb k het idee dat ik dat ook moet kunnen. Zucht haha, mijn hoofd weet het wel, mijn gevoel nog niet.