9 Reacties

6 maanden geleden

Ik ben zelf gestopt met voetbalwedstrijden inderdaad vanwege de kans op een bal en/of elleboog in de buik en bij trainen doe ik de partijtjes niet meer mee!

6 maanden geleden

Ik heb mezelf juist aangemeld begin zwangerschap , voor softbal trainingen. Ben pas 2 keer gegaan. Maar heb hier vroeger zoveel plezier uit beleefd dat ik als moeder vind dat ik het mezelf verschuldigd ben om ook wat te doen met plezier voor mezelf. Luister goed naar m’n lichaam, ervan overtuigd dat het bewegen ook ten voordelen voor de bevalling zal werken. Momenteel zit ik de hele dag op kantoor 4 dagen in de week. Als ik het gevoel heb dat het te zwaar word stop ik er tijdelijk mee

6 maanden geleden

Ik ben na 10 weken gestopt met voetbalwedstrijden. Na deze week ben ik 12 weken en doe ik de partij niet meer mee op de training ivm kans op een bal / arm in je buik. Met de rest van de training wil ik doorgaan zolang het goed voelt

6 maanden geleden

Ik heb tot 10 weken handbal wedstrijden gespeeld. Nu gewoon zolang het kan meetrainen. Zolang je op let met contact moet t goed gaan. Ooit met iemand handbal gespeeld die tot 35 weken meetrainde

6 maanden geleden

Ik heb mijn eerste zwangerschap tot 21 weken gevolleybald in de 3e divisie, gewoon competitie. Nu train ik ook nog gewoon. Vooral doen wat goed voelt en duiken op de knieën ipv buik.

6 maanden geleden

Ik volleybal ook en ben van plan gewoon door te gaan met trainen, wedstrijden zijn gelukkig afgelopen (daar wilde ik wel mee stoppen omdat ik dan te fanatiek wordt) In de 15 jaar dat ik volleybal nooit een bal in mijn buik gehad dus ik denk dat het nu ook goed komt (de mannen teams ontwijk ik wel 😉). En ik duik niet meer. Ik ben nu 13 weken, dus de buik valt wel mee, als deze in de weg gaat zitten stop ik wel.

6 maanden geleden

Ik vind zwanger zijn echt een wonder, wat niet iedereen gegund is. Ik vind het persoonlijk dan ook moeilijk te begrijpen waarom je überhaupt enig risico zou willen nemen.

6 maanden geleden

Ik denk dat het inderdaad is doen wat goed voor je voelt. Voor mij voelt iedere dag in de auto stappen naar het werk als meer risico, dus dat zou dan ook niet meer kunnen.

6 maanden geleden

Reactie op Silver1208

Ik vind zwanger zijn echt een wonder, wat niet iedereen gegund is. Ik vind ...
Alleen maar op de bank zitten en niet meer sporten brengt ook risico's met zich mee. Iedereen moet daar voor zichzelf een afweging in maken.