Op dit moment ben ik 30 weken en 5 dagen zwanger, en ik ben eind november uitgerekend. Aan de ene kant kijk ik er enorm naar uit, maar aan de andere kant maakt het me ook bang voor de eenzaamheid die het misschien met zich meebrengt, vooral als mijn partner weer aan het werk gaat. Ik ben de eerste in mijn vrienden die zwanger is. Veel van mijn vrienden zitten nog in een heel andere fase: sommigen studeren nog, zijn single of zijn gewoon niet bezig met kinderen wat natuurlijk helemaal ok is. Mijn partner en ik zijn daarnaast het jongste koppel in de buurt, waardoor ik het soms lastig vind om contact te leggen met de moeders bij ons in de straat. Ik ben bang dat we niet veel gemeen zullen hebben. Ook bij zwangerschapsyoga ben ik veruit de jongste. Ik heb het idee dat ik overal een beetje buiten de boot val 😅
Hoe hebben jullie, met eerdere kinderen, of hoe zijn jullie van plan, contact gemaakt met andere moeders en tegelijkertijd vrienden/vriendinnen betrokken die (nog) niet in dezelfde levensfase zitten? Gelukkig heb ik veel familie om me heen, maar ik zou ook graag dingen willen doen met vrienden of nieuwe contacten maken om ervaringen te delen over het moederschap.
Heel veel liefs🩷