5 Reacties
9 dagen geleden
Dat je baby daalt in gewicht is heel normaal! Onze baby werd vanaf dag 4 of 5 pas weer een beetje zwaarder. Hij is nu een week oud en zit nog onder geboorte gewicht. Maar dat is heel normaal! Maak je daar dus geen zorgen om.
Zo te horen heb je fijne kraamhulp. Geef je kindje de tijd om het te leren en ook om te wennen aan de grote buitenwereld. Het is nogal wat als je 9 maanden in een vissekom zit waarin je niks hoeft te doen. En nu zijn er allemaal dingen om je heen waar je moe van wordt en dan moet je ook nog zelf drinken.
Geef jezelf en je baby de tijd! Komt goed!
9 dagen geleden
Hier precies hetzelfde! Baby viel bijna 10% af, toen moest ik aan de kolf en kunstvoeding bijgeven, maakte me erg verdrietig en onzeker. 1,5 dag later zat ik vol in de stuwing en kon ik alweer stoppen met kunstvoeding / kolf. Ik ben 7 november bevallen en het gaat allemaal zeker nog niet vanzelf (nu alweer 3 uur wakker omdat het meisje niet wil slapen), maar het wordt beter :)
8 dagen geleden
Zoals al wordt gezegd, je baby moet het nog een beetje leren, en doordat je voeding altijd een paar dagen duurt om op gang te komen, vallen alle baby’s eerst af. Het laagste punt qua gewicht is meestal dag 4.
Mijn baby (nu 4 dagen oud) hapt wel goed aan maar valt door de inspanning van het drinken vrij snel in slaap, terwijl ze nog wel trek heeft. Ze was 8,4% afgevallen.
Ik was echt bezorgd want ik wil zo graag bv geven en wilde liever niet bijvoeden met kv. Maar we hebben toch een paar extra flesjes gegeven en daar ben ik zo blij om! Ze geeft meteen een meer tevreden indruk en we kunnen haar nu wel in haar eigen bed leggen ipv alleen op mij met tepel in haar mond te slapen.
Onze redenen:
- vaker aanleggen is een goede oplossing, maar dat was letterlijk niet mogelijk, ze hing zo'n beetje al elk uur/1,5 aan de borst
- met nakolven kwam er wel iets maar nog niet genoeg. Productie is dus wel onderweg maar gaat nog niet zo hard.
- Mila was 8,4% afgevallen. Ze heeft wel veel flinke poepluiers dus we denken dat ze gewoon veel trek heeft en snelle spijsvertering (net als grote zus en papa). Ze was daardoor onrustig, kwam niet toe aan rust/slapen en hing de hele tijd aan mij. Ik kon daardoor ook niet slapen en dat helpt natuurlijk ook niet voor mijn productie.
- omdat Mila niet voldoende binnen kreeg werd ze natuurlijk ook niet sterker, waardoor ze mijn borst niet genoeg stimuleerde, waardoor er minder productie op gang komt (zie je het cirkeltje? 😉). De paar flesjes kunstvoeding geven haar hopelijk net het steuntje in de rug om uit dat cirkeltje te komen.
Ik zag het gisteren echt niet zitten maar ben echt blij dat we dit hebben gedaan. Gisteren hebben we haar een paar flesjes extra gegeven en ze was meteen een meer tevreden baby vannacht en vandaag. Ik ben daarom ook veel meer uitgerust, ondanks dat ik echt nog elke 2 a 3 uur wakker was.
Het blijft natuurlijk jouw besluit dus luister ook naar je intuïtie.
Ik hoop dat je snel verbetering ziet en wens je veel succes en wijsheid 😘🍀
8 dagen geleden
Hier ongeveer hetzelfde verhaal alleen ipv borstvoeding geven wij kunstvoeding. Bij onze baby moeten we haar half uitkleden zodat ze het koud krijgt en daardoor wakker blijft en bijna rechtop laten zitten tegen onze benen anders drinkt ze niet. Ben woensdag bevallen en ze begint vandaag eindelijk wat meer dan een paar slokken binnen te krijgen.
8 dagen geleden
Maak het zo makkelijk mogelijk voor je kindje! Onze dochter, nu 2, hebben we in het begin zelfs gevoed dmv finger feeding. Borstvoeding ging niet vanzelf en kostte haar teveel moeite. Maar ze kreeg toch genoeg binnen om aan te sterken en te groeien. Uiteindelijk heb ik een half jaar fulltime gekolfd en daar deed ze het super goed mee. Ik zou eerst zorgen dat hij sterk genoeg is om te drinken. Zolang je blijft kolven blijft je productie in ieder geval op gang, dat is belangrijk! En als borstvoeding dan toch niet de beste match is voor jullie, dan heb je je best gedaan. Meer kun je niet doen mama 😘