9 Reacties

9 dagen geleden

Ik deed bij mijn dochter de eerste tijd gewoon de kleren war ze overdag ook aan had(als dit schoon is) en anders boxpakjes

9 dagen geleden

Ik ga daar boxpakjes voor gebruiken denk ik.

9 dagen geleden

Ik ga er vanuit dat ik de baby zo min mogelijk wil lastig vallen met omkleden dus gewoon wat die op dat moment aanheeft.. evt met een laagje meer of minder.

9 dagen geleden

Reactie op kristab88

Ik ga er vanuit dat ik de baby zo min mogelijk wil lastig vallen met omkled ...
Precies dit! De eerste weken/maanden heb ik geen aparte pyjama’s aan gedaan. Je bent al genoeg aan het omkleden na doorlekkende luiers en spugen, dus bespaar jezelf de moeite van ook nog 2x extra omkleden ivm een pyjama. Die eerste weken ook geen slaapzakje trouwens, gewoon met kleertjes strak onder een dekentje instoppen. Behalve dat het in de nacht donker is, heb je ook weinig ritme verschil tussen dag en nacht 😅

9 dagen geleden

Pyjama’s komen een stuk later! In het begin slapen ze in hun eigen kleertjes! 🙂

8 dagen geleden

De eerste weken slapen ze de hele dag dus er is nog niet echt een nacht dag. Gewoon kleertjes wat ze overdag aanhebben. In de winter misschien een extra dekentje snachts dan is het wat kouder. Na een paar weken doe snachts een boxpakje aan. De derde ging ik doordat ze de hele nacht wakker lag inbakeren en dan had ze alleen een rompertje aan en een inbakerslaapzak. Dat was toen warm genoeg.

8 dagen geleden

Ik lees heel veel die hun baby niet omkleden voor de nacht. Onze zoon had juist baat bij het omkleden naar pyama, dit gaf hem zijn duidelijk ritme dat het dan nacht is. Hierdoor had hij vrij snel geen omgekeerd dag nacht ritme. Dus het is echt kijken wat voor jou en je kindje werkt. Dus of in de dagkleding ook gewoon 's nachts laten slapen of lekker een boxpakje als pyama.

6 dagen geleden

Wij vonden boxpakjes met rits ideaal voor 's nachts, met name met verschonen :) wel pas na een paar weken dat we idd echt een ritme hadden mer klaarmaken voor de nacht, dus vanaf maat 56 in ons geval. Hadden er vorige keer 1, maar heb er nu nog 2 bij gehaald :)

5 dagen geleden

Onze dochter droeg gewoon kleertjes snachts. Rond 8 weken begon ze nachten door te slapen en zijn wij een bedritueel + pyjama gestart. ♡ en vanaf toen dus snachts een pyjama en overdag gewoon in de kleertjes.