29 Reacties

17 dagen geleden

Een extra matras erop?

17 dagen geleden

Ons bed is op 2cm na hoog genoeg. Vorige keer deden ze er niet moeilijk over en hoefde mijn bed niet verhoogd te worden. Wel vertelde de kraamzorg toen dat soms mensen met een boxspring er idd tegenaan lopen dat het wel nog verhoogd moet worden en dat bierkratjes dan de oplossing vaak zijn. Nou drinken wij geen bier, maar dan zouden we mensen uit de omgeving om die kratjes moeten vragen 🤣🙈

17 dagen geleden

Bierkratjes eronder. Maar zou ook even kijken hoe hoog je bed is. Ons vorige bed was 65cm. Te laag maar met verhogen erbij dusdanig hoog dat ik er niet veilig in en uit zou kunnen komen met mijn 1.62 en een trapje nodig had. Daarop de kraamzorg gebeld en die gaven aan dat gezien mijn lengte er een uitzondering gemaakt werd. Maar vader dan zelf het bed moet verschonen. Nu een bed van 70cm wederom overlegd en ook nu hoef ik het bed niet te verhogen.

17 dagen geleden

Reactie op Miloutje

Bierkratjes eronder. Maar zou ook even kijken hoe hoog je bed is. Ons vor ...
Goeie! Die vraag neem ik mee bij de intake. Wie weet is het met ons bed van 70 cm en mijn lengte van 169 cm ook oké 😁

17 dagen geleden

Reactie op Annies90

Goeie! Die vraag neem ik mee bij de intake. Wie weet is het met ons bed van ...
Tel er 25 cm bij op dat waren de laagste hierzo. En dan heb je een bed van bijna een meter. Dat is onmogelijk bijna in en uit te komen net na een bevalling. 😅

17 dagen geleden

Wij hebben een bed met tv lift en laadruimte en hierdoor kan hij bijna niet op klossen. Ook vind ik het zelf gewoon niet fijn. Ik ga zo vaak ‘s nachts plassen en dan moet ik telkens een sprong maken hoog zwanger.. gezien ik van plan. Ben om in het ziekenhuis te bevallen hebben wij besloten de topper van ons logeerbed dubbel te klappen en erop te leggen voor de controles door de kraamzorg. Het verschonen doen mijn moeder en mijn vriend als de kraamzorg dit niet ziet zitten.

17 dagen geleden

Wij kunnen ook niet verhogen… ons bed ik al best hoog, 1 okt intake… ben benieuwd wat ze er van zegt. En bed verschonen kan m’n moeder of schoonmoeder wel.. enige wat we mss kunnen doen is de matrassen van het logeerbed onder onze topper leggen..

17 dagen geleden

Bij m'n eerste zwangerschap heb ik mijn boxspring verhoogd middels klossen. Wat een drama was dat, ik kwam er nog heel moeilijk in of uit. Achteraf vertelde de kraamzorg dat het helemaal niet nodig is, en ze er onderuit mochten. Dat was een verademing. Heb nu wel een andere kraamzorg dus ben benieuwd.. maar ik ben het eigenlijk sowieso niet van plan nog te verhogen. Mijn ervaring met de vorige kraamzorg was verder dusdanig slecht, dus wat mij betreft mag kraamzorg weg blijven als ze ook nog moeilijk gaan doen hierover.

16 dagen geleden

Reactie op kiim92

Wij kunnen ook niet verhogen… ons bed ik al best hoog, 1 okt intake… ben be ...
Komen ze bij jou thuis.met intake?

16 dagen geleden

Reactie op 71124

Komen ze bij jou thuis.met intake?
Ja, onze kraamverzorgster komt dan langs. Ik dacht dat dit standaard was? 😳

16 dagen geleden

Ik heb net een nieuw bed en die kan niet verhoogd worden. Ga mij er ook echt niet druk om maken, dan verschoond de kraamzorg het bed toch niet 🤷🏼‍♀️. Bed is trouwens best hoog maar net niet de vereiste 70 cm. Als het nog hoger wordt kom ik er niet meer normaal in en uit.

16 dagen geleden

Reactie op First Time Mommy88

Ik heb net een nieuw bed en die kan niet verhoogd worden. Ga mij er ook ech ...
70 is niet het vereiste maar 86 volgens mij?

16 dagen geleden

Ik doe er niks onder. Op 3cm na is ons bed hoog genoeg… als ik daar nog wat onder zet dan mag ik wel een ladder naast bed zetten en lig ik met mijn neus tegen het plafond 😂

16 dagen geleden

Ik volg even mee, ik heb een auping 68cm hoog.

16 dagen geleden

Ik heb het bij ons eerste zoontje gedaan maar nog op de tweede dag van de kraamweek heeft m’n man ze weggehaald, mede op verzoek/ advies v kraamzorg. Ze had het niet nodig om te kunnen werken. Ik kon mn bed niet fatsoenlijk in of uit en de co-sleeper konden we niet goed op gelijke hoogte krijgen. Inmiddels hebben we een nieuw bed dat een stuk hoger is dan ons oude bed en we doen het deze keer ook niet.

16 dagen geleden

Heb een vrij hoge boxspring. Nog niet opgemeten. Maar ga er geen klossen onder zetten. Volgens mij kan het ook helemaal niet veilig met het bed dat wij hebben (ook Swiss Sense). Het voelt nu al vrij hoog aan met die dikke buik. Anders moet ik straks t bed in en uitklimmen. Het plan is sowieso een ziekenhuisbevalling. Gaan het vanzelf meemaken met de kraamhulp 😅

16 dagen geleden

Mijn bed kan ook niet verhoogd worden maar ik heb met mijn 1.58 en dikke buik nu al moeite met instappen dus laat staan als ik het nog hoger zou hebben.. dan zou ik minimaal een krukje nodig hebben😬 ach ik zie het wel als de kraamzorg over 2 weken langs komt.

16 dagen geleden

Reactie op Maiss

Mijn bed kan ook niet verhoogd worden maar ik heb met mijn 1.58 en dikke bu ...
Waarom komen ze bij jullie wel langs en moet het bij mij via videobellen🙈

16 dagen geleden

Reactie op kiim92

Ja, onze kraamverzorgster komt dan langs. Ik dacht dat dit standaard was? ...
Ja vroeger wel maar kreeg mail dat tegenwoordig middels videobellen is🙈. Als van meerdere gehoord namelijk.

16 dagen geleden

Reactie op 71124

Ja vroeger wel maar kreeg mail dat tegenwoordig middels videobellen is🙈. A ...
😲 dat is gek! Weet niet of het nog een verschil maakt, maar wij hebben een zzp’er. Het zou eigenlijk niet mogen uitmaken. Kraamzorg is gewoon een persoonlijk beroep en ik ben van mening dat dit ook een persoonlijke benadering vraagt. Fysieke ontmoeting ipv videobellen. Je kan via een schermpje niet echt uitmaken of je een klik hebt met iemand vind ik. Misschien kan aangeven of vragen of er een fysiek bezoek toch niet mogelijk is?