14 Reacties
2 maanden geleden
Oh bij mij zeggen ze ook steeds dat benen aan korte kant zijn. Maar wel verder niks om zorgen te maken. Ze zeiden: ja ze is gewoon een klein meisje, maarja jij bent ook niet groot!
Qua gewicht krijg ik nooit iets te horen. Maar ga er vanuit dat het prima is.
Dus niet te bang om zijn denk ik. Hopelijk kunnen ze je over 2 weken meer geruststellen nog!
2 maanden geleden
Het is een momentopname.
Ik ben vrijdag geweest en onze zoon lag verkeerd. (Ziekenhuis echo). Ze hebben metingen gedaan maar er kwam P90 uit. Nu is dat niet raar. Maar ze zeiden al we kunnen er flink naast zitten. Mijn navel incl breuk zat in de weg. Hij lag wat schuin en ook hadden ze last van littekenweefsel van mijn oude keizersnede.
Na kijken in de computer zei ze al je eerste zoon deden we nu ook P90 meten. Die kwam er uiteindelijk uit onder het gemiddelde in de curve.
Zou me er dus echt niet direct druk om maken en lekker de volgende meting afwachten. En ook dan zou ik niet 100% op die meting af gaan.
2 maanden geleden
Reactie op mommyCey
Als ze echt zorgen hebben verwijzen ze je wel naar de gyn. Daar checken ze ...
Ik loop sowieso bij de gynaecoloog ivm ICSI zwangerschap en trage schildklier 😊. Dit was dus ook controle bij de gynaecoloog. Tot nu toe was er geen grafiek bijgehouden of besproken. Ze hebben ook de navelstreng bloedtoevoer gecheckt en dat was gelukkig in orde!
2 maanden geleden
Ik heb ook groeiechos , het beentje is ook klein. P6. Maar gezien het buikje en hoofdje goed zijn, is het niet erg, vooral ook omdat ze op haar eigen curve goed doorgroeit met het beentje.
Kan idd aan de meting liggen, maar ze kan ook gewoon wat kleinere beentjes hebben.
Ik zou me geen zorgen maken. Als ze over 2 weekjes zien dat ze mooi op haar eigen curve doorgroeit is dat fantastisch 😇
2 maanden geleden
Vervelend dat je er blanco heengaat en dan toch iets anders te horen krijgt dan verwacht. Waarom was deze echo ingepland bij de gynaecoloog?
Ik had vandaag (33+5) een extra groei echo.
Hoofdje: p98
Beentjes/buik: rond de p11.
Dit was bij de 20 weken echo ook al genoemd, dus bij 24 weken een extra echo. En vandaag een extra groei echo in het zkh. We gingen er ook vrij blanco naartoe en nu hebben we deze week een GUO. Zijn dus ook geschrokken, omdat we er vrij nuchter in staan/stonden. Wat betekent het precies?
Ergens fijn dat alles zo gecontroleerd wordt, maar weet zelf niet zo goed wat ik van die p waardes vind. Het is zo’n moment opname en mm werk.
Vervelend die onzekerheid, maar het klinkt alsof het gewoon een klein meisje is. Zolang ze netjes in haar curve blijft zou ik me niet teveel zorgen maken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan 😉😉
Succes!!
2 maanden geleden
Reactie op Mapd
Vervelend dat je er blanco heengaat en dan toch iets anders te horen krijgt ...
Ja het is en blijft toch schrikken. Je wil gewoon te horen krijgen dat alles goed is. Ook omdat de uitleg soms wat karig is. Dan ga je toch zitten denken daarna. Snap ook dat ze nu nog niet veel zinnigs konden zeggen, omdat dit de eerste keer na de 20 weken echo was dat ze het kindje hebben opgemeten. Hopelijk over 2 weken meer duidelijkheid. En is er inderdaad een goede groei te zien! Begreep idd dat het mm werk is. Wel fijn dat ze nu met een beter apparaat gaan kijken.
2 maanden geleden
Reactie op Wenteleefje
Ja het is en blijft toch schrikken. Je wil gewoon te horen krijgen dat alle ...
Ivm ICSI en schildklier loop ik het hele traject bij de gynaecoloog 😊. Dus alle controles in het ziekenhuis.
2 maanden geleden
Hier ook. Hoofdje en buikje zijn beiden “gemiddeld” maar het bovenbeentje
2 maanden geleden
Reactie op Winterbaby22
Hier ook. Hoofdje en buikje zijn beiden “gemiddeld” maar het bovenbeentje
Te snel op enter geklikt. De bovenbeentjes zijn korter. We moeten nu wel naar het ziekenhuis voor aanvullende groei echo’s. Ons zoontje was bij de geboorte ook klein (p10). Is nu een stevig en groot kereltje van bijna 2 jaar. Mijn man en ik zijn beiden kleiner dan de gemiddelde NL’er, dus we houden het er maar op dat het gewoon een kleintje is.
Trouwens, de gynaecoloog gaf nog aan dat mocht ons kindje nu worden geboren, ze met dit geboortegewicht op P25 zou zitten. Nu geschat in de buik op 1500 gram (P5) bij 31 weken, dus het is ook een beetje werken met marges en grafieken, waarbij het nog belangrijk te vermelden is dat meisjes sowieso kleiner zijn en de grafieken en gemiddelden daar niet helemaal op zijn bijgewerkt. Dit vertelde de gynaecoloog. Op wetenschap gebaseerd, dus dat vertrouw ik maar gewoon.
2 maanden geleden
Ik weet precies hoe je je voelt je denkt voor een echo te gaan zonder zorgen en dan pats boem is dat beeld weg.
Dit was bij ons al met de 20 weken echo ze kon hier niet alles goed op zien en dacht aan weinig vruchtwater hiervoor moesten we ook voor een GUO. De echo bij de verloskundige was op een vrijdag en de GUO in het ziekenhuis pas op dinsdag. Heel het weekend in de stress gezeten.
Gelukkig was bij de GUO de bovenstaande dingen wel goed maar word er getwijfeld aan 1 niertje.
Vandaag ben ik 30+6 weken en krijgen we vanmiddag opnieuw een GUO om te kijken hoe het met het niertje is. Super spannend allemaal!
2 maanden geleden
Reactie op Madelief1991
Ik weet precies hoe je je voelt je denkt voor een echo te gaan zonder zorge ...
Heel veel succes vandaag! Hopelijk krijgen jullie goed nieuws!
17 dagen geleden
Reactie op Madelief1991
Ik weet precies hoe je je voelt je denkt voor een echo te gaan zonder zorge ...
Hoi hoi! Hoe is het bij jou afgelopen ?
Wij hebben vandaag 20 weken echo gehad, en ook was te zien dat waarschijnlijk een niertje 3 cystes heeft. Vruchtwater en blaas zag er wel heel goed uit, dat zou ook minder moeten zijn gaf ze aan. Daarom twijfelt ze, en zijn we door gestuurd voor een guo morgen. Vind het erg spannend allemaal